Тема уроку: Антивіруси та архіватори файлів
Мета уроку:
Форма уроку : експериментальна лабораторія.
Програмно – дидактичне забезпечення уроку :
*презентація Power Point на тему «Комп’ютерні віруси»,
* картки з питаннями для інтерактивного опитування .
* теоретичний матеріал у файлах Word, HTML , скриншоти.
*матеріали для лабораторних робіт з антивірусом Касперського та архіватором ZIP.
*шаблони таблиць для Д/З ;
За технологією проблемного навчання
План уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань (5 хв)
2.1. Інтерактивне опитування (гра «Ти – мені, я- тобі») Додаток 1.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів( 2 хв)
В наш час комп’ютери є справжніми помічниками для людини, без них не може обійтись жодна комерційна фірма , державна організація. У зв’язку з цим завжди актуальною є проблема захисту інформації.
Сьогодні масове використання ПК , нажаль, сприяє розмноженню самовідтворювальних програм – вірусів, які заважають нормальній роботі комп’ютера, руйнують файлову структуру диску та можуть нанести пошкодження інформації, яка зберігається в комп’ютері, але віруси можуть використовувати для більш глобальних цілей, наприклад : для злому мережі, пограбування банка, крадіжки інтелектуальної власності.
Тому , щоб захистити свій ПК та зменшити ризик ураження комп’ютерними вірусами відповідальний користувач повинен володіти певною інформацією про комп’ютерні віруси: їх класифікацію, ознаки зараження, засоби профілактики та захисту проти вірусів.
Також, під час навали інформації ,іі треба навчитись правильно і компактно зберігати. Тому треба знати, як користуватися програмами, які захищають і архівують інформацію, зменшуючи її об’єм на носіях інформації. А вияснити, які програми найкращі, нам допоможуть експерти по тестуванню цих програм.
4. Оголошення теми і очікуваних результатів.( 1хв)
4.1 Оголошення теми
4.2 Очікувані результати . Після цього уроку учні зможуть :
ІІ.1Основні питання уроку- компактність зберігання інформації і її захист узагальнюємо у процесі гри «Експерт-менеджер».
Вибираються експерти по антивірусних програмах і архіваторах.
Ім видаються матеріали , які характеризують можливості кожного типу програм. (Антивіруси Avast, Panda, NOD 32, AVP; архіватори WinRAR, WinZIP, 7ZIP).( файл Додатки).
Необхідно «продати» свою програму – тобто довести, що тільки один антивірусний пакет і один з архіваторів – найкращий.
«Покупці» на картках визначають, які програми їм сподобалися.
Після голосування визначаємо найкращі програми. Під час гри учні роблять записи у своїх зошитах або роблять позначки на картках.
2.2 Хвилинка для релаксації ( 1 хв_)
Після підведення підсумків гри школярі виконують дві лабораторно-практичних роботи для закріплення навичок роботи з цими типами службових програм.
Перед виконанням роботи вчитель проводить необхідну пояснювальну роботу, оголошує порядок і план виконання роботи.
ІІ.2 Лабораторно-практична робота .
1.Робота з антивірусним пакетом (лабораторна робота/антивірусний пакет/ Lab05.doc).
Висновки після виконання роботи школярі записують у зошит.
3.Рефлексія.
ІІІ Підсумкова частина уроку ( 7 хв.)
1.файл довідка.doc;
2. файл setup.exe ;
3. электронний лист;
4. файл облік.xls;
5. креслення, виконане в AutoCade.
Творчі завдання
« Я обрав антивірусну програму…»
(описати недоліки та переваги програми)
« Я обрав програму-архіватор…»
(описати недоліки та переваги програми)
2. Підбиття підсумків уроку
3. Оцінка діяльності учнів