1
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Запорізька Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 87
Запорізької міської ради Запорізької області
Відкритий виховний захід
з правознавства
на тему:
«Нехай панують на землі
добро і справедливість»
м.Запоріжжя , 2020 р.
Хід заходу
Вступне слово вчителя: Сучасний світ дуже заповнений нсправедливістю. Майже всюди людей стараються обдурити, ошукати,наживитися, порушивши їх честь, гідність та нормальні умови існування. Щоб людина хоча б трішки могла захистити себе та своїх рідних існують державні Конституційні права, про які кожна людина повинна знати. Сьогодні ви побачите виставу де народ буде намагатися відстоювати свої права, а хто йому допоможе ви скоро дізнаєтесь.Отже починаємо.
Дійові особи:
Ведучий ,хлопчик ,дівчинка ,фея добра і справедливості ,три поліцаї,темношкірий хлопчик,інші хлопчики і дівчатка
Сцена 1
Ведучий: Сталося це в країні, де живуть такі ж люди, як ми з вами. Вдень там світить сонце, вночі сяють зорі. Є там гори, ліси, моря. Люди там хочуть жити, працювати, радіти. Хочуть своєю чесною працею заробляти на хліб, одяг, взуття, забезпечити достаток собі й своїм дітям. Країною на той час правив жорстокий правитель, який боявся і ненавидів людей. Але ще гірше, ще жорстокіше поводили себе його вірні слуги – лихі поліцаї.
(танець дівчат-поліцаїв)
Ведучий: От саме в цій країні якось ішли вулицею хлопчик і дівчинка. Раптом побачили на дорозі паличку.
(музика )
Хлопчик: Що це?
Дівчинка: Це, мабуть, чарівна паличка.
Хлопчик: Як нам пощастило! Тепер у нас буде скільки завгодно морозива, жувачок, тістечок. Дай мені паличку, я її перший знайшов!
Дівчинка: Це несправедливо, ми її разом знайшли!
(музика )
З’являється фея
Фея: Постривайте, діти! Вам справді дуже пощастило, але не так, як ви думаєте. Ви знайшли чарівну паличку Добра і Справедливості, яка один раз на тисячу років може виконати п’ять бажань. Але просити в неї можна лише те, що принесе благо всім.
Дівчинка: Хто ти?
Фея: Я – Фея Добра і Справедливості. Якщо ви піднесете чарівну паличку вгору і скажете: “Це несправедливо!”, – я одразу з’явлюся і допоможу вам.
Ведучий: Фея зникла. А діти залишились стояти в задумі.
Хлопчик: Щось мені не дуже подобається ця паличка. Користі з неї мало.
Дівчинка: Не поспішай з висновками. Спочатку спробуємо її в ділі.
(музика )
Ведучий: І пішли хлопчик з дівчинкою подорожувати по своїй країні.
Сцена 2
(музика )
На сцені три стільці. На них сідають поліцаї і починають грати у карти,
хтось із них палить цигарку.
(музика )Підходить темношкірий хлопчик
Темношкірий хлопчик: Я заблукав, допоможіть мені знайти дорогу додому.
1-й поліцай: Ти хто? О-о-о, чорномазий! Як ти смієш підходити до білих людей? Хлопці, хапайте його і женіть в три шиї.
Два поліцаї кидають карти, хапають хлопчика і волочать його геть
(музика в’яжуть хлопчика )
(3 вихід феї)
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Поліцаї лишають хлопчика і задкують з переляканими обличчями.
З’являється Фея
Фея: Слухайте всі! Всі люди народжуються вільними і рівними між собою, незалежно від кольору шкіри, нації, релігії. Людина людині – брат.
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Дівчинка (до хлопчика): Сідай, Хлопчику, відпочинь. Пригощайся цукеркою, розкажи, де живеш, і ми відведемо тебе додому.
(музика )
Ведучий: Пішли Хлопчик з Дівчинкою далі. Дуже вони були раді, що допомогли темношкірому хлопчику.
Сцена 3
(вихід дівчинки в аптеку)
На сцену виходить Дівчинка з торбинкою в руках
2-га дівчинка: Треба поспішати, незабаром аптеки закриваються на обід, а мені треба купити ліки. Дома на мене чекає хвора мама.
(музика )
Назустріч ідуть три поліцаї
1-й поліцай: Стій! Ти знаєш, що вчора в мого друга вкрали гаманець. Ану, покажи сумку!
2-га дівчинка: За що? Я ж іду в аптеку купити ліки, у мене хвора мама!
1-й поліцай: Візьміть у неї сумку! Я так і знав, гаманець тут. Арештувати її!
2-й поліцай: В тюрмі з тобою розберемось, винна ти чи ні.
(3 вихід феї)
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права мучити іншу людину. Ніхто не може зазнавати безпідставного арешту, затримання чи вигнання.
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Поліцаї втікають
2-га дівчинка: Дякую вам, мої любі. Ви врятували життя моєї матері. Я вам цього ніколи в житті не забуду!
Ведучий: Радісно стало на душі в Хлопчика і Дівчинки, що вдалося їм допомогти дівчинці і її матері. З повагою почали вони дивитися на чарівну паличку. І пішли далі з великим бажанням творити Добро і Справедливість.
(музика)
Сцена 4
На сцені великий ящик з написом “Пошта”.
Вибігає 2-й хлопчик з листом у руках
2-й хлопчик: Я написав листа дідусеві. Розказав, як живу, як вчуся, і хочу як найшвидше отримати відповідь.
Кидає листа в скриньку і виходить.
Входить 3-тя дівчина
3-тя дівчина: Я написала листа своїй найкращій подрузі. Розповіла їй найбільшу таємницю свого життя і не хочу, щоб про неї хтось дізнався.
Кидає листа і виходить.
(музика )
З’являються поліцаї і підходять до скриньки
1-й поліцай: Цікаво, що написано в листах, які лежать тут.
2-й поліцай: Давай відкриємо.
3-й поліцай: І всі листи прочитаємо, всі таємниці розкажемо. Ото сміху буде!
2-й і 3-й поліцаї простягають руки, 1-й поліцай б’є їх по руках
1-й поліцай: Я сам.
Поліцаї перевертають скриньку, звідти випадають листи
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
(вихід феї)
Поліцаї завмирають, стоячи навкарачках
Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права вриватися у ваше житло, читати ваші листи, ображати вас словами чи ділом!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Поліцаї швидко, штовхаючись, засувають
листи назад і втікають
Ведучий: Так за допомогою чарівної палички було збережено таємницю листування. І пішли Хлопчик і Дівчинка далі.
(музика )
Сцена 5
На сцені з’являється хлопчик з будиночком у руках
(музика)
3-й хлопчик: Вже багато років я блукаю світами і ніде не можу поставити собі хату. Але, здається, я знайшов таке місце. Як тут тихо, затишно. Нехай тут буде моя домівка.
Хлопчик ставить будиночок
( музика)
Вриваються поліцаї
1-й поліцай: Негайно забирайся звідси!
2-й поліцай: Тут тобі не місце!
3-й поліцай: Та що там довго говорити. Валіть, хлопці, хату, а його світ за очі.
Поліцаї починають “футболити” будиночок один до одного
(футболять будиночок)
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
(вихід феї)
Фея: Слухайте всі! Всі люди мають право жити там, де вони хочуть!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
3-й хлопчик (ставить хату і дякує): Дякую вам, що допомогли мені. Нарешті я матиму свій дім.
Ведучий: Вже чотири бажання виконала чарівна паличка. Залишилося лише одне. Задумалися Хлопчик і Дівчинка, на що його витратити. Дивляться, а вулицею йдуть люди і несуть плакати.
(мирна демонстрація)
На сцені хлопчики і дівчата з плакатами: “Геть тирана!”, “Діти наші голодні!”, “Ми не хочемо більше терпіти зневагу і знущання!”
Хлопчик: Куди ви йдете?
Люди: Ми йдемо до палацу Правителя.
Дівчинка: Ви не боїтеся?
Люди: Ні! Наша демонстрація мирна. У нас немає зброї. Ми тільки хочемо, щоб Правитель нас вислухав.
Назустріч людям поліцаї
(музика, стріляють у натовп)
Вони стають в одну шеренгу і стріляють.
Люди падають
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
(після розстрілу вихід феї)
Фея: Слухайте всі! Кожна людина має право на свободу думки, на свободу слова, на проведення мирних зборів і демонстрацій. Те, що сталося, нечуваний злочин проти людства і людяності!
Хлопчик і Дівчинка: Чарівна паличко! Це наше останнє бажання! Врятуй людей, а поліцаїв зроби добрими.
Фея підходить до кожного і оживляє.
Люди підводяться, встають, беруться за руки з Хлопчиком і Дівчинкою
(музика)
Ведучий: Чарівна паличка врятувала цих людей від смерті. Але скільки їх гине щодня. На світі залишилося багато Зла і Несправедливості. Ось сюди подивіться, і туди гляньте, і за далекі гори киньте погляд. Невже ми ще тисячу років повинні чекати, поки чарівна паличка набере чарівної могутності й сили?
(Всі вишикуються в одну шеренгу)
Фея: Ні, чекати не можна! Боріться разом з нами. Не давайте Злу побороти Добро. Відстоюйте права людини! Тільки всі разом ми переможемо!
ВСІ РАЗОМ: НЕХАЙ ПАНУЄ НА ЗЕМЛІ ДОБРО І СПРАВЕДЛИВІСТЬ!
Завершальне слово вчителя: Отже, друзі, давайте підведемо підсумки сьогоднішньої зустрічі.У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.Але слід знати не лише свої права, але й обов'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.