Конспект уроку "Слова, які називають числа. Числівник"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з частиною мови — числівником, дати початкове уявлення про числівник, його роль у мовленні; вчити впізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки?, який?, котрий?, котра?, котре?, котрі?, правильно вживати у мовленні та застосовувати набуті знання про числівник на практиці; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати бажання краще знати українську мову.
Перегляд файлу

Тема. Слова, які називають числа

Мета: ознайомити учнів з частиною мови — числівником, дати початкове уявлення про числівник, його роль у мовленні; вчити впізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки?, який?, котрий?, котра?, котре?, котрі?, правильно вживати у мовленні та застосовувати набуті знання про числівник на практиці; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати бажання краще знати українську мову.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Дзвенить струмочком рідна мова,

 Усі  слова знайомі в ній,

 Але писати кожне слово

  У мові правильно зумій!

-Яким ви уявляєте наш урок?

-Що він нам принесе?

У- успіх, уважність, усмішки.

Р – радість, розуміння.

О – організованість, ознайомлення.

К – користь, креативність.

-Який у вас настрій? А тепер посміхніться один одному і побажайте успіху.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Ромашка»

 - На пелюстках квітки заховані питання. Учні по черзі відривають пелюстку і відповідають на питання. (Що таке дієслово?; підбери протилежне дієслово до дієслова «відкритити»; що таке прикметник?; наведи приклад прикметників, протилежних за значенням; наведи приклад прикметника, близького за значенням до слова «яскравий»).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадки.

Дванадцять братів один за одним ходять,

Один одного не обходять. (12 місяців).

  • Дванадцять місяців – це що? (рік)
  • Назвіть зимові місяці. (грудень, січень, лютий).
  • Саме вони до нас сьогодні завітали. Але не просто завітали, а принесли завдання.
  • Як ви думаєте, впораєтесь ви із завданнями?
  • Тоді розпочинаємо.
  1. Каліграфічна хвилинка.

Дд дв на дц Дванадцять

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

-Сьогодні ми продовжуємо ознайомлюватися із частиною мови – числівник. А також будемо виконувати цікаві вправи та завдання.

V. Вивчення нового матеріалу.

-Місяць Грудень уже приготовив вам перше завдання:

1. Записування числівників з іменниками. Поставте в дужках до них запитання.

6 песиків

8 кубиків

12 гусок

-На які питання відповідають слова шість, вісім, дванадцять?

Фізкультхвилинка

-Місяць Січень теж приніс своє завдання:

2. Утворіть числівники. Складіть речення з двома числівниками на вибір.

3

7 надцять

5

9

  • Місяць Лютий також приніс вам завдання:

3.Розгадування ребусів.

100 лиця              3буна            гор1а


мі100                    3тон             г1а


пі100лет               3зуб              смор1а


і100рія                  ві3на            пі2л

  • Ніяк зима не хоче від нас іти, тому місяць Лютий приготував ще одне завдання:

4.Складання вежі з кубиків LEGO:

Іменник – жовтий

Прикметник – синій

Дієслово – зелений

Числівник – червоний

 

Гілка  сонячний  розповідав  десять

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Зимові місяці задоволені вашою роботою і вони запитують вас на прощання:
  • З якою частиною мови ви ознайомились?
  • Які солова називають числівником?
  • На які питання вони відповідають?
  • Що вам найбільше сподобалося?
  • Що запам’яталося?

 

 

docx
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку