Конспект уроку: "Школа вихованості"

Про матеріал

Розробка плану-конспекту уроку з я у світі для 3 класу на тему "Школа вихованості." Метою даного уроку є формувати в учнів навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; вчити доречно вживати слова етикету; виховувати 6ажання дотримувати встановлених норм правил етикету.

Перегляд файлу

Тема. ШКОЛА ВИХОВАНОСТІ

Мета: формувати в учнів навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; вчити доречно вживати слова етикету; виховувати 6ажання дотримувати встановлених норм правил етикету.

Хід уроку

  1.                ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

   Доброго дня.

- Сьогоднішній урок  проведу у вас я, звати мене Валентина Юріївна. Діти давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бути активними, не вигукувати з місця, а  перед тим, як відповісти будете піднімати руку. Домовились?

  1.             АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Незакінчене речення»

Подивіться на слайд

  1.               Коли вітаються зранку, говорять...
  2.               Дякуючи, людина каже...
  3.               Коли звертаємося із проханням, говоримо...

Серед багатьох наук, без яких людям не обійтися, є дуже особлива і не­обхідна для всіх наука спілкування з людьми, наука поваги одне до одного, вміння поводитися таким чином, щоб оточуючим було з вами приємно, зручно. Без цієї науки неможливо жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на допомогу цьому ще століття і тисячоліття тому прийшли загальноприйняті правила, які обов’язково по­винен знати кожен з нас.

  1.          ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правила вихованості.

  1.          ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Говорять, що поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя

  •            Які правила культурної поведінки вам відомі?
  •            Таких правил безліч, але коли ви з ними ознайомилися, то зрозуміли, що майже всі ви виконуєте, бо і мама з татом удома, і вчителі у школі ними гають одного і того самого — правильної поведінки, щоб ви змалку привчилися до порядку, а далі все буде просто. Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до тебе добре ставилися, то й сам повинен ста­витися до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе. Нескладна думка сама по собі, але дуже точна. Вимагати від іншого можна тільки те, що ти здатний йому дати і даєш сам. Забувати цю істину не слід ніде і ніколи.
  1. Обговорення ситуації
  •                  Прослухайте історію про хлопчика Юрчика та скажіть: чи можна назвати його у цій ситуації вихованим? 

Якось вулицею йшла бабуся. Апельсини в сумці несла. Ішла - несла. Ішла - несла. 1 раптом... спіткнулася, і апельсини розсипалися...  Добре, що саме десяти річний хлопчик Юрчик нагодився: підтримав бабусю, допоміг зібрати апельсини. Звісно ж, гостинець за це одержав - жовтогарячий духмяний фрукт. Аж слинка в Юрчика потекла. Тільки зайшов за ріг, а тут товариш його Кеша біжить. 

- Ого, - отакенський великий апельсин! Може, почастуєш? 

- Почастую, - охоче відповів Юрчик, - але не тебе, а свою сестричку. 

- Молодець, Юро! - похвалив його Кеша і побіг собі далі. 

З'їв Юрчик апельсин...  Додому прийшов - похвалився, як бабусю підтримав, як апельсин за те одержав. 

 - А де ж той апельсин? - запитала шестирічна сестричка Юлечка. 

- Апельсин? З другом Кешею поділився. Йому половина і мені половина. Як у пісні співається, - відповів Юрчик. 

 - Молодець, Юро! - похвалила його сестричка і від радості навіть у долоньки заплескала. 

«Ще б пак не молодець, - подумав про себе Юрчик, - як ловко викрутився!»  Та весело йому не стало. Швидше нуднувато: і апельсин був завеликий, і ще щось  «гризло»...

- Чи зрозуміла вам пригода, про яку я розповіла? Що трапилося із бабусею?

  •                   Як допоміг їй Юрчик?
  •                   Про що Кеша попросив Юрчика?
  •                   Що відповів Юрчик другові?
  •                   Про що хлопчик розповів вдома?
  •                   Що найбільше зацікавило Юлечку?
  •                   Що Юрчик відповів сестричці?
  •                   Що відчув Юра після розмови із сестричкою? 
  • Дайте відповідь на запитання,  на екрані: «Хлопчик Юрчик не вихований, адже ...» та «Хлопчик Юрчик вихований, бо ...».

(Варіанти учнівських відповідей: «Хлопчик Юрчик не вихований, адже набрехав другові... не поділився із сестричкою...»  та  «Хлопчик Юрчик вихований, бо допоміг бабусі... йому стало совісно...»)

 (Технологія «Мікрофон»)

  •                   Друзі, запрошую вас до мікрофону для обговорення Юрчикової проблеми. Що потрібно було зробити Юрчику, щоб ніхто не сумнівався у тому, що він -вихований? Починайте свій виступ словами: « Юркові потрібно було…»

Вправа «Прес»

Вихованою людину вважають..

 

2. Робота за підручником (с.40-41)

Учні читають статтю «Школа вихованості» та виконують завдання на с. 41.

  •            Розкажіть за малюнком на с. 41, чи виховано поводяться діти.
  •            Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

Арам зам зам

Робота в зошиті

  •                  Розгорніть свої зошити на сторінці 10. Прочитайте, що потрібно зробити. Хто не зрозумів як потрібно виконувати завдання? Всі зрозуміли? Приступайте до виконання.
  •                  (Обґрунтування своїх відповіді. )
  1.              Робота над прислів’ям.

Однією з головних ознак тактовності є вміння слухати співрозмовника. Спілкуючись із людиною, намагайтесь що разу казати їй добре слово. Необхідно дивитись співрозмовнику в очі. Не слід переривати або перебивати його.

Про вміння людини спілкуватися існує чимало прислів’їв.

Закреслити зайву літеру «і» і прочитати прислів’я.

Гоіворіи міало, сліухаій баігаіто, а дуімаій ще більшіе.

  •                  Поясни зміст прислів’я.
  1.             УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
  1.              Оцініть ситуацію.

Суботнього ранку, прокинувшись, Оленка встала і пішла на кухню. Там вона побачила, що бабуся миє підлогу. «Доброго ранку, бабусечко!» - чемно привіталась Оленка, взяла смачненький пиріжок і побігла дивитися мультфільм.

  •                   Чи можна вважати Оленку ввічливою людиною? ( Так. Вона привіталася з бабусею, знає чарівні слова, вживає їх).
  •                   А чи можна назвати її вихованою? (Ні).
  •                   Чому?
  •                   Яку людину можна назвати вихованою?
  •                   Що означає бути вихованим? (Бути уважним до іншого, делікатним, тактовим, скромним, ввічливим, поступливим,  не дріб’язковим).
  •                   Чи достатньо, щоб тебе вважали вихованим, засвоїти правила поведінки?

 

      3. Робота за індивідуальними картками

1.Запізнившись до школи, потрібно:

   а)швидко пройти на своє місце;

   б)привітатися;

   в)вибачитися.

2.Ідучи до їдальні, необхідно:

   а)іти організовано;

  б)швидко бігти разом з друзями;

   в)не поспішати.

3.У їдальні необхідно:

   а)сідати, де хочеться;

   б)мати постійне місце.

4.На перерві можна:

   а)бігати, де хочеш;

   б)зайнятися цікавими справами;

   в)відпочивати.

5.На уроці необхідно:

   а)слухати пояснення вчителя;

   б)гратися сторонніми предметами;

   в)розмовляти без дозволу.

6.Перебуваючи в автобусі, треба:

   а)сидіти, не звертаючи ні на кого уваги;

   б)звільнити місце стареньким.

3. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  •            Які правила поведінки ви вивчили?
  •            Як ви вважаєте, правила етикету потрібно дотримувати тільки в школі? коли ще?
  •            Що означає доброзичливо ставитися до оточуючих?

 

1

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
3782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку