Тема уроку: Створення та опрацювання карт знань. 9 клас.
-
навчальна: продовжувати формувати в учнів поняття про карту знань та уявлення про призначення карт знань; навчити створювати власну карту знань;
-
розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера, продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд на основі відомостей про використання карт знань;
-
виховна: виховувати інформаційно-освічену людину, створити умови для виховання патріотизму та дбайливого ставлення до тридицій свого народу.
-
Формування предметних компетентностей:
-
сформувати уміння будувати карти знань у редакторі карт знань.
Формування ключових компетентностей:
-
спілкування державною мовою: формувати вміння аналізувати та робити висновки; грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні предметну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло висловлювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень;
-
соціальна і громадянська компетентності: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді, сприяти вихованню позитивної мотивації навчання, зацікавленість інформатикою, організованість, колективізм, дисциплінованість;
-
інформаційно-цифрова: виховання інформаційної культури; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв'язування поставлених задач;
-
ініціативність та підприємливість: вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, порівнювати, виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, ухвалювати оптимальні рішення; аргументувати та захищати свою позицію, шукати оптимальні способи розв'язання життєвого завдання.
Тип уроку: Комбінований.
Наскрізні лінії:
-
Громадянська відповідальність - використання легального програмного забезпечення та контенту; виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав.
-
Здоров'я і безпека - дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.
Тип уроку: комбінований
Обладнання та наочність: комп’ютерний клас з ОС Windows, приклади карт знань, середовище FreeMind.
Хід уроку
-
Організаційна частина. (1 хв)
Вітання. Перевірка відсутніх.
-
Повідомлення теми та мети та мотивація навчальної діяльності учнів. (2 хв).
-
Діти, розгадайте будь-ласка ребус.
-
А чи здогадались ви, яка тема нашого уроку?
-
Правильно. Я дуже сподіваюсь, що ці карти навчать вас легко вчитися, запам’ятовувати миттєво та багато нового матеріалу, розвинуть вашу пам'ять, мислення та уяву, а також у вас буде чудова нагода задіяти весь свій творчий потенціал.
-
Актуалізація опорних знань. (12 хв.)
-
Фронтальне опитування
-
Що називається картою знань?
-
З якою метою створюються карти знань?
-
В яких ситуація доцільно використовувати карти знань?
-
Опитування за допомогою Plickers.
Виконаємо інтерактивну вправу «Що це?» та «Врятуй доповідь!» на закріплення. Інтерактивні вправи можна переглянути за посиланням:
https://learningapps.org/watch?v=pr3ts12aa17
https://learningapps.org/watch?v=pgj2972wa17
-
Вивчення нового матеріалу. (7 хв). (Було використано технологію «Перевернутий клас»).
-
Діти, ви знаєте, що вдома ви повинні були самостійно в Classroom опрацювати презентацію, з детальною інструкцією щодо створення карт знань. Якщо вам щось було не зрозуміло, я з радістю відповім на всі ваші питання.
-
Давайте перевіримо, чи добре ви запам’ятали, те що вивчили вдома. Виконаємо тест. ( Тест розроблено за допомогою Google-форми, діти переходять на нього за допомогою QR-коду, який лежить на столі)
-
Підведення підсумків виконання тестів.
Вправи для очей (2 хв)
-
Застосування учнями набутих знань та вмінь.( 15 хв).
Завдання. Створити карту знань «Обереги українського народу», використовуючи програмний засіб FreeMind, інструкцію до практичної роботи та файли заготовки, які знаходяться на робочому столі.
Порада. Якість покращити за допомогою кольору, малюнків, символів. Це підвищить цікавість, привабливість, оригінальність і ефективність карти знань.
VІ. Домашнє завдання. (2 хв.)
Параграф 5.2. – повторити, за бажанням створити карту знань: родинне дерево.
VІІ. Підбиття підсумків уроку.( 5 хв.)
Вчитель показує роботи учнів на екрані. Кожен учень побачив свою оцінку у Google classroom.
-
Як ви думаєте, де можна використати роботу, яку ми з вами сьогодні виконували?
-
А з яких навчальних предметів можна створювати карти знань?
-
А як ви гадаєте чи можна застосовувати карти знань у повсякденному житті?