Розробка плану-конспекту уроку з я у світі для 3 класу на тему "Школа вихованості." Метою даного уроку є формувати в учнів навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; вчити доречно вживати слова етикету; виховувати 6ажання дотримувати встановлених норм правил етикету.
Мета: формувати в учнів навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; вчити доречно вживати слова етикету; виховувати 6ажання дотримувати встановлених норм правил етикету.
Доброго дня.
- Сьогоднішній урок проведу у вас я, звати мене Валентина Юріївна. Діти давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бути активними, не вигукувати з місця, а перед тим, як відповісти будете піднімати руку. Домовились?
Гра «Незакінчене речення»
Подивіться на слайд
Серед багатьох наук, без яких людям не обійтися, є дуже особлива і необхідна для всіх наука спілкування з людьми, наука поваги одне до одного, вміння поводитися таким чином, щоб оточуючим було з вами приємно, зручно. Без цієї науки неможливо жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на допомогу цьому ще століття і тисячоліття тому прийшли загальноприйняті правила, які обов’язково повинен знати кожен з нас.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правила вихованості.
1. Повідомлення вчителя
— Говорять, що поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя
Якось вулицею йшла бабуся. Апельсини в сумці несла. Ішла - несла. Ішла - несла. 1 раптом... спіткнулася, і апельсини розсипалися... Добре, що саме десяти річний хлопчик Юрчик нагодився: підтримав бабусю, допоміг зібрати апельсини. Звісно ж, гостинець за це одержав - жовтогарячий духмяний фрукт. Аж слинка в Юрчика потекла. Тільки зайшов за ріг, а тут товариш його Кеша біжить.
- Ого, - отакенський великий апельсин! Може, почастуєш?
- Почастую, - охоче відповів Юрчик, - але не тебе, а свою сестричку.
- Молодець, Юро! - похвалив його Кеша і побіг собі далі.
З'їв Юрчик апельсин... Додому прийшов - похвалився, як бабусю підтримав, як апельсин за те одержав.
- А де ж той апельсин? - запитала шестирічна сестричка Юлечка.
- Апельсин? З другом Кешею поділився. Йому половина і мені половина. Як у пісні співається, - відповів Юрчик.
- Молодець, Юро! - похвалила його сестричка і від радості навіть у долоньки заплескала.
«Ще б пак не молодець, - подумав про себе Юрчик, - як ловко викрутився!» Та весело йому не стало. Швидше нуднувато: і апельсин був завеликий, і ще щось «гризло»...
- Чи зрозуміла вам пригода, про яку я розповіла? Що трапилося із бабусею?
(Варіанти учнівських відповідей: «Хлопчик Юрчик не вихований, адже набрехав другові... не поділився із сестричкою...» та «Хлопчик Юрчик вихований, бо допоміг бабусі... йому стало совісно...»)
(Технологія «Мікрофон»)
Вправа «Прес»
Вихованою людину вважають..
2. Робота за підручником (с.40-41)
Учні читають статтю «Школа вихованості» та виконують завдання на с. 41.
Арам зам зам
Робота в зошиті
Однією з головних ознак тактовності є вміння слухати співрозмовника. Спілкуючись із людиною, намагайтесь що разу казати їй добре слово. Необхідно дивитись співрозмовнику в очі. Не слід переривати або перебивати його.
Про вміння людини спілкуватися існує чимало прислів’їв.
Закреслити зайву літеру «і» і прочитати прислів’я.
Гоіворіи міало, сліухаій баігаіто, а дуімаій ще більшіе.
Суботнього ранку, прокинувшись, Оленка встала і пішла на кухню. Там вона побачила, що бабуся миє підлогу. «Доброго ранку, бабусечко!» - чемно привіталась Оленка, взяла смачненький пиріжок і побігла дивитися мультфільм.
3. Робота за індивідуальними картками
1.Запізнившись до школи, потрібно:
а)швидко пройти на своє місце;
б)привітатися;
в)вибачитися.
2.Ідучи до їдальні, необхідно:
а)іти організовано;
б)швидко бігти разом з друзями;
в)не поспішати.
3.У їдальні необхідно:
а)сідати, де хочеться;
б)мати постійне місце.
4.На перерві можна:
а)бігати, де хочеш;
б)зайнятися цікавими справами;
в)відпочивати.
5.На уроці необхідно:
а)слухати пояснення вчителя;
б)гратися сторонніми предметами;
в)розмовляти без дозволу.
6.Перебуваючи в автобусі, треба:
а)сидіти, не звертаючи ні на кого уваги;
б)звільнити місце стареньким.
3. Гра «П'ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1