Віртуальні екскурсії

Про матеріал
з досвіду роботи впровадження віртуальних екскурсій під час дистанційного навчання
Перегляд файлу

 

 

 

 З досвіду роботи вчителя початкових класів

 Перченко Лариси  Олексіївни

 

 

 

 

 

 

 

Навчально - виховний потенціал  віртуальних екскурсій у початковій школі  в умовах  дистанційного навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад  „Гімназія №32‟

 Кам’янської міської  ради

 

 

 

 

 

 

 

      ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………..3

  1. Проблема організації дистанційного навчання…………………………..5
  2. Значення віртуальних екскурсій в початковій школі……………………6
  3. Методика проведення віртуальних екскурсій……………………………7
    1.          Визначні місця України та світу, які варто відвідати учням початкової школи……………………………………………………….8

ВИСНОВОК……………………………………………………………………...13

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………..14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 Актуальність. На сьогоднішній день, педагогам випала непроста задача працювати з дітьми під час пандемії та війни, особливо зі школярами, які знаходяться в дуже різних умовах (хтось виходить на навчання із-за кордону, хтось з рідного міста, хтось із села у бабусі). 

 Вимушене дистанційне навчання стало складним викликом для більшості педагогів України та дітей. Тому що, організувати якісне навчання із використанням інноваційних цифрових технологій, надихати та мотивувати учнів, вправлятися із технічними питаннями, які можуть виникати під час освітнього процесу. Але Україна, як і більшість країн не були готовими.

 Дистанційна форма навчання передбачає доступ до інтернету, технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон та ін.) та всіх учасників навчального процесу, а також те, що вчителі володіють технологіями дистанційного навчання [4].

 Та все ж життя продовжується, навчання почалося в більшості українських шкіл, тож педагоги знаходять альтернативні способи подачі матеріалу та навчання дітей патріотизму і інших цінностей.

Кожному педагогу варто пам’ятати, що незалежно від умов, наявних проблем та інших факторів у нашій країні як і в інших державах є безліч безцінних та величних культурних пам’яток, які діти повинні побачити та вивчити.

 Кожна дитина має право знати культурну спадщину свого народу та цінності інших держав, тож важливо розробляти уроки таким чином в яких школярі зможуть побачити та почути про визначні пам’ятки і місця.

 Педагог ХХІ століття має навчитися створювати та застосовувати можливості та інтерактивний контент з метою зацікавити цифрове покоління учнів. Тому наразі у нашій країні все більшого значення набуває використання віртуальної екскурсії у професійній діяльності педагога, адже вона має низку переваг поруч з традиційними формами та засобами роботи. В першу чергу - це доступність та безкоштовність, відсутність витрат на програмне забезпечення, технічну підтримку роботи програмного засобі, інтерактивність, групова спільна робота, можливість використання мобільних пристроїв, групова взаємодія навчального процесу, можливість перегляду з будь-якого пристрою (телефон, планшет чи ноутбук) з-за умови наявності високошвидкісної мережі Інтернет. За допомогою сучасних web-сайтів вчитель може реалізувати екскурсію в будь-яку точку світу з реальним озвученням та поясненням цінності та історії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблема організації дистанційного навчання

 

Згідно ст. 9 ЗУ «Про освіту» п.4 «Дистанційна форма здобуття освіти – це індивідуалізований процес отримання освіти, який реалізується за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікативних технологій».

Пандемія 2019, а сьогодні війна 2022 зумовила запровадження управління освітою карантину та особливих умов навчання, які зобов’язали вчителів проводити освітній процес дистанційно ( оff - та online) [3].

Використання цифрових технологій під час навчання – на сьогодні, одна з найбільш важливих та стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Вони дають можливість інтенсифікувати освітній процес, підвищити швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань. За допомогою медіа – та інтерактивних засобів педагогічним працівникам освіти значно легше використовувати підхід до викладання на основі впровадженні інноваційних підходів, включаючи застосування «кейсів», дослідницько-пошукової роботи, проектний метод, віртуальні екскурсії, ігри та ін. Внаслідок цього – школярі набагато ефективніше засвоюють інформацію, перебуваючи в емоційно-комфортному середовищі, не втрачають бажання навчатися, створювати нові знання та інновації [1].

Проблема організації дистанційного навчання у початковій школі є дуже важливою та актуальною під час карантину та воєнного стану. Перед педагогами постали нові проблеми:

  • забезпечення ефективної взаємодії зі школярами дистанційно;
  • створення ефективних додатків для взаємодії;
  • цінність та особливість онлайн-уроків;
  • забезпечення якісної подачі матеріалу та отримання зворотнього зв’язку;
  • якісна перевірка завдань;
  • ефективні та прості додатки для взаємодії та навчання [5].

На сьогодні, найбільш дієві, ефективні, наповнені можливостями, прості та ефективні платформи для створення мультимедійного інтерактивного контенту та комунікації, взаємодії, візуалізації, гейміфікації навчання є такі web-сервіси: Zoom, Classroom, Google Meet, ClassDojo.

 

  1. Значення віртуальних екскурсій в початковій школі

 

Екскурсія є складною формою навчально-виховної роботи. Вона відкриває широке коло можливостей для комплексного використання методів навчання, збільшує багаж знань учнів та вчителя, сприяє виявленню прикладного значення, допомагає ознайомити школярів, насамперед з досягненнями науки та визначними місцями, є ефективним засобом виховання емоційної сфери. Тому застосування екскурсій є дуже важливим під час ознайомлення з природою, патріотичного виховання та навчання культурних цінностей інших народів. Для грамотної та ефективної організації екскурсії важливо гарно володіти методикою проведення та планування, розуміти її головні переваги над іншими формами навчально-виховної роботи та максимально використовувати їх у практичній діяльності.

Екскурсії мають велике навчально-виховне значення. Без проведення відповідних екскурсій вивчення природи набуває схоластичного характеру. К.Д. Ушинський зауважував, що чудовий краєвид несе величезний виховний вплив на розвиток молодої душі з яким складно змагати впливові вчителя, що день проведений дитиною поміж красивих та визначних місць, вартий багатьох тижнів проведених за партою.

Віртуальні екскурсії розширюють кругозір школяра, розвиває спостережливість, вміння помічати дрібниці та цінувати їх, виробляють практичні вміння та навички орієнтування в просторі. Виховне значення екскурсій полягає в тому, що спостереження взаємозв’язку та взаємообумовленості у світі виховує в учнів основи матеріалістичного світогляду, викликає інтерес та почуття любові до рідного краю, формує навички роботи в колективі.

У віртуальних екскурсіях учні мають можливість відвідати реальні місця або навчальні симуляції з метою випробування різнотипових уроків. Експедиції Google дають можливість учням реалізувати спільну екскурсію за допомогою технології гарнітури смартфона під контролем програми вчителя.

Віртуальні екскурсії для молодших школярів сільської місцевості дають можливість участі в кар’єрних дослідженнях, які частіше всього не доступні для них.

Віртуальні екскурсії підходять для всіх дітей під час різних форм навчання. Діти мають можливість будувати маршрут з допомогою Google Maps, ставити штампи у віртуальних паспортах, перетинати віртуальний кордон та інші потенційні дії для реалізації подорожі.

 

  1. Методика проведення віртуальних екскурсій

 

Віртуальна екскурсія – це організаційна форма навчання, яка відрізняється від реальної – віртуальних відтворенням реально існуючих об’єктів з метою створення умов для самостійного спостереження збору необхідних фактів тощо.

При створенні віртуальної екскурсії важливо вміти створювати унікальний візуальний продукт ( наприклад презентацію).

З погляду технічної точки зору віртуальна екскурсія – це комплекс панорамних фото ( сферичних та циліндричних), коли перехід від однієї панорами до іншої здійснюється через активну зону. Всі дії та фото і відеопереходи можуть доповнюватися озвучуванням переднього плану та фоновою музикою, а при необхідності і звичайними фото, відео, flash-роликами, планами турів, поясненнями, контактною інформацією та ін.

Технології віртуальних турів дають можливість по-новому подивитися на освітній процес. Провідні аспекти планування, які потрібно враховувати педагогу під час підготовки методичного супроводу до цифрового ресурсу:

  • ідея екскурсії;
  • мета та задачі екскурсії;
  • зміст екскурсії;
  • маршрут та оформлення;
  • технічний компонент розробки ( навігація, інтерактивність тощо);
  • результати та методичні рекомендації на предмет використання ресурсу [2].

Мультимедійна віртуальна екскурсія являє собою програмно-інформаційний продукт у вигляді гіпертексту, призначений для інтегрованого подання матеріалів екскурсії. В загальному вигляді гіпертекст складається з інформаційних фрагментів, які пов’язані між собою спрямованими переходами у вигляді посилань. Учень рухається за даними переходами від фрагмента до фрагмента, подібно реальній екскурсії, коли людина переходить від одного об’єкту до іншого.

  1.           Визначні місця України та світу, які варто відвідати учням початкової школи

 

«Пріоритетним напрямком виховання школярів є патріотичне виховання, яке передбачає формувати та розвивати духовність, соціально значущі цінності, громадянськість, патріотизм, високі моральні цінності, етнічна та національна самосвідомість, любов та повагу до рідної землі, країни, визнання духовної єдності всіх регіонів України» - вказано у листі «Про методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського культурологічно-виховного проекту «Десять визначних місць України від 18.12.2013 р [4].

Для представлення величних українських місць я скористалася положеннями Міністерства освіти і науки України, який радить відвідати школярам наступні визначні місця:

  1. Ансамбль історичного центру м. Львова (Палац Потоцьких, Високий Замок);

Палац Потоцьких (Львів) — Вікіпедія

  1. «Золоте кільце» Полтавщини (Гоголівські місця, Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Спасо-Преображенський Мгарський монастир);

національний музей-заповідник українського гончарства в опішні | Places to  visit, Places, Ukraine

  1. Національний дендрологічний парк «Софіївка», м. Умань, Черкаська обл.;

 

Вид на Площадь собраний и Ионическое море (вдали Фонтан Змея и Павильон Флоры)

  1. Національний заповідник «Замки Тернопілля» (Збаразький, Тернопільський (Старий), Ягільницький замки, Вишнівецький палацовий комплекс, замок Гольських (м.Чортків);

Національний заповідник "Замки Тернопілля" (Тернопільська обл.): карта,  фото, опис

  1. Національний заповідник «Софія Київська», Києво-Печерська лавра;

Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник, Київ — фото,  опис, адреса

  1. Національний заповідник «Хортиця», м. Запоріжжя;

Національний заповідник "Хортиця"

  1. Південний берег Криму (Ханський, Лівадійський, Воронцовський, Масандрівський палаци, Бахчисарайський фонтан, «Ластівчине гніздо»);

➤ "Ластівчине гніздо" - візитівка Криму Цікаві місця • Пам'ятки • Що  подивитись у "Ластівчине гніздо" - візитівка Криму?

  1. Свято-Успенська Почаївська Лавра, Тернопільська обл.;

  Свято-Успенська Почаївська лавра, Почаїв — фото, опис, адреса

  1. Шевченківський національний заповідник у м. Каневі.

Шевченківський національний заповідник (м. Канів) - Вандрівка

Здійснюючи віртуальну екскурсію світом в початковій школі, доречно зробити невеликий екскурс до кожної країні, підкріплюючи визначним місцем з метою кращого запам’ятовування та формування асоціативної пам’яті. Відповідно до цього визначні місця Європи та світу підбираються відповідно до теми уроку.

 

Віртуальні тури Україною та світом:
https://discover.ua/virtual-tours

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

 

Отже, можна стверджувати, що при щирому бажанні навчатися та навчати можна опанувати величезні та широкі можливості, які нам пропонує віртуальний та цифровий світ. Дистанційне навчання стало викликом для кожного сучасного педагога, але і розширило можливості використання цифрових технологій з метою навчання дітей.

Віртуальна екскурсія є однією із форм роботи з використанням цифрових технологій, яка дає можливість учням побачити красу нашої країни та світу вдома з мобільного телефону, планшету чи ноутбуку. Віртуальна екскурсія один із найбільш доцільних та актуальних методів навчання та виховання патріотизму. Саме віртуальна екскурсія може сприяти розширенню кругозору дитини, співучасті у певній діяльності, а також перенесення в будь-яку точку на карті. Для ефективності проведення віртуальної екскурсії дуже важливо правильно та грамотно організувати її, щоб вона принесла користь та задоволення.

Використання віртуальної екскурсії робить навчальний процес більш цікавим, якісним та результативним. А надто, для молодших школярів, провідна діяльність яких навчання, але діти такого віку ще потребують «чудес» та казки. І перегляд фото та відео пам’яток чи експонатів, які підкріплені грамотною організацією та подачею педагога є ефективним способом навчання та виховання дітей.

Для того, щоб екскурсія була ефективною, варто дотримуватися певних вимог. Дослідження науковців показують, що чим вища зацікавленість школяра, тим активніше він сприймає інформацію. Тож використання на екскурсіях невідомої, але цікавої інформації для людини має значний ефект.

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Організація дистанційного навчання  у школі. Методичні рекомендації 2020. [Електронний ресурс] ‑ Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf ( Дата звернення: 16.10.2022.);
  2. Про методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського-культурологічного проекту. Osvita.ua. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/39010/ (Дата звернення: 16.10.2022.);
  3. 10 віртуальних екскурсій по знаменитим музеям світу. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://joy-pup.com/ua/travels-ua/10-virtualnih-ekskursij-po-muzejam/ ( Дата звернення: 16.10.2022.);
  4. Швирка В. М. Віртуальна екскурсія як засіб патріотичного виховання шкільної молоді / В. М. Швирка // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. – 2015. – № 7(296) жовтень. - Ч.2. – С. 257 - 264.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Малишкіна Олена Михайлівна
    2. «Золоте кільце» Полтавщини (Гоголівські місця, Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Спасо-Преображенський Мгарський монастир." Не в Опішному, а в Опішні. Місто ОПІШНЯ!!!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
7469
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку