Конспект уроку: " Стрес і організм"

Про матеріал
Цей урок допоможе учням зрозуміти, як стрес впливає на їхнє фізичне та психічне здоров’я, а також навчить їх методам подолання стресових ситуацій.
Перегляд файлу

 Тема уроку:  “Стрес і організм”

Мета уроку:

1.    Ознайомити учнів з поняттям стресу, його типами та впливом на організм.

2.    Розвивати вміння розпізнавати стресові ситуації та методи боротьби зі стресом.

3.    Формувати навички саморегуляції для збереження психологічного здоров’я.

4.    Виховувати відповідальність за своє здоров’я та добробут.

Обладнання:

      Презентація до уроку.

      Дошка, маркери.

      Фліпчарт або картки для групової роботи.

      Листи для рефлексії та завдання на домашнє завдання.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань, розвиток навичок.

image

Структура уроку:

I.           Організаційний момент (2–3 хвилини)

      Привітання.

      Оголошення теми уроку: «Стрес і організм».

      Повідомлення мети уроку: навчитися розуміти, що таке стрес, як він впливає на організм і як з ним боротися.

II.        Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

1.    Запитання до учнів:

      Що таке стрес?

      Які ситуації викликають у вас стрес?

      Як ви зазвичай реагуєте на стресові ситуації?

2.    Коротке пояснення: Стрес — це природна фізіологічна та психологічна реакція організму на зміну обставин. У відповідь на стрес організм мобілізується для адаптації до нових умов.

III.     Вивчення нового матеріалу (15–20 хвилин)

1.    Що таке стрес?

      Стрес — це реакція організму на різноманітні виклики та зміни навколишнього середовища. Він може бути як позитивним, так і негативним.

      Стрес виникає в момент, коли ми стикаємось із ситуацією, яка вимагає адаптації (наприклад, контрольна робота, змагання, конфлікт тощо).

2.    Типи стресу:

      Еустрес — корисний стрес, який допомагає нам зосередитись, досягати цілей, підвищує енергію та мотивацію.

      Дистрес — шкідливий стрес, який виникає у випадку надмірного навантаження або тривалого емоційного перенапруження. Це може призводити до тривоги, втоми, депресії.

3.    Як стрес впливає на організм?

      Фізіологічні реакції: Стрес активує симпатичну нервову систему, що призводить до пришвидшення серцебиття, підвищення артеріального тиску, розширення зіниць.

      Психологічні реакції: Тривога, паніка, збудження або відчуття безпорадності.

      Довготривалий стрес: Може призвести до проблем із серцем, шлунковокишковим трактом, депресії, порушення сну.

4.    Коли стрес корисний, а коли він шкідливий?

      Корисний стрес (еустерс): Коли дає можливість зосередитись, мобілізує сили для виконання завдання.

      Шкідливий стрес (дістрес): Коли стрес триває довго або є надмірним, і організм не може з ним впоратися. Це може призвести до фізичних і психічних розладів.

5.    Як боротися зі стресом?

      Дихальні вправи: Спокійне дихання допомагає заспокоїтись і відновити рівновагу.

      Фізична активність: Вправи або прогулянки допомагають знижувати рівень стресу.

      Планування часу: Коли ми добре організуємо свій день, стресових ситуацій стає менше.

      Відпочинок і релаксація: Важливо давати організму відпочинок після інтенсивного напруження.

IV.     Практична частина (10–12 хвилин)

1.    Групова робота:

      Учні діляться на групи і отримують картки із ситуаціями, які можуть спричиняти стрес (наприклад, підготовка до контрольної, конфлікти з друзями, переживання через майбутнє тощо).

      Завдання: разом з групою придумати, як зменшити стрес у цих ситуаціях. Використовувати методи боротьби зі стресом (фізичні вправи, релаксація, планування).

      Презентація результатів груп.

2.    Дихальна вправа:

      Провести коротку дихальну вправу для зниження рівня стресу: глибокий вдих на 4 секунди, затримка на 4 секунди, видих на 6 секунд.

V.        Підсумок уроку (5 хвилин)

1.    Рефлексія:

      Кожен учень пише на аркуші 2 основні моменти уроку, які він запам'ятав. Це може бути, наприклад, про еустрес і дистрес, або які методи боротьби зі стресом вони хочуть використовувати.

2.    Підсумок:

      Стрес — це природна реакція організму на зміни, але важливо навчитися з ним справлятися. За допомогою правильних методів можна зберігати здоров’я та психологічну рівновагу.

VI.     Завдання на домашнє завдання (2 хвилини)

Завдання: Написати коротку розповідь про одну стресову ситуацію, з якою ти стикався, і як ти справився з нею. Які методи допомогли тобі впоратися зі стресом?

VII.  Заключне слово (1 хвилина)

      Подяка учням за активну участь. Наголошення на важливості розпізнавання стресових ситуацій і методів їх подолання.

image

Методичні поради:

      Використовуйте практичні ситуації, які можуть бути знайомими учням, щоб вони краще зрозуміли, як стрес проявляється в реальному житті.

      Активно залучайте учнів до обговорення та давайте можливість кожному висловити свою думку щодо боротьби зі стресом.

      Під час групової роботи стимулюйте учнів до творчого підходу у вирішенні проблеми стресу.

pdf
Додав(-ла)
Ганяк Іванна
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку