19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Конспект уроку "Їстівні та отруйні гриби. Правила збирання грибів. Практична робота. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів."

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби ; навчити розрізняти їстівні і не їстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Перегляд файлу

Їстівні та отруйні гриби. Правила збирання грибів. Практична робота. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів.

Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби ; навчити розрізняти їстівні і не їстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.

Хід уроку

  1.            ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Закінчилась вже перерва,

Пролунав шкільний дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуйтесь на урок.

Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. (Слайд 3) Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Привітайтесь та подаруйте їм свої чарівні доброзичливі посмішки.

Створення емоційного настрою на урок

  •   Яким має бути урок? А учні?

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Хвилинка спостережень

Слово надається черговому синоптику, який повідомить, яка погода та які природні явища чекатимуть на нас сьогодні.

Діти, мені дуже кортить розкрити вам одну таємницю. Уявляєте, наші стародавні предки також спостерігали за природою, хоча у них не будо спеціального обладнання, комп’ютерів, штучних супутників. Знаєте, що вони робили? Вони помічали свої спостереження, а потім виводили певні закономірності – прикмети, завдяки яким могли зазирнути краєчком ока на майбутню погоду.

За народним календарем 8 листопада – день Дмитрія Солунського. Наші пращури

Ми обов’язково перевіримо, істинна чи хибна ця прикмета.

1. Перевірка домашнього завдання

З жолудя він проростає,

В кроні сил чимало має.

Кабани плоди смакують,

Люди міць його цінують. (Дуб)

Квітка сонячна, красива,

Стане згодом сива-сива,

Вітерець її подмуха – 

Стане миттю сивим пухом. (Кульбаба)

Серед зелених листочків 

Повисли сотні теремочков. 

А в теремочках тих, їй-їй, 

Ні вікон немає, ні дверей. 

Але тим, однак, знамениті, 

Що колобочками набиті. (Стручки гороху) 

  • Об'єднайте всі слова-відгадки одним словом.
  • Як розселяються рослини?

— Яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким —

тварини, а яким — люди?

2. Робота над загадкою

• І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться ані трішки.

Ліс — улюблений їх край.

А як звуться, відгадай! (Гриби)

— Які слова допомогли назвати відгадку?

— Звісно, багато хто з вас знають не лише назви грибів, але й можуть відрізнитирізні гриби один від одного.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Діти, як повідомили наші синоптики, погода сьогодні чудова, настрій у нас піднесений. А чому б нам не відсвяткувати день народження? Згодні? А ось у кого буде день народження, ви взнаєте, коли відгадаєте, що за гість з лісу знаходиться у чарівному ящику.

Гра «Чарівний ящик». Відгадування загадки у зошиті с.20

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може б з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав.

Як звуть нашого іменинника? (Гриб).

— Сьогодні ви дізнаєтеся правила збирання грибів та навчитеся розпізнавати їстівні та отруйні гриби.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Розповідь з елементами бесіди

- Розгяньте уважно, що знаходиться у грибочка вгорі? (Шапочка)

- На чому стоїть гриб? (На ніжці)

- А що то за ниточки знаходяться внизу грибочка? Так, це його коріння – грибниця. Ось це і є будова нашого грибочка.

- Повторіть з яких частин складається гриб? Хто бажає самостійно розповісти про будову гриба?

- Розгляньте уважно наш грибочок. Чи схожий він на дерево? (Так) А чи можемо ми сказати, що гриб – це дерево? (Ні) Отже, гриби не відносяться до рослин. А чи схожий гриб на тварину? (Ні)

Запам'ятайте', гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів. Для багатьох грибів домівка — ліс.

2. Робота за підручником [с. 54-55)

— Розгляньте малюнки. Пригадайте, чи доводилося вам разом із дорослими збирати гриби? Скільки грибів назбирав казковий чоловічок?

— Як гарно в лісі! А ще краще, коли йдеш лісом й час від часу натрапляєш на гриба. Але потрібно добре знати, коли, де, і які гриби збирати.

— Коли грибів у лісі найбільше?

— Де треба шукати гриби? Прочитайте розповідь під малюнком і дізнайтеся у яких місцях слід збирати грибочки?

— Запам’ятайте приказки.

• Де дуби, там і гриби.

• Гриби — діти затінку.

• Гриб сам не росте ніколи, коло нього і другий з’явиться поволі.

  • А чи знаєте ви, як потрібно правильно збирати гриби?

Запам'ятайте', гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів. Для багатьох грибів домівка — ліс.

  1. Робота над загадками

В лісі виросли сестрички,
Жовті та смачні… (Лисички)

Під березою грибочок,

Поряд жінка і синочок…

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми!         Підберезовик (березовик)

Довкола пеньочків

вмостились грибочки.

Більші та маленькі,

а звуться … (опеньки).

Вийшов красень на стежину,

Вдягся в білу одежину,

Капелюх червоний взяв –

Всіх навколо налякав! (Мухомор)

  • А чи всі гриби у нашій корзинці можна їсти? Чому?

Дослухайтеся до порад їжачка Хитрячка. Якщо зібрався у ліс по гриби, потрібно знати, які з них їстівні, а які — отруйні. Справжнім грибникам потрібні не тільки знання, а й пильність.

Будьте обережними!

— Розгляньте таблицю на с. 55. Сатанинський гриб нагадує білий гриб.

Червоний мухомор має дуже яскравий вигляд, його з іншими грибами сплутати важко. Однак, і він дещо схожий на червоноголовця. Бліда поганка схожа на зелену сироїжку. Опеньок несправжній лісовий подібний до опенька осіннього справжнього.

— Але не варто збивати чи розчавлювати отруйні гриби. їх їдять кабани, лосі, олені, борсуки, білки й дрібніші тварини.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Збери гриби у кошик». Зошит с. 20

- Допоможіть Їжачку-хитрячку зібрати гриби. У кошик ми покладемо тільки їстівні гриби.

2. Робота в парах

- Корзинка розсипалась і всі грибочки переплутались. Розділіть гриби на їстівні та неїстівні.

3. Гра «В ліс за грибами»

Учитель промовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять.

Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник.

4. Робота над народними прикметами, пов'язаними зі збиранням грибів

• Багато мошок — готуй козубок.

• Перший туман літа — грибна прикмета.

• Затягнулися дощі — груздів не чекай.

• Потрібно раніше встати, щоб грибів набрати.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які бувають гриби?

— Назвіть їстівні гриби свого краю.

— Назвіть отруйні гриби свого краю.

— Продовжіть правила збирання грибів:

• Зрізай гриби...

• Збирай тільки...

• Не знищуй...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Складіть пам’ятку для грибників-початківців.__

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку