Конспект уроку " Ступені порівняння якісних прикметників"

Про матеріал
Повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням,забезпечити засвоєння знань, умінь і навичок про ступені порівняння прикметників, їх творення і правопис; формувати вміння утворювати вищий і найвищий ступені порівняння, навички правильного застосування прикметників в усному та писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення школярів, пам'ять, увагу, збагачувати словниковий запас слів учнів; виховувати почуття патріотизму, глибоку пошану до ЗСУ, любов до традицій українського народу.
Перегляд файлу

Тема  уроку. Ступені  порівняння якісних  прикметників.

                  

Мета  уроку. Повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням,забезпечити засвоєння знань, умінь і навичок про ступені порівняння прикметників, їх творення і правопис;   формувати вміння утворювати вищий і найвищий ступені порівняння, навички правильного застосування прикметників в усному та писемному мовленні; розвивати зв’язне мовлення школярів, пам'ять, увагу, збагачувати словниковий запас слів учнів; виховувати почуття патріотизму, глибоку пошану до ЗСУ, любов до традицій українського народу.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: інтелект - карта , підручник, дошка, дидактичний матеріал (картки із завданнями), м'яч.

 

Методи  роботи:

        за типом пізнавальної діяльності: евристичний, пояснювально-ілюстративний, проблемний, частково-пошуковий;

        активні: практичний метод, робота з книгою, інтерактивний.

 

Форми роботи: індивідуальна, парна, фронтальна, групова.

 

Засоби роботи:

        візуальні: інтелект - карта, картки, відео; картки самооцінювання.

        словесні: бесіда, пояснення.

 

Прийоми роботи: «Психологічна настанова», робота з "Q- кодом","   гра " Лінгвістичний волейбол", "Міні- інтерв' ю" ,  "Займи позицію",          "Письмо з другом", " Лінгвістичне дослідження",вправа " Піраміда успіху".

 

Цілі уроку.

Учні  повинні знати:

* вищий  і  найвищий  ступені  порівняння прикметників;

* правопис прикметників  вищого  та найвищого  ступенів.

Учні  повинні вміти:

* утворювати    форми   вищого   та  найвищого   ступенів  порівняння якісних  прикметників;

* правильно писати прикметники  вищого  та найвищого  ступенів  порівняння ;

* працювати  з таблицями ;

* правильно вживати прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння в усному та писемному мовленні.

Хід  уроку

 

I.                  Організаційний момент. Емоційне налаштування на урок

        Привітання.

Доброго ранку, шановні шестикласники! Щиро рада бачити вас на уроці.

            Діти,  а чи знаєте ви яке сьогодні свято? А що ви знаєте про це свято?

( Учні відповідають). 

Празник Стрітення Господнього входить до дванадцяти найбільших церковних свят. На празник Стрітення, за традицією, християни освячують в церкві свічки, які несуть до своїх домів, як символ світла і очищення. На згадку про цю подію із життя Ісуса, Церква встановила празник Стрітення. Ісус Христос став істинним світлом для всього світу. Після Урочистої Літургії священик урочисто освятить свічки та благословить усіх присутніх. "Стрітенські" свічки  мають велику силу, при стихійних лихах, громі та блискавці, їх запалюють та щиро моляться, а ще тримають над важко хворими. 

А яке ж лихо спіткало нашу Україну? (Учні відповідають). Я зараз запалю свічечку, поки вона горітиме,ви щиро побажайте швидкої перемоги Україні над ворогом. Хай усе зло залишить нашу Батьківщину, перестануть лунати сирени, запанує мир у кожному куточку нашої держави ( запалюю свічку).

І пам'ятаймо про те, що завдяки нашим захисникам і захисницям, ми зустріли новий день, який ми можемо провести з друзями  та сім'єю, а також прийти до школи  та здобувати міцні знання. Отож, розпочинаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання( робота в групах).

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fwatch%3Fv%3Dpegtk9vg222&4&0

У кожного з вас на партах лежать картки самооцінювання, після кожного виду роботи на уроці ви зможете себе оцінити( діти ознайомлюються з картками).

Продовжимо нашу роботу із невеличкого міні інтерв'ю. Тому прошу всіх розсістися на свої місця зручніше і всі разом дати відповіді на запитання.

1) Міні-інтерв'ю. Після привітання даю чітку інструкцію: "Інтерв'ю за 1 хвилину. Відповідаємо прикметниками.

- Який у вас сьогодні настрій? (веселий, сумний…)

- Яким  буде  наш урок? (пізнавальний, навчальний  …)

- Яка цього року зима?( гарна, сумна...)

- А якою буде весна? ( тепла, квітуча, переможна...)

(Діти відповідають).

А я сподіваюся,що не тільки теплою, веселою, а ще й переможною!

Вже менше як за два тижні весна завітає до нас у гості. Що ви будете робити  після школи? ( Відповіді дітей).

А зараз пограймо гру " Лінгвістичний волейбол". Учні кидають  м'яч один одному задаючи запитання по темі (звертаючись  у разі потреби до інтелект - карти , над якою працювали від початку вивчення теми).

  1. Назвіть групи прикметників за значенням. Приклади.
  2. Які прикметники називаються якісними? Наведіть приклади.
  3. Як відрізнити якісні від відносних?

А зараз пограймо ще одну групу " Займи позицію".

У вас на партах лежать " слова - зірочки" вам потрібно посортувати за групами:

- якісні;

- відносні;

- присвійні.

( Перевіряємо правильність виконаного завдання). Оцініть свою роботу.

Проблемне питання. Спостереження над мовним явищем.

За народним повір'ям, 15 лютого зима зустрічається з весною. І сьогодні на нашому уроці зустрілися  два місяці: лютий і березень. Вони посперечалися між собою. Лютий стверджує, що він більш холодний і самий холодний. Березень стверджує, що він менш холодний і менш холодніший.

         Як ви вважаєте, яке з цих тверджень є правильним? ( Учні міркують).

          Бачу, що ваші думки розділилися, отже на сьогоднішньому уроці ми з'ясуємо, яке з цих тверджень правильне.

          

                 ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Етап цілепокладання.

  Однією з цілей нашого уроку є навчитися утворювати форми вищого та найвищого ступенів порівняння.

Робота з  підручником ( опрацювання таблиці " Ступені порівняння якісних прикметників. Пояснення вчителем нового матеріалу на дошці. Вправа з підручника.

V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів.

           Ви - молодці!Як будете так наполегливо працювати,то весна скоріше завітає до нас. Уявіть , що довгоочікувана  Перемога настала...Яким буде для вас цей день?(Відповіді учнів). Складіть речення із цими словами, утворивши вищий, або найвищий ступінь. Запишіть це речення в зошит.

            Робота в парах.

             Вправа " Летючка" Учні по черзі витягують зі скриньки прикметники(рідний , мужній, добрий , відважний , самий сильний...) та утворюють 1 учень - вищий ступінь, 2 - найвищий, допомагаючи один одному та приклеюють утворені слова на заготовку "летючий змій", яка лежить у них на парті).

           Перевіряють роботу( взаємоперевірка). Хто виконав правильно вивішує свою "летючку" на дошку. Результати відмічаємо  у картці самооцінювання.

               Діти, а про кого ми можемо сказати такі слова?( найвідважніший, добріший..). Слова з попередньої вправи. А яке слово у вас залишилося не використаним? ( Діти кажуть, що самий сильний це слово пастка).

           Перегляд відео (експрес урок від Олександра Авраменка ).

           Вмикаю на 01:11 хв.

            Виконуємо вправу 355с. 137 (з підручника)

           Наш урок добігає до кінця, ви так наполегливо працювали  весь урок, що потрібно трішечки відпочити та прослухати поезію Ліни Костенко «Вечірнє сонце»( вмикаю відео) .  Слухаючи  поезію зверніть увагу кому і за що дякує поетеса.

           (Прослухавши, діти дають відповіді).

           А кому і за що  ви можете подякувати у своєму житті?

            Учні міркують( мамі, татові, воїнам ЗСУ...)

            Звісно, ми завдячуємо своїм життям нашим мужнім захисникам і захисницям, отож , напишімо їм лист-подяку ( творча вправа).

           VІ.  Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

Вправа " Піраміда успіху"

Оцінювання( картки самооцінювання).

VІІ. Домашнє завдання.

Завершити роботу над листом. Вивчити правила.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаповал Марина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пахай Руслана
Додано
5 березня 2023
Переглядів
315
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку