Конспект уроку "Силует"

Про матеріал
Засобом виразності графіки є пляма. Під час створення силуетної композиці в нетрадиційній техніці (набризк, роздування, тощо) учень виражає свою індивідуальність та формує креативні можливості.
Перегляд файлу

Тема: Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.

Мета уроку: Ознайомити учнів із поняттями: “силует“ і “силуетна графіка“; розширити уявлення учнів про графіку, її різновиди та засоби виразності: лінії, пляму, крапку; навчити створювати графічні силуетні зображення; розвивати образне, абстрактне мислення, уяву, творчість; сприяти розвитку асоціативного, креативного мислення; виховувати вміння бачити красу навколишніх форм, акуратність.

Обладнання: альбоми, фарби, склянки для води, пензлі, олівці, гумки, трубочки для напоїв, листя дерев, малюнки, музичний супровід.

Поняття та терміни: графіка, пляма, силует, контур.

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: графіка

Хід уроку.

І.Організаційний частина

imageІІ. Актуалізація опорних знань і умінь

-          Які види ОТМ ви знаєте? (Графіка, Живопис, Скульптура,

Архітектура, Декоративно-прикладке мистецтво, Художня фотографія)

(слайд 2 )

-          imageЯкими художніми матеріалами виконуються графічні роботи? 

(олівці, фарби, вугілля, крейда) 

-          Назвіть засоби виразності графіки? (лінія, штрих, пляма, точка) (слайд 3) ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

-          Завжди цікаво розкривати таємницю мистецтва, таємницю майстерності. У кожного художника, музиканта, поета є свої секрети й ми про них, звичайно, довідатися не можемо, проте спробуємо трішки зазирнути в таємниці мистецтва, а зокрема помандруємо у світ силуетної графіки, розширимо поняття про зображувальні засоби графіки: пляму, силует, контур; навчимося створювати цікаві твори, дізнаємось про незвичайні техніки.

ІV. Робота над темою уроку

1. Вправа на розвиток творчої уяви

-          imageВлітку ми всі милуємося чистим небом і захоплюємося чудернацькими малюнками, що створюються легкими хмаринками. Тут і коники, і дракони, фантастичні тварини, і казкові палаци. (слайд 4)

-          Вчитель    пропонує        з           бiлого паперу            змоделювати (методом «відривання») силуети коникiв чи iнших тварин, iмiтуючи хмарки. (слайд 5)

-          Вчитель:

-          Якщо бути спостережливим, то на кожному кроцi ми можемо спостерiгати силуетнi зображення, що створила сама природа (хмари, крони дерев i кущiв, предмети у сутiнках).

2. Динамічна пауза. (слайд 6)

image-     *Трава низенька-низенька.(присісти)

*Дерева високі-високі. (здійняти руки вгору)

*Вітер дерева колише-гойдає. (обернуться)

*То праворуч, то ліворуч нахиляє. (нахилиться праворуч, ліворуч)

*То вгору, то назад. (потягнуться вгору й назад)

*То вниз нагинає. (нахилиться вперед)

*Птахи летять, відлітають. (махнути руками-"крилами")

*А діти тихенько за парти сідають. (сісти за парти)

3. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь учителя

imageТрапляються події, здатні змінити життя однієї людини, але є й випадки, що змінюють життя багатьох людей. (слайд 7)

imageСаме такий випадок стався колись у Франції у середені 18 ст. з одним художником. Жив він у злиднях. І ось одного разу він вирішив написати листа генеральному контролеру фінансів Етьєну де Силуету, який на той час у Франції ввів багато податків, щоб збагатити казну, і попросити у нього допомоги. І тільки-но він вивів його прізвище, як перо зробило кляксу. На одну лише мить художник зажурився, а потім його рука швидко перетворила кляксу на тінь, яка нібито впала на папір від постаті міністра фінансів. Лист так і не був написаний, але малюнок міністр все ж отримав. Згодом подібні до нього контурні зображення без деталей у середині стали все частіше з’являтися, називали їх силуетами. Потім так назвали вид графічної техніки в образотворчому мистецтві, яка давала плоске однотонне зображення фігур і предметів.

    Але само мистецтво силуету виникло ще в Китаї, де здавна мали поширення картинки, виконані лише чорною фарбою і лише

силуетом. В Європі їх називали - китайські тіні. (слайд 8)

4. Вивчення нового матеріалу.

-          imageОднотонне зображення фігури і предмета називають силуетом, а лінію, що окреслює силует і виражає характерні деталі, — контуром. Силует – вирізане зображення або контурний малюнок, заповнені одним тоном, що контрастує із тлом (слайд 9)

-          Силуети виконують в різних техніках. Силуети можна і малювати, і витинати, і  створювати у техніці набризк, плямографія.

-          Ми спробуємо створити силует у техніці набризк або плямографія. Але спочатку подивіться приклад виконання роботи. (перегляд відео)

5. Практична робота.

-  imageНа урок ви принесли листя з дерев та трубочки для соку. За бажанням виберіть техніку та створіть силуетний малюнок. (сдайд 10)

-  Набризк - На аркуш паперу розкладіть листя дерев. На кінчик пензля наберіть фарбу, пензлик нахиліть над аркушем та проведіть пальчиком проти ворсу пензля. На аркуш впадають бризки фарби. Можна змінювати фарбу, використовувати фарбу контрасних кольорів та поступово знімати листочок дерева за листочком.

-  Плямографія (ляпкографія) – На поверхню аркуша наносять пляму (ляпку) пензлем або піпеткою. Потім обережно розду­вають пляму за допомогою трубочки для коктей­лю або без неї у різні боки (таким чином можна отримати зображення що складається з дуже тоненьких ліній). Можна одержати зображення, нахиляючи аркуш паперу з плямою у різні боки, дозволяючи фарбі повільно розтікатися. Також можливе поєднання обох прийомів. Існує інший спосіб отримання зображення. Як і в попередньому випадку на аркуш паперу наносять рідку фарбу або туш чи чорнило. Але для отримання зображення пляму (ляпку) не роздувають, а просто згинають аркуш навпіл або зверху на пляму накладають інший аркуш паперу і, притискаючи, розгладжують рукою. Таким чином отримують два однакових зображення.Зображення, отримане будь-яким способом, можна домалювати за своєю уявою.

-  Правила роботи фарбами.

-  Учні переходять до самостійного виконання практичної роботи. Учитель слідкує за їх роботою, у разі потреби надає їм індивідуальну допомогу. [музичний супровід]  V. Підсумок уроку.

Закріплення нового матеріалу. Інтерактивний метод: „Закінчи речення”. 

1.Сьогодні на уроці я дізналася (дізнався) нового про ….(силует, силуетну графіку)

2.Поняття “силует” походить від ... (людини Е. Силуета, на котрого вперше художник намалював зображення без деталей).

3. Силует – це…( вирізане зображення або контурний малюнок, заповнені одним тоном, що контрастує із тлом.)

4.Контур – це…( Обрис фігури або предмета.)

Учитель влаштовує колективний перегляд малюнків, аналізує і оцінює їх, розвішує на дошку «Міні-вернісаж». VІ. Домашнє завдання. 

-          Поспостерігати за силуетами дерев та за хмарками на небі. В сонячну погоду розглянути контури своєї постаті. 

-          На наступний урок принести матеріали за вибором: фарби, гелеві ручки, олівці.

 

pdf
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
2756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку