Конспект уроку " Що приховують глибини Індійського океану. Практичний блок (спостереження, дослідження, вправляння)"

Про матеріал
Урок -практикум формує в учнів уявлення про особливості Індійського океану, продовжує навчати учнів читати карту та працювати із нею.На уроці діти вчаться працювати з інформаційним матеріалом, готувати розповіді про природу Індійського океану, виступати перед класом з підготовленою інформацією.Виконують досліди.В учнів виховується спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________           

Тема: Що приховують глибини  Індійського океану. Практичний  блок (спостереження, дослідження, вправляння)

Мета: продовжити формувати в учнів уявлення про особливості  Індійського океану;

продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити працювати з інформаційним матеріалом, готувати розповіді про природу Індійського океану, вчити виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

Формувати групи компетентностей:

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння текстів

природничого змісту;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації з різних

джерел.

Обладнання: підручники, зошити, фізична карта півкуль, контурні карти, глобус, матеріали для дослідів, демонстраційні матеріали ,картки та аркуші для самооцінювання, цеглинки LEGO.

Тип уроку: урок  практична робота  .

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

-Налаштування на урок .

Сьогодні дуже гарний день. Ви прийшли до крамниці знань.

На нашому уроці треба:

Не просто слухати ,а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати

*Хвилинка синоптика (відповідають чергові)

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота за таблицею «ЗХД»

  • Що таке Світовий океан?
  • Яке значення  Світового  океану для людини?
  • Який океан найтепліший? А найбільший океан? Назвіть найхолодніший океан.
  • Який океан ми вивчали на попередньому уроці?

2. Індивідуальне опитування

  • Де розташований Індійський океан? Чому цей океан отримав таку назву?
  • Чому так кажуть: в Індійському океані вирує життя.
  • Розкажіть про господарську діяльність людей Індійського океану.

3.Вправа «Сходинки успіху» (учні показують за допомогою цеглинок LEGO

сходинку успіху)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми продовжимо розповідати про Індійський океан. Ми звами будемо проводити  спостереження, дослідження та будемо робити висновки.

IV. Практична робота .

  1. Робота в парах. Завдання за контурної картою (РЗ с.10,завдання1)

— Розгляньте контурну карту  на с.10 робочого зошиту. Підпишіть на карті  Індійський океан і материки, які він омиває.(самооцінювання  роботи)

2.Ознайомлення з пошукової роботою учнів: (перевірка ДЗ за вибором)

- Поміркуйте: Чому так кажуть? 

  • Море-рибацьке поле.
  • У морі тому води багато, що її ніхто не п’є.

- Повідомлення про один з видів тварин Індійського  океану.

3. Самостійна робота в зошиті с.10 ,завдання 2.

Скласти ланцюг живлення якій можна спостерігати в Індійському океані.

(фронтальна перевірка)

 

Музична фізхвилинка «Акула Лула»

4 . Робота за варіантами.

 Складання схеми господарської діяльності в Індійському океані.

Робочий зошит с.11,завдання №3

 (Робота з текстом. с.20  Вправа «Опорний конспект»                 

5.Дослідницький практикум

  • Робота в групах. Обов’язкове додержання правил безпеки.

Дослід №1 з яйцем

Мета: ознайомити із щільністю води, розвивати спостережливість, пізнавальну активність.

Компетентності: екологічна грамотність і здорове життя.

Матеріали. 

2 склянки з водою ,сіль,ложка,2 яйця

Умови: обов’язкове додержання правил безпеки.

Хід досліду:

Діти опускають одне яйце в склянку з  прісною водою, а друге яйце  в склянку з  солоною водою.

 -Порівняння результатів.

- Висновки.

 

Дослід №2  з пір’ям

Мета: ознайомити із екологічними проблемами у природі, розвивати спостережливість, пізнавальну активність.

Компетентності: екологічна грамотність, ініціативність.

Матеріали. 

2 склянки з водою ,мазут ,пір’я.

Діти опускають пір’ячко в склянку з  чистою водою ,потім опускають в  воду з мазутом.

- Порівняння результатів.

-Висновки.

 

Дослід № 3 випаровування води

Мета: ознайомити із процесом утворення  кристалів у природі, розвивати спостережливість, пізнавальну активність.

Компетентності: екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність.

Матеріали: металевий  посуд, сольовий розчин. 

Умови: обов’язкове додержання правил безпеки.

Сольовий розчин випаровували у металевому посуді.

-Описати результату дослідження.

-Висновки дослідження.

 

***Демонстрація результатів досліду  опереджувального завдання

Мета: ознайомити із процесом утворення  кристалів у природі, розвивати спостережливість, пізнавальну активність.

Компетентності: екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність.

Матеріали. 

-прозора склянка; сіль; нитка;

-склянка  з гарячою водою

 Умови: обов’язкове додержання правил безпеки.

Хід досліду:

1.Налити в склянку  гарячу воду.

2.Зробити насичений сольовий розчин.

3.Опустити в колбу  нитку - основу для майбутнього кристалу.

4.Не чіпаємо розчин декілька днів.

5.Спостерігаємо за кристалами, які утворились в колбі.

Висновок: вода випаровується, кристалики солі, осідають на нитку . Утворюються кристали, а вода в склянці стала дуже прозорою.

 

Вчитель:

  • На землі є багато регіонів, які потерпають від нестачі прісної води. Вона потрібна як для життя людини, так і для промисловості, а отримати її в тих краях не можна ні з поверхневих, ні з підземних джерел.
  • До знесолення води вдаються в країнах Близького Сходу й Африки. Також опріснення води може прислужитися на суднах тривалого плавання, на полярних станціях тощо.

 

***Демонстрація результату досліду опереджувального завдання

Матеріали та обладнання:


  •              1 чайна ложка солі,
  • 1л питної води,
  • пластянки.

  • Умови: обов’язкове додержання правил безпеки.

Хід досліду:

  1. Приготуйте солоний розчин: додайте сіль у воду і ретельно розмішайте.
  2. Налийте у пластянку 50–100 г розчину і поставте у морозильну камеру.
  3. Зробіть припущення: що станеться з водою? (розчин замерзне)
  4. Почекайте, поки розчин замерзне. Дістаньте пластянку з холодильника і поставте у тепле місце.
  5. Коли лід частково розтане, злийте рідину, що утворилася, та спробуйте її на смак. Яка вона? (солона)
  6. Зачекайте, поки розтане решта льоду, і скуштуйте ту воду, що утворилася. Яка вода солоніша на смак? (вже менш солона)
  7. Сформулюйте висновок. (так можна опріснювати морську воду)

Висновок: солена вода так може бути опріснена.

Вчитель:

-А ще взимку люди застосовують талу воду. Тала вода — жива вода.

З неї   виділяють шкідливі домішки та солі, але водночас вона зберігає всі корисні для організму властивості, а також мінерали.

Що в результаті людина  отримує, вживаючи талу воду: поліпшення обміну речовин зміцнення імунітету кращу роботу серцево-судинної системи поліпшення працездатності шкіра стає здоровішою.
 

  • Інформаційна хвилинка про Червоне море.

1. Червоне море — найсолоніше море Світового океану. У 1 літрі води тут міститься 41 г солей (у відкритому океані 34 г, в Чорному морі 18 грамів солей на літр води).

2. Червоне море – найтепліше зі всіх морів.

3. Для повного обміну води в Червоному морі потрібно всього 15 років

4. Особливість Червоного моря полягає в тому, що в нього не впадає жодна річка, а річки зазвичай несуть з собою мул і пісок, істотно знижуючи прозорість морської води. Тому вода в Червоному морі кристально чиста.

5. Червоне море – поза конкуренцією за різноманітністю коралів, підводної флори і фауни. Майже на 2 тисячі кілометрів тягнеться прибережна смуга коралових рифів.

  • Демонстрація коралів, морських зірок, прикрас морського дна.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Гра «Так чи Ні» ( з цеглинками LEGO)

 

  • Океани — величезні ділянки води, що оточують материки й острови
  • Вода в океані не солона
  • На Землі існує шість  океанів
  • Тихий океан — найменший океан
  • Тихий океан омиває Америку
  • Австралію омивають всі океани
  • Північний Льодовитий океан розташований у двох півкулях
  • Червоне мор –найсолоніше на Землі
  • У Тихому океані мешкає летюча риба
  • Серед китів, шо мешкають в Тихому океані, найменший синій кит
  • Морські водорості використовують для виготовлення ліків, пального, добрива
  • Індійський океан розділяє Африку і Австралію.

 

2.Встановити відповідність (взаємооцінювання) Робочий зошит с. 11,завдання № 4.

Встановити відповідність між океанами, позначеними на контурних картах ,та  їхніми назвами.

(2 учня біля  дошки виконують це завдання)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Коло самооцінювання»

-Як ви вважаєте, чи плідно ви попрацювали на уроці?

Вправа «Сходинки успіху»

-На якій сходинці знань зараз ви?

-Про що розкажете своїм рідним?

-Усміхніться своїм успіхам! Ви всі молодці!

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити начальний матеріал з теми «Природа голубої планети»

Підручник (с 6-21)

***За бажанням провести досліди з дорослими, які демонстрували діти на уроці .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 14 - Навчально-методичні матеріали

 

 

doc
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку