Конспект уроку "Службове програмне забезпечення"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку для учнів дев'ятого класу з теми: "Службове програмне забезпечення"
Перегляд файлу

Тема уроку:   Антивіруси та архіватори файлів

 

                                          

Мета уроку:

  • дидактична  : закріплення учнями термінів «комп’ютерні віруси», «антивірусні програми», «архіватори».
  • розвивальна : розвиток мовлення, мислення , пам’яті, навичок роботи з антивірусними програмами і архіваторами файлів, вміння аналізувати, виділяти головне, робити узагальнення, висновки.
  • виховна : виховувати працелюбність, вміння співпрацювати, поважати думку інших, виявляти ініціативу, вміння розподіляти раціонально свій робочий час, проявляти турботливе ставлення до комп’ютерної техніки та програмного забезпечення.
  • Тип уроку : повторення, систематизації та узагальнення вивченого

Форма уроку : експериментальна лабораторія.

Програмно – дидактичне забезпечення уроку : 

*презентація Power Point  на тему «Комп’ютерні віруси»,

* картки з питаннями для інтерактивного опитування .

 * теоретичний матеріал у файлах Word, HTML , скриншоти.

*матеріали для лабораторних робіт з антивірусом Касперського та архіватором ZIP.

  *шаблони таблиць для Д/З ;

За технологією проблемного навчання

 

                                                            План уроку

І. Вступна частина

       1. Організаційний момент

       2. Актуалізація опорних знань (5 хв)

      2.1. Інтерактивне опитування (гра «Ти – мені, я- тобі») Додаток 1.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів( 2 хв)

В наш час комп’ютери є справжніми помічниками для людини, без них не може обійтись жодна комерційна фірма , державна організація.  У звязку з цим завжди актуальною є проблема захисту інформації.

 Сьогодні масове використання ПК , нажаль, сприяє розмноженню самовідтворювальних програм – вірусів, які заважають нормальній роботі комп’ютера, руйнують файлову структуру диску та можуть нанести пошкодження інформації, яка зберігається в комп’ютері, але віруси можуть використовувати для більш глобальних цілей, наприклад : для злому мережі, пограбування банка, крадіжки інтелектуальної власності.

Тому , щоб захистити свій ПК та зменшити ризик ураження комп’ютерними вірусами відповідальний користувач повинен володіти  певною інформацією про комп’ютерні віруси: їх класифікацію, ознаки зараження, засоби профілактики та захисту проти вірусів.

Також, під час навали інформації ,іі треба навчитись правильно і компактно зберігати. Тому треба знати, як користуватися програмами, які захищають і  архівують інформацію, зменшуючи її об’єм на носіях інформації. А вияснити, які програми найкращі, нам допоможуть експерти по тестуванню цих програм.

4. Оголошення теми і очікуваних результатів.( 1хв)

 4.1 Оголошення теми

                     4.2 Очікувані результати . Після цього уроку учні зможуть :

  • пояснювати поняття «комп' ютерного вірусу», класифікувати віруси за різними ознаками;
  • наводити ознаки ураження ПК компютерним вірусом; пояснювати, як захистити свій ПК від ураження вірусами;
  • давати характеристику основним антивірусним пакетам і архіваторам.
  • користуватися антивірусним пакетом AVP і архіватором WinZIP.
  • набути комунікативних навичок та навичок роботи в групах.
  • робити незалежні висновки, наводити докази,вирішувати проблему вибору службових програм по швидкості і якості їхньої роботи.
  • ІІ. Основна частина уроку ( 30 хв)

ІІ.1Основні питання уроку- компактність зберігання інформації і її захист узагальнюємо у процесі гри «Експерт-менеджер».

Вибираються експерти по антивірусних програмах і архіваторах.

Ім видаються матеріали , які характеризують можливості кожного типу програм. (Антивіруси Avast, Panda, NOD 32, AVP; архіватори WinRAR, WinZIP, 7ZIP).( файл Додатки).

Необхідно «продати» свою програму – тобто довести, що тільки один антивірусний пакет і один з архіваторів – найкращий.

«Покупці» на картках визначають, які програми їм сподобалися.

Після голосування визначаємо найкращі програми. Під час гри учні роблять записи у своїх зошитах або роблять позначки на картках.

 

 2.2 Хвилинка для релаксації ( 1 хв_)

 

Після підведення підсумків гри школярі виконують дві лабораторно-практичних роботи для закріплення навичок роботи з цими типами службових програм.

Перед виконанням роботи вчитель проводить необхідну пояснювальну роботу, оголошує порядок і план виконання роботи.

ІІ.2 Лабораторно-практична робота .

1.Робота з антивірусним пакетом (лабораторна робота/антивірусний пакет/ Lab05.doc).

2. Архіватор WinZip (лабораторна робота/архіватори/ Lab04.doc).

Висновки після виконання роботи школярі записують у зошит.

 

3.Рефлексія.

  • Висловлювання учнів про найкращі, на їхній погляд, архіватори та антивірусні пакети.
  • Аналіз умов, при яких нагальна необхідність в цих програмах може зникнути або частково, або повністю.

 

 

ІІІ Підсумкова частина уроку ( 7 хв.)

  1. Домашнє завдання
    • Повторити матеріал за наданими статтями: що таке «комп’ютерний вірус», класифікація вірусів, антивірусних програм, профілактичні заходи щодо зменшення імовірності зараження комп’ютерними вірусами; заповнити таблицю (Додаток_2).
    • Вказати(письмово), які віруси можуть заразити наступні обєкти :

      1.файл довідка.doc;   

      2. файл   setup.exe ;                                            

      3. электронний лист;  

      4. файл облік.xls;

       5. креслення, виконане в AutoCade.

 

  • Скласти таблицю форматів архівних файлів по методах стиснення інформації.

 

Творчі завдання

  •  Підготувати доповідь на тему :

  « Я обрав антивірусну програму…»

  (описати недоліки та переваги програми)

 

  • Підготувати доповідь на тему :

  « Я обрав програму-архіватор…»

  (описати недоліки та переваги програми)

 

 

2. Підбиття підсумків уроку

3. Оцінка діяльності учнів

 

doc
Додано
19 січня 2020
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку