Урок № 3
Скорочення дробів
Мета уроку: удосконалити навички учнів зі скорочення дробів під час розв’язування задач комплексного характеру; формувати загальноосвітні та комунікативні компетентності, розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати самостійність.
Очікувані результати: учні повинні знати основну властивість дробу, розв’язувати вправи, що передбачають скорочення дробів.
Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал,
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
■ I. Організаційний етап
▪ Привітання
Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання
▪ Інтерактивна гра «Знайди помилку»
Записати на дошці розв’язання однієї з домашніх вправ і навмисно припуститися помилок. Запропонувати учням їх знайти й виправити. Виграє учень, який знайде і виправить більше помилок.
■ III. Актуалізація опорних знань
▪ Фронтальне опитування
1. Що означає скоротити дріб?
2. На яке найбільше число можна скоротити даний дріб?
3. Який дріб називають нескоротним?
4. Чи існує дріб, рівний дробу із знаменником 10? Чому?
5. Певний дріб можна скоротити на 35. Чи можна його скоротити на 7; на 5?
6. Знайдіть x, за якого справджується рівність .
■ IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Скорочення дробів дозволяє замінити даний дріб на дріб, який йому дорівнює, що дає можливість спрощувати. Спрощення обчислень — важлива частина математики, сьогодні ви удосконалите вміння під час виконання вправ, у яких скорочення виконується в комплексі з іншими перетвореннями.
■ V. Удосконалення знань, умінь і навичок
▪ Виконання вправ біля дошки
Підручник
Дидактичні матеріали
▪ Робота в гетерогенних групах за карткою
Картка
1. Скоротіть дріб .
2. Запишіть три дроби, що дорівнюють , із знаменником, більшим від 12.
3. Яку частину року становлять 8 місяців?
4. Скоротіть дріб:
а) ; б) 0,2432.
5. Знайдіть x, якщо .
Розв’язання до картки
1. .
2. .
3. року.
4. а) ; б) .
5. ; ; ; ; ; ; ; .
Відповідь: .
■ VI. Самостійне виконання учнями практичних завдань
Варіант 1
1. Доведіть, що дріб нескоротний.
2. Скоротіть: .
3. Доведіть, що .
4. Скоротіть дріб 0,35.
5. Доведіть, що .
6. Знайдіть x, якщо .
Варіант 2
1. Доведіть, що дріб нескоротний.
2. Скоротіть: .
3. Доведіть, що .
4. Скоротіть дріб 0,48.
5. Доведіть, що .
6. Знайдіть x, якщо .
Розв’язання та відповіді до самостійної роботи
Варіант 1
1. — дріб нескоротний, оскільки НСД.
2. .
3. .
4. .
5. (скорочено на 6).
6. ; ; ; ; ; ; .
Відповідь: 3.
Варіант 2
1. — дріб нескоротний, оскільки НСД.
2. .
3. .
4. .
5. .
6. ; ; ; ; ; ; .
Відповідь: 16.
■ VII. Підбиття підсумків уроку
▪ Рефлексія
1. Як ви оцінюєте свою роботу?
2. Які завдання виявилися складними? Чому?
3. Яким питанням слід приділити більше уваги?
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Підручник
Дидактичні матеріали
▪ Індивідуальне завдання
▪ Індивідуальне завдання
Виконайте дії та скоротіть результат:
а) ; б) ; в) ; г) .
Розв’язання
а) ;
б) ;
в) ;
г) .