Конспект уроку "Сім'я та шлюб. Взаємні права та обов'язки батьків та дітей"

Про матеріал
Дана методична розробка уроку з правознавства для 9 класу створена з використанням інтерактивних методів навчання, зокрема елементів технології критичного мислення. В ході уроку використовуються форми та методи навчання, що дозволяють покращити вміння аналізувати правові процеси та навчитися відстоювати власну думку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку з правознавства

для 9-го класу

на тему

«Шлюб і сімя. Взаємні обов’язки батьків і дітей»

 

 

 

 

 

 

Дана методична розробка уроку з правознавства для 9 класу створена з використанням інтерактивних методів навчання, зокрема елементів технології критичного мислення. В ході уроку використовуються  форми та методи навчання, що дозволяють покращити вміння аналізувати правові процеси та навчитися відстоювати власну думку.

 

 

 

Тема. Шлюб і сім’я. Взаємні права та обов’язки батьків та дітей.

Мета: опрацювати поняття: «сім’я» і «шлюб»; пояснити гарантування права людини на створення сім’ї, ознайомити учнів зі змістом Сімейного кодексу України, умовами укладання шлюбу; дати уявлення про особисті немайнові та майнові права та обов’язки подружжя; розвивати навички аналізу правових ситуації на підставі норм сімейного права; розвивати навички критичного мислення; висловлювати власні думки щодо створення сім’ї; сприяти формуванню ціннісного ставлення до сім’ї.

Очікувані результати:

Здобувачі освіти знають

  • основні поняття теми: сім’я та шлюб;

можуть:

  • пояснювати умови укладання шлюбу, в тому числі неповнолітніми;
  • називати взаємні права та обов’язки батьків і дітей;
  • пояснювати, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними;

вміють:

  • моделювати та аналізувати правові ситуації, пов’язані з правами та обов’язками батьків і дітей;
  • висловлювати власне ставлення до взаємних прав та обов’язків батьків і дітей.

Обладнання: підручник «Основи правознавства» (Ратушняк С. П.), дидактичні матеріали, пантбуки, епіграф уроку (проблемне питання), витяги з з Сімейного Кодексу України.

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Привітання. Організація робочих місць учнів, перевірка готовності класу до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання.

Тестування (додаток 1.)

3. Актуалізація опорних знань

Пов’яжіть фото однією темою та визначте зайве фото.

       1.Результат пошуку зображень за запитом сім'я 2. Результат пошуку зображень за запитом сім'я 3. Результат пошуку зображень за запитом сім'я слонів

      4. Результат пошуку зображень за запитом сім'я левів 5. Результат пошуку зображень за запитом колектив

( Фото 5 це колектив працівників, а на решті зображень – сімя)

 

  • Перед тим, як поринути в море правових норм, зіткнутися зі складними життєвими ситуаціями і взяти на себе відповідальність в їх вирішенні, послухайте давню притчу.

Притча Бруно Ферреро про багатство і сім'ю

Якось незадовго до Різдва Христового учителька поставила своїм учням таке запитання:

-   Хто з вас є бідним і, отже, має отримати подарунок з нагоди свята?

Діти, що вважали свою родину незаможною, підняли руки.

Місто було маленьким, усі одне одного знали. Не тільки на ймення, а й де хто мешкає, чим займається, яку має родину та статки. Після уроків учителька покликала до себе восьмирічного хлопчика, що звався Діні. Родина його недавно прибула з Африки, й усі знали, що вони дуже бідні.

Запросила хлопчика сісти, відтак спитала, чому він не підняв руки.

-   Бо я не бідний.

-   А хто є бідним, як ти гадаєш?

-   Діти, що не мають батьків.

Подивилась на нього вражено і мовчки його відпустила.

Наступного дня батько Діні повернувся додому усміхнений, в доброму гуморі. З’ясувалося, що вчителька побувала у нього на роботі.

-   Ми можемо пишатися так, саме пишатися  нашим сином,  оголосив він удома. І переказав дружині те, що почув від учительки.

На Святвечір Діні отримав подарунок. Розкривши його, він побачив дві пари новісіньких черевичків: одну для нього, а другу для сестрички. Доти ніколи ще не отримував нових черевичків!

Але й без подарунку Діні знав: його родина вельми багата.

Сім'я - це єдиний справжній рахунок у банку. Не залишай же його порожнім. Ніколи. Щодня клади на нього любов, ніжність, вірність, жертовність. Відсотки з та­кого капіталу є воістину незліченними.

 4. Мотивація навчальної діяльності учнів

  • Життя більшості людей так чи інакше пов’язане з сім’єю. Будучи залежним від різних факторів, сімейне життя впливає навіть на розвиток подій країни. Вивчення сім’ї, шлюбу має глибоке практичне значення, воно є важливою передумовою розуміння багатьох процесів, які відбуваються в суспільстві.

 Асоціативний кущ

  • Скажіть, будь ласка, з якими поняттями у вас асоціюється слово «сімя». (учні висловлюють думки, які схематично фіксуються на дошці чи плакаті)

Результат пошуку зображень за запитом асоціативний кущ до слова сімя

  • Отже тема нашого уроку «Сім’я та шлюб. Взаємні права та обов’язки батьків та дітей».

5. Постановка проблемного питання.

Епіграфом до нашого уроку та одночасно проблемним питанням над вирішенням якого ми будемо працювати буде вислів Ф. Шопенгауера «Одружитися – це значить наполовину зменшити свої права й удвічі збільшити свої обов’язки»

ІІ Основна частина

  1. Поняття та підстави створення сім’ї.
  • Відносини, що виникають між членами сім’ї, називаються сімейними. Такі відносини регулюються нормами сімейного права.

Джерелами сімейного права є:

  • Сімейний кодекс України
  • Конституція України  (записують в зошит)

Робота зі схемою «Підстави належності до сімї» (додаток 2).

  • Сім’я створюється на підставі: шлюбу, кровного споріднення (народження) та усиновлення.

Метод «Аналіз правової ситуації»

Проаналізуйте ситуації і визначте, чи вказані особи є сім’єю. Свою відповідь обґрунтуйте.

  1. Жінка після розлучення проживає з дитиною. (На підставі кровної спорідненості)
  2. Жінка усиновила хлопчика з дитячого будинку. (На підставі усиновлення).
  3. Бабуся виховує онука – сина своєї доньки, яка трагічно загинула. (На підставі кровного споріднення).
  4. Дарина і Дмитро одружилися. Поки що вони проживають з батьками Дарини. (На підставі шлюбу)

2. Поняття шлюбу та умови укладання шлюбу.

-  Однією з основних підстав створення сім’ї є шлюб, тому в  наступному питанні нашого уроку ми розглянемо поняття шлюбу та умови його укладання. Шлюб у перекладі зі старослов’янської мови означає «Обіцянка», а за  статтею 21 Сімейного кодексу - Шлюбом є сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану.

Я не помилюсь, якщо скажу, що кожна людина мріє про те, щоб урочиста мелодія маршу Мендельсона звучали для неї та її обранця в ОРАЦСі.

Перегляд відеоролика «Порядок реєстрації шлюбу»

(https://www.youtube.com/watch?v=IuR17X1sfnk)

Метод «Чиста дошка» (на дошці прикріплені питання до відеоролика. Після перегляду учні дають на них відповіді. В результаті дошка має залишитись чистою)

Питання до відеоролика:

  1. Який шлюбний вік чоловіків та жінок в Україні?
  2. Куди потрібно звернутися для укладення шлюбу?
  3. Які документи потрібні для укладення шлюбу?
  4. Через скільки часу з моменту подання зави реєструється шлюб?
  5. В яких випадках термін реєстрації шлюбу може бути скорочено?

Робота в парах.

Завдання. Допоможіть вирішити життєву ситуацію за допомогою відповідних статей Сімейного Кодексу України (ст. 24, 25) та інформації, яку ви отримали, переглядаючи відео.

Стаття 24 Сімейного кодексу України. Добровільність шлюбу

 1. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки та чоловіка. Примушування жінки та чоловіка до шлюбу не допускається.

Стаття 25 Сімейного кодексу України. Одношлюбність

Жінка та чоловік можуть одночасно перебувати лише в одному шлюбі.

Ситуація.  До органу РАЦСу звернулись18 річний Петро, який працює водієм та 16-річна Марина, студентка коледжу, із заявою про реєстрацію шлюбу. До заяви Марина додала довідку про те, що вона вагітна. Чи буде порушено законодавство, якщо працівники РАЦСу зареєструють цей шлюб?

(Дійсно законодавство допускає зниження шлюбного віку до 16 років, якщо буде встановлено, що це відпо­відає її інтересам, а саме вагітність, наявність дитини, фактичне проживання сім’єю тривалий час, хвороба)

  •              Коли  у вашому житті прийде той щасливий час для одруження, ви повинні знати, що необхідно дотримуватись певного порядку. А якого саме, зараз дізнаємось.

Робота з правовим документом. Сімейний Кодекс України Глава 4  Державна реєстрація шлюбу.

1. Заява  про реєстрацію шлюбу.

2. Взаємна обізнаність наречених про стан здоров'я.

3.  Реєстрація шлюбу   після  спливу  одного  місяця  від дня  подання особами заяви про реєстрацію шлюбу.

4. Шлюб реєструється у приміщенні органу державної реєстрації  актів цивільного стану.

5. Наречені мають право  обрати  прізвище  одного  з  них  як  спільне   прізвище  подружжя  або  надалі  іменуватися  дошлюбними прізвищами.

6. Державна реєстрація  шлюбу  засвідчується  Свідоцтвом  про шлюб.

Чоловік та жінка особисто подають письмову заяву до органів РАЦСу про бажання зареєструвати шлюб, яка втрачає чинність після спливу 3 місяців від дня її подання.  Тоді ж працівники РАЦСу радять  повідомити один одного про стан здоров’я, щоб уникнути непорозумінь в майбутньому. 

Оголошення вас нареченими  не зобов’язує вступати в шлюб, але в той самий час, в разі відмови вступити в шлюб ви зобов’язані відшкодувати другій стороні матеріальні затрати у зв’язку з приготуванням до реєстрації шлюбу і весілля.

Аналіз правової ситуації. У зв’язку з цим допоможіть вирішити ситуацію.

Громадяни Сторонній Л. та Оманлива С. Вирішили одружитися. Витрати на весілля поділили порівну. Перед самим весіллям Сторонній Л. заявив Оманливій С., що передумав одружуватися. Які зобовязання виникають у Стороннього Л. у звязку з цим? Чи зміняться обставини, якщо стане відомо, що Оманлива  С. приховала від нареченого факт наявності у неї дитини від іншого шлюбу?

(Відповідь: Стаття 31. Зобов'язання наречених у разі відмови від вступу  в шлюб.

3. Особа, яка відмовилася від шлюбу, зобов'язана відшкодувати  другій  стороні  затрати,  що  були  нею  понесені  у  зв'язку   з  приготуванням до реєстрації шлюбу та весілля.

Такі затрати  не  підлягають відшкодуванню,  якщо відмова від  шлюбу   була   викликана   протиправною,   аморальною   поведінкою  нареченої, нареченого, прихованням нею, ним обставин, що мають для  того,  хто відмовився від шлюбу,  істотне значення (тяжка хвороба,  наявність дитини, судимість тощо).

 4. У  разі відмови від шлюбу особи,  яка одержала подарунок у  зв'язку  з  майбутнім  шлюбом,  договір   дарування   за   вимогою  дарувальника може бути розірваний судом.

 У разі  розірвання  договору особа зобов'язана повернути річ,  яка  була  їй подарована, а якщо вона не збереглася - відшкодувати  її вартість.

Стаття 34.  Реєстрація  шлюбу  в  присутності  нареченої   та  нареченого

1. Присутність  нареченої  та  нареченого в момент реєстрації  їхнього шлюбу є обов'язковою.

 2. Реєстрація шлюбу через представника не допускається.

Аналіз правової ситуації. Як буде вирішено ситуацію?

Голубченко М. вирішив одружитися з Липою С., але через надзвичайні обставини він не встиг на весілля, тому попрохав свого брати бути присутнім на весілля в ролі нареченого. Чи дозволяє законодавство України одруження через представника?

Запитання:

  •                   Чи можемо ми вважати релігійний обряд підставою для виникнення у жінки та чоловіка прав та обов’язків подружжя. (Ні. Чому ні? Стаття 21. Поняття шлюбу 3. Релігійний обряд шлюбу не є  підставою  для  виникнення  у  жінки та чоловіка прав та обов'язків подружжя, крім випадків, коли  релігійний обряд  шлюбу  відбувся  до  створення  або  відновлення  органів державної реєстрації актів цивільного стану)

Після реєстрації шлюбу подружжю видають свідоцтво про реєстрацію та за традицією святкують весілля.

Особи, які подали заяву про реєстрацію шлюбу, а також подружжя може укласти шлюбний договір (контракт). Шлюбний договір може регулювати виключно питання матеріального характеру, його відсутність в разі припинення шлюбу може призвести до багаторічних судових суперечок щодо майна подружжя.

  1. Права та обов’язки батьків та дітей
  •                   Переходимо до останнього питання нашої теми. Подумайте над змістом притчі й поясніть, чому думки батька і сина такі різні.

«Батько, розмовляючи з сином, радив йому триматися подалі від жінок і не квапитися зі створенням сім'ї. Син заперечив: Шановний батьку, ти ніколи не помічав райської вроди цих жінок. Твої очі не тонули у глибині їхніх очей, твій погляд не спинявся на їхніх чарівних посмішках. Хіба ти відчував, що означає, опинившись на самоті, віддаватись своїм мріям, засинати у світі своїх фантазій, коли ти охоплений коханням!

Батько подивився на нього і відповів: Синку, ти ще не знаєш, що таке стіл без хліба та їжі. Ти ще не відчував, що таке суворість дружини і не чув плачу своїх дітей. Ти не знаєш, що означає, опинившись на самоті, віддаватися своїм сумним думкам і відчувати страх перед гостями, коли ти обтяжений боргами»

Робота в групах з підручником та картками (додаток з).

І група. Опрацювати матеріал підручника (Основи правознавства: підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. П. Ратушняк. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2017. – 272 с.: іл.) та вибрати із запропонованих карток, ті на яких записані особисті немайнові права батьків та дітей.

ІІ група. Опрацювати матеріал підручника (Основи правознавства: підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. П. Ратушняк. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2017. – 272 с.: іл.) та вибрати із запропонованих карток, ті на яких записані особисті немайнові обов’язки батьків та дітей.

Витяг із Сімейного кодексу України

«Стаття 173. Роздільність майна батьків і дітей

     1. Батьки і діти,  зокрема ті, які спільно проживають, можуть бути самостійними власниками майна.

Стаття 174.  Право власності дитини на майно,  призначене для її розвитку, навчання та виховання

     1. Майно, придбане батьками або одним із них для забезпечення розвитку, навчання та виховання дитини (одяг, інші речі особистого вжитку,  іграшки, книги, музичні інструменти, спортивне обладнання тощо), є власністю дитини.

Стаття 175.  Право  спільної  сумісної  власності  батьків і дітей

     1. Майно, набуте батьками і дітьми за рахунок їхньої спільної праці  чи спільних коштів,  належить їм на праві спільної сумісної власності.

Стаття 177. Управління майном дитини

     1. Батьки управляють майном, належним малолітній дитині, без спеціального  на  те  повноваження.  Батьки  зобов'язані дбати про збереження та використання майна дитини в її інтересах.

Стаття 178. Використання доходу від майна дитини

     1. Дохід,   одержаний   від  використання  майна  малолітньої дитини,  батьки  мають  право  використовувати  на  виховання   та утримання інших дітей та на невідкладні потреби сім'ї.»

Юридична консультація:

1. Сімнадцятирічний Мирослав закінчив школу і вступив до університету на контрактну форму навчання. Хлопець стверджує, що його батьки зобов’язанні платити за навчання, оскільки він є неповнолітнім. Як буде вирішено ситуацію?

2.  Анатолій Іванович (55 років) внаслідок необережності став інвалідом ІІ групи. Пенсії по інвалідності йому ледве вистачає на проживання. Тому він звернувся до суду із позовом про стягнення аліментів із свого сина(30 років, працює, має сім’ю), з яким не підтримував жодних з’вязків 25 років з моменту розлучення з матір’ю сина, при цьому він сплачував аліменти на сина до його повноліття. Яке рішення прийме суд?

Вправа «Поділ майна». Опрацювавши ст. 57, 60 Сімейного кодексу України уявіть себе суддею, який розглядає справу про поділ майна подружжя при розлученні та визначте кому належатимуть речі:

  1. Золоті сережки, які були подаровані дружині сестрою на ювілей. (Дружині)
  2. Коштовний годинник, подарований чоловікові дружиною на річницю весілля. (Чоловікові)
  3. Пральна машина, яку подружжя купило після весілля. (Спільне майно)
  4. Присадибна ділянка, що дісталася дружині у спадок після укладення шлюбу. (Дружині)
  5. Грошові кошти на банківському рахунку чоловіка, які він отримав як грошову винагороду за нове наукове відкриття. (Чоловікові)
  6. Норкова шуба. (Дружині)
  7. Однокімнатна квартира, яку дружині подарувала мама. (Дружині)
  8. Будинок, який подружжя побудувало за час передування у шлюбі. (Спільне майно).

Стаття 57 та 60 Сімейного кодексу розрізняють особисту приватну власність та спільну сумісну власність подружжя.

Сімейний Кодекс України. Стаття 57. Майно, що є особистою приватною власністю дружини, чоловіка

  1. Особистою приватною власністю дружини, чоловіка є:

  1) майно, набуте нею, ним до шлюбу;

  2) майно,  набуте  нею,  ним  за  час шлюбу,  але на підставі  договору дарування або в порядку спадкування;

  3) майно,  набуте нею,  ним за час шлюбу,  але за кошти,  які  належали їй, йому особисто.

 4)  житло,  набуте  нею,  ним  за  час  шлюбу  внаслідок його  приватизації   відповідно  до  Закону  України  "Про  приватизацію  державного житлового фонду"

 5)  земельна  ділянка, набута нею, ним за час шлюбу внаслідок  приватизації   земельної   ділянки,   що  перебувала  у  її,  його  користуванні,   або   одержана  внаслідок  приватизації  земельних  ділянок державних і комунальних сільськогосподарських підприємств,  установ  та  організацій,  або  одержана  із  земель  державної  і  комунальної  власності  в  межах  норм  безоплатної  приватизації,  визначених Земельним кодексом України

2. речі  індивідуального користування,  в тому  числі  коштовності.

3. премії, нагороди, які вона, він одержали за особисті заслуги.

4. кошти,  одержані як відшкодування за втрату (пошкодження)  речі,  яка  їй,  йому   належала.

 5. Особистою приватною власністю дружини, чоловіка є страхові  суми,  одержані нею, ним за обов'язковим особистим страхуванням, а  також за добровільним особистим страхуванням, якщо страхові внески  сплачувалися  за  рахунок  коштів,  що  були  особистою  приватною  власністю кожного з них.

Стаття 60. Підстави набуття права спільної сумісної власності  подружжя

1. Майно,  набуте подружжям за час шлюбу, належить дружині та  чоловікові  на  праві  спільної  сумісної  власності незалежно від  того,  що один з них не мав з поважної причини (навчання,  ведення  домашнього   господарства,   догляд   за   дітьми,  хвороба  тощо)  самостійного заробітку (доходу).

   2. Вважається,  що кожна річ, набута за час шлюбу, крім речей  індивідуального  користування,  є об'єктом права спільної сумісної  власності подружжя

ІІІ. Рефлексія

Робота в парах. Заповнення пантбуків «Шлюб та сім’я» (додаток 4). (учні отримують шаблон із завданнями та заповнюють його)

D:\конспекти уроків з права 2020\IMG_20200227_132429.jpgD:\конспекти уроків з права 2020\IMG_20200227_132520.jpg

ІV. Підсумки

Робота в групах: складання сенкану до слів «сім’я» (1-ша група) та «шлюб» (2-га група) за схемою (додаток 5 ).

Наприклад:

  1. Сім’я                                                                  1) Шлюб

2) Дружня, зразкова                                              2) Міцний, недійсний

3) Любити, доглядати, виховувати                      3) укладати, розривати, реєструвати

4) Сім’я – це опора щастя.                                   4) Шлюб – це першооснова сім’ї .

5) Родина                                                                5) Союз

V. Повідомлення домашнього завдання.

1.Опрацювати §18.

Написати твір-роздум «Чому  важливо взаємно дотримуватися прав та обов'язків дітей та батьків?».

Скласти порівняльну таблицю «Шлюб та сім’я». (додаток)

Сім’я

Шлюб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1.     Конституція України. – С.: ТОВ «ВВП Нотіс», 2016 – 48 с.
  2.     Правознавство. Практичний курс. Дидактичні матеріали. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 112 с.
  3.     Сімейний Кодекс України [Електронний ресурс] - Режим доступу:   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14.
  4.     Ферреро Б. 365 коротких історій для душі/ Б. Ферреро. – Л.:Свічадо, 2016 – 456 с.
  5.     Цивільне та сімейне право України: підруч. / За ред. Харитонова Є. О., Голубєвої Н. Ю. - К.: Правова єдність, 2009. - 968 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

 

Результат пошуку зображень за запитом схема сенкану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Картки

  •                 Батьки зобов'язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей,  любові до своєї  сім'ї  та  родини,  свого народу, своєї Батьківщини.

 

  •      Мати,  батько  та  дитина  мають  право  на  безперешкодне спілкування  між  собою,  крім випадків,  коли таке право обмежене

законом

  •      Місце  проживання  дитини,  яка  не  досягла десяти років,

визначається за згодою батьків

  •       Батьки зобов'язані утримувати  дитину  до  досягнення  нею повноліття…
  •                 Право батьків залучати до виховання дитини інших осіб, передавати її на виховання фізичним та юридичним особам.
  •                 Право батьків обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства

 

  •            Батьки зобов'язані поважати дитину.

 

  •           Батьки зобов'язані  забезпечити  здобуття  дитиною  повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.

 

  •      Батьки  зобов'язані  піклуватися  про здоров'я дитини,  її фізичний, духовний та моральний розвиток.

 

  •            Батьки  мають  переважне  право  перед  іншими  особами на особисте виховання дитини.

 

  •      Батьки мають право на самозахист своєї дитини, повнолітніх

дочки та сина.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Тест «Ти – споживач»

  1. Хто із поданих осіб є споживачем?

А) П’ятикласниця Марійка, яка на мамине прохання прийшла в магазин за молоком

Б) Олег, який звернувся до ательє за пошиттям костюму на весілля

В) Пасажир у метро

Г) Усі варіанти правильні

  1. Хто із перерахованих осіб НЕ є продавцем?

А) бабуся, що продає на базарі малину       Б) касир у супермаркеті

В) супермаркет «Мрія»                                 В) магазин господарських товарів

  1. Які права має пасажир автобуса?

А) на належне обслуговування

Б) на отримання квитка

В) на безпечне перевезення

Г) усі варіанти правильні

  1. У якому з випадків ви матимете справу НЕ з виконавцем?

А) при замовленні пошиття сукні в ательє

Б) при зверненні до СТО

В) при замовленні кави в ресторані

Г) при замовленні ремонтних робіт у квартирі

  1. Який документ передбачає права та обов’язки споживачів?ї

А) Конституція України               Б) ЗУ «Про захист прав споживачів»

В) Цивільний кодекс України      В) Кримінальний кодекс України

  1. Який термін є у покупця для обміну непродовольчого товару належної якості, якщо він не підійшов за розміром, формою чи іншими показниками.

А) 7 днів              Б) 14 днів       В) 21 день           Г) 30 днів  

  1. Який документ потрібно вимагати у продавця при покупці побутової техніки?

А) Касовий чек                                 Б) розписку

В) картку постійного покупця         Г) договір купівлі-продажу

  1. Чого НЕ можна робити при замовленні товарів у інтернет-магазині?

А) Повідомляти свою адресу

Б) Повідомляти номер своєї банківської карти

В) Повідомляти свої прізвище та ім'я

Г) Повідомляти свою електронну адресу

  1. До якого суду має право звернутися покупець з позивною заявою у разі порушення його прав.

А) за місцем вашого проживання           

Б) за місцем, де знаходиться відповідач

В) за місцем укладання чи виконання договору, про який ідеться 

Г) усі варіанти правильні

  1. Які можливості має власник пластикової картки?

А) Отримувати заробітну плату на картку

Б) Оплачувати продукти в магазині без готівки

В) Оплачувати карткою покупки у інтернет-магазині

Г) Усі варіанти правильні

  1.  Зі скількох цифр складається ПІН-код пластикової картки?

А) 3        Б) 4         В) 5       Г) 6

  1. Чого НЕ має робити власник пластикової картки.

А) Поставити підпис у спеціально відведеному місці

Б) Тримати ПІН-код окремо від картки

В) Повідомити ПІН-код працівникам банку

Г) Усі варіанти правильні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шлюб та сім’я

 

C:\Users\User\Desktop\завантаження.jfif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нормативна база

 

 

 

Юридична консультація

 20-річний Юрій та 16 річна Юлія (вагітна) вирішили одружитися, проте їхні батьки виступили проти шлюбу. Як бде вирішено ситуацію

 

 

Проблемне питання

                  «Одружитися – це значить наполовину зменшити свої права й удвічі збільшити свої обов’язки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основні поняття

 

 

 

 

 

Підстави створення сім’ї

 

 

 

 

Умови укладення шлюбу

 


 

Додаток 2

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Швець Надія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Barylo Valya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Перкіна Валентина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Глушко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кренз Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додав(-ла)
Шумік Оксана
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
29 березня 2020
Переглядів
16666
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку