Розробка уроку з ЯДС на тему "Тварини"

Про матеріал
Розробка уроку з ЯДС на тему "Тварини" Розробка уроку з ЯДС на тему "Тварини" Розробка уроку з ЯДС на тему "Тварини" Розробка уроку з ЯДС на тему "Тварини"
Перегляд файлу

Урок на тему: «Тварини»

Мета: формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі та їх цінність для людей, про види та особливі ознаки тварин, продовжувати формувати поняття "звірі", "птахи", "комахи"; вдосконалювати вміння порівнювати тварин за характерними ознаками, особливостями життя і поведінки, класифікувати за істотними ознаками. Прививати любов до природи рідного краю, її таємниць; розвивати екологічне мислення. Виховувати шанобливе ставлення до всього живого на Землі.

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

Сьогодні, діти, у нас цікавий урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну невідому, в країну чудову

Природи сторінку відкриємо знову.

 

Девіз:  « Спостережливість, вміння та знання– наші  кращі друзі».

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Де знаходиться насіння у квіткових рослин?

— Як називається плід хвойних рослин?

— Які існують основні способи розмноження рослин?

— Де в природі вам зустрічається розмноження рослин за допомогою кореневих пагонів?

— Де в картоплі міститься насіння?

     —Як розмножуються кімнатні рослини?

2. Робота в групах  

 Картка №1

Прочитайте текст та визначте його головну думку.
Багато користі приносить людині ліс: очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах мешкає багато тварин. А скільки різних квітів можна побачити у лісі! Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою.

Картка №2

До чого закликає матінка природа?

Бережи мене завжди,

І другові розкажи,

Щоб не ламав на дереві гілку,
Не вбивав стрибунця і бджілку,
Не бруднив джерельної водиці,
І не псував чистої криниці.
Не зривав квітку, бо зів’яне,
І травицю не топтав, бо її не стане.

  • Молодці!  Ви добре вивчили тему про рослини.
  • Назвіть компоненти живої природи.
  • Який компонент ми вивчили?

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

        Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про ще одну частину природи, а щоб дізнатися про що піде мова, вам потрібно попрацювати.

  • Прочитайте вислів, роз’єднайте слова і  скажіть, як ви їх розумієте: (надруковані на дошці)

“Всеназемліпотрібноберегти:

іптахайзвіраіотутравинку,

            Боврешті,ти—лишейогочастинка”

  • Про кого йдеться у вірші? Птахи та звірі – це ….?(тварини)

Отже, тема нашого уроку: «Тварини – частина живої природи. Як тварини впливають на природу Землі? Різномунітність тварин».

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

“Мозковий штурм”

  • Де живуть тварини?
  • Які бувають тварини за розмірами?
  • Які ознаки властиві тваринам?
  • Чим живляться тварини? 
  • В залежності від того, що вони їдять, як можна поділити тварин на групи?
  • В залежності від того, де живуть тварини на які групи ми їх поділяємо?

 

1. Робота за підручником

— Пригадайте! Які ознаки мають живі організми?

Робота в парах

— Розгляньте малюнки в підручнику. На які групи розподіляють тварин? Складіть список тварин, яких ви знаєте. Розподіліть їх за групами: комахи, риби, птахи і звірі. Які тварини до них не належать?

— Науку про тварин називають — зоологія. Там вивчають Царство Тварин,яке розділяють на велику кількість груп.

Групи:

Черви: дощовий черв’як, п’явки, атакож багато інших червів.

Результат пошуку зображень за запитом "черви фотографии"Результат пошуку зображень за запитом "черви фотографии"

Молюски – це  двостулкові жабурниці, виноградні слимаки, кальмари,  восьминіг,  молюск- ставковик, До молюсків відносять У цих тварин  м’яке тіло, захищене черепашкою.

Результат пошуку зображень за запитом "молюски фото"Результат пошуку зображень за запитом "молюски фото"

  Результат пошуку зображень за запитом "молюски фото"                 Результат пошуку зображень за запитом "молюски фото"

Ракоподібні — це раки, краби, креветки.вони живуть у воді.

Результат пошуку зображень за запитом "молюски фото"Результат пошуку зображень за запитом "ракоподібні фото"

Результат пошуку зображень за запитом "ракоподібні фото"Результат пошуку зображень за запитом "ракоподібні фото"

 

Павукоподібні — це павуки, скорпіони, кліщі. Це окрема група тварин. Вони мають вісім лапок.

Результат пошуку зображень за запитом "павуки фотографії"Сезон активності кліщів триває. Будьте обережні!       Скорпион животное. Описание, особенности, виды, образ жизни и среда  обитания скорпиона | Живность.руРезультат пошуку зображень за запитом "павуки фотографії"

Комахи — тварини, у яких шість ніг . До ницієї групи належать жуки, метелики, бджоли, мухи, бабки та багато інших. Це найчисельніша група тварин.

Результат пошуку зображень за запитом "комахи фотографии"C:\Users\Колесник\Desktop\фото до уроків\20170406_140842-1-1.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "комахи фотографии"

 

 

Риби.  Тіло цих тварин плескате та укрите лускою, живуть у водоймах.  Рухаються за допомогою плавців. Дихають киснем, розчиненим у воді, їдять водорості. Серед них є хижаки, які харчуються рибою меншого розміру.

Види риб України - GoldFishNet

Земноводні — жаби, тритони. Частину свого життя вони проводять на суші, а частину — у воді.

Результат пошуку зображень за запитом "земноводні фотографии"Результат пошуку зображень за запитом "земноводні фотографии"

 

Плазуни, або рептилії — тварини, у яких тіло вкрите сухими лусками, а в деяких вкрите панциром. Вони рухаються «плазуючи», мовби тягнуть своє тіло по землі. До плазунів належать змії, вужі, ящірки, черепахи, крокодили.

Результат пошуку зображень за запитом "плазуни фотографии"Результат пошуку зображень за запитом "плазуни фотографии"

Результат пошуку зображень за запитом "плазуни фотографии"              Результат пошуку зображень за запитом "плазуни фотографии"

 

Гра “Розшифруй слово”

Я З І М (Змія)
І Р Я К Щ А (Ящірка)
Л И О Р К О К Д (Крокодил)

Р А Ч Е Х А П Е (Черепаха)
 

Птахи. Головна ознака цих тварин – їхнє тіло вкрите пір’ям.

C:\Users\Колесник\Desktop\фото до уроків\20170820_153736-1-1-1-1-1.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "природознавство. мешканці лісу і їх охорона"

Результат пошуку зображень за запитом "природознавство. мешканці лісу і їх охорона"C:\Users\Колесник\Desktop\фото до уроків\SAM_3094.JPG

 

 

 

Звірі, або ссавці. Ці тварини вигодовують малят молоком. Тіло в більшості цих тварин укрите шерстю. Мають чотири лапи.

ПТАХИ ТА ЗВІРІ - СВІТ, ЯКИЙ МЕНЕ ОТОЧУЄ - Я І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ - Підручник  - Я досліджую світ 1 клас Частина 2 - Тетяна Гільберг - Генеза 2018

— У згаданих групах є багато видів тварин та кожна тварина варта уваги та охорони.

1. Робота в групах .

Завдання для груп:

  1. Розповісти про тварин, яких представляє ваша група.
  2. Скласти ребус про цих тварин.
  3.   Гра «Крокодил» - опишіть  тварину.

 

За правильну відповідь група отримує картинку- тваринку.

2. Робота в парах. Гра « Диспут».

 - Яке значення мають тварини в житті людей?( спільне обговорення)

Пара отримує 2 запитання: один дає відповідь на перше питання. А другий – на друге.

1.Яку користь приносять тварини  людям ?

2.Яку шкоду приносять тварини  людям ?

 

Висновки:

• Науку про тварин називають зоологією.

• Учені розподіляють царство Тварини на велику кількість груп. Серед них — черви, молюски, ракоподібні, павукоподібні, комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі. У кожній із цих груп — багато видів.

 Фізкультхвилинка

 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Цікавинка!

Ученим відомо понад півтора мільйона видів тварин. З них більше мільйона —  комахи. Риб – майже  20 000 видів, земноводних – 3400, плазунів — 6000, птахів — 8600, звірів — 4000.

Вік життя тварин

черепаха

200 р.

вуж

33 р.

щука

200 р.

корова

30 р.

ворона

120 р.

   лев

25 р.

орел

104 р.

пес

25 р.

лебідь

100 р.

соловей

25 р.

слон

100 р.

жаба

22 р.

папуга

60—100 р.

сіра галка

15 р.

пугач

70 р.

кролик

5—12 р.

лелека

70 р.

горобець

11 р.

сова

60 р.

ластівка

9 р.

крокодил

50 р.

грак

8 р.

зебра

38 р.

морська свиня

7 р.

голуб

35 р.

бджола

3—5 р.

мавпа

30—35 р.

миша

3 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Тестові завдання.

  1. Тварини – частина природи…
    • а) живої ;
    • б) неживої.

2.Тварини, які їдят рослинну їжу - ...

  • а) хижаки;
  • б) травоїдні.
  • в) всеїдні;

3.Тварини, що живляться іншими тваринами є…

  • а) всеїдними;
  • б) хижаками;
  • в) травоїдними.

4.Тварини, які  поїдають і тваринну, і рослинну їжу називають

  • а) всеїдними;
  • б) хижаками;
  • в) травоїдними.

 

5.Тварини, які самі добувають собі їжу і облаштовують житло у довкіллі є…

  • а) дикими;
  • б) свійсьимиі.

 

 

 

 

Запишіть у таблицю назви відомих вам тварин.

Комахи

Птахи

Риби

Ссавці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Взаємоперевірка.(міняються картками)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

— Назви групи тварин, про які йшлося  на уроці.

— Наведии по 2-3 приклади для кожної групи тварин.

— Пояси, що таке види тварин.

— Чи потрібно оберігати тварин?

 

 Конституція України.

Природа щедра до нас. Те, що ми маємо, – усе від неї. Ти відплати їй своєю добротою, увагою. Природу треба охороняти і оберігати. В Конституції України є стаття 66: «Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоди природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдання ним збитки». А громадяни України повинні дотримуватись виконання всіх законів. Наша задача – оберігати природу.

  • Дерева і трави, квіти і птахи, риби і звірі, та й сама людина – всі разом на планеті необхідні один одному.

 

Прошу вас тільки не забувати:

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку тваринку!

РЕФЛЕКСІЯ

 

 

Розфарбуй метелика теплими кольорами

                               Результат пошуку зображень за запитом "комахи фотографии"

docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
1469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку