Конспект уроку та презентація на тему: "Діаграми"

Про матеріал
Учні дізнаються про діаграми та іх принцип, вчаться будувати та читати діаграми. В архіві приведено Конспект уроку (з Додатком в якому описане домашне завдання) та презентація до нього. Основні терміни, поняття: діаграма, види діаграм, стовпчаста діаграма. Обладнання: ПК вчителя, мультимедійний проектор, навчальна презентація. Оцінювання на уроці (у чому проявляється): вербальна, самооцінка. Домашнє завдання: мінімум (завдання з підручника) та максимум (додаткове з використанням електронних таблиць Microsoft Excel). Основні джерела інформації: ● Підручник Математика 6 клас - Н.А. Тарасенко, І.М. Богатирьова, 2017 р.; ● Презентація «Стовпчасті діаграми».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* Математика: 6 клас

Номер слайду 2

План уроку: Що таке діаграма, стовпчаста діаграма? Які види діаграм існують? Як правильно «читати» та будувати діаграми? Стовпчасті діаграми *

Номер слайду 3

Вчені вважають, що 20% всіх впливів на здоров'я людини здійснюють екологічні фактори, 20% - біологічні (спадковість), 10% - охорона здоров'я (якість медичного обслуговування) і 50% - спосіб життя людини. № н/п Фактори % вплив 1 Екологічні 20 2 Біологічні 20 3 Охорона здоров'я 10 4 Спосіб життя людини 50 *

Номер слайду 4

*

Номер слайду 5

Стовпчасті діаграми Діаграма - графічне зображення, яке наглядно показує співвідношення якихось величин. Стовпчасті діаграми -  це діаграми які представляють порівняльну інформацію у вигляді стовпчиків. *

Номер слайду 6

Розпорядок дня школяра 6 класу № Діяльність на протязі доби годин 1 Сон 10 2 Учбові заняття 5 3 Перебування на повітрі 2 4 Підготовка до уроків 2 5 Комп’ютер 1 *

Номер слайду 7

Розпорядок дня школяра 6 класу № Діяльність на протязі доби годин 1 Сон 10 2 Учбові заняття 5 3 Перебування на повітрі 2 4 Підготовка до уроків 2 5 Комп’ютер 1 *

Номер слайду 8

Розпорядок дня школяра 6 класу № Діяльність на протязі доби годин 1 Сон 10 2 Учбові заняття 5 3 Перебування на повітрі 2 4 Підготовка до уроків 2 5 Комп’ютер 1 *

Номер слайду 9

Розпорядок дня школяра 6 класу № Діяльність на протязі доби годин 1 Сон 10 2 Учбові заняття 5 3 Перебування на повітрі 2 4 Підготовка до уроків 2 5 Комп’ютер 1 *

Номер слайду 10

Станьмо, починаючи бал ми І покажем діаграми. Підніміть руки догори І тягніть їх вище, прямо. Першими заходять в зал Стовпчасті діаграми. Відразу зробіть нахил Вправо тут же потягніться, Вліво нижче нахиліться, У лінійні перетворіться. Ось оркестр гримить для нас, Дружно всі танцюємо вальс, Поворот наліво, поворот направо ось і Кругова діаграма. Бал наш підійшов кінця, Сядьте на свої місця. *

Номер слайду 11

*

Номер слайду 12

Склад вітаміну С в продуктах харчування Продукти харчування Склад вітаміну С в продуктах (мг) Смородина 230 Капуста 120 Лимон 40 Перець солодкий 250 Ківи 180 Черемша 100 Обліпиха 200 Завдання: побудувати стовпчасту діаграму за приведеною таблицею. За 50 мг вітаміну С – необхідно приймати 1 клітинку в зошиті. *

Номер слайду 13

*

Номер слайду 14

Практичні завдання 1. Складіть стовпчасту діаграму за наступними даними. Населення найближчих міст на 2019 рік Місто Населення (тис.чол.) Балаклія 28 868 Зміїв 14 432 Ізюм 47 231 Чугуїв 32 454 Куп’янськ 28 681 Червоний Донець 8 804 Мерефа 22 800 *

Номер слайду 15

*

Номер слайду 16

2. Складіть стовпчасту діаграму за наступними даними. Кількість опадів в м.Балаклія, за 2018 рік Місяць Кількість опадів (мм.) Січень 50 Лютий 28 Березень 43 Квітень 44 Травень 54 Серпень 56 Липень 53 Червень 37 Вересень 29 Жовтень 34 Листопад 33 Грудень 48 *

Номер слайду 17

*

Номер слайду 18

Завдання «мінімум»: №730, 736. Завдання «максимум»: - Знайти інформацію про зміст будь-якого вітаміну в продуктах харчування, оформити інформацію у вигляді таблиці і стовпчастій діаграмі (за допомогою програм Microsoft Word, Excel). Придумати не менше 3 питань за даними діаграми. Оформити їх в друкованому та електронному вигляді. - Зразок оформлення - Додаток 2 (роздруківка на дошці) *

Номер слайду 19

Сьогодні на уроці: я навчився… було цікаво… було досить тяжко… больш за все мені сподобалось… мені здалось головним… для меня було відкриттям що… *

Номер слайду 20

Спасибі за увагу! *

Перегляд файлу

Вербівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Балаклійської районної ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

«Стовпчасті та Кругові діаграми»

в 6 класі

 

 

.

 

     З досвіду роботи вчителя математики

Лисенко Валентини Вікторівни,

спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії , старший вчитель

 

 

 

 

 

2019 рік

Тема уроку: «Стовпчасті діаграми»

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Цілепокладання:

  • Ознайомити учнів з поняттям «діаграма», «стовпчаста діаграма», видами діаграм;
  • Формувати уявлення про те, що інформацію можна подавати у вигляді стовпчастих діаграм;
  • Навчати учнів будувати стовпчасті діаграми, аналізувати їх;
  • Розвивати абстрактне і логічне мислення, вміння аналізувати інформацію;
  • Виховувати відповідальність, вміння працювати колективно, акуратність під час виконання рисунків, інтерес до вивчення математики;
  • Сприяти усвідомленню залежності здоров'я від способу життя людини.

Розвивальні (УНД компетентності) універсальні навчальні дії за діяльнісним підходом:

 

  • Пізнавальні УНД:
  • Витягувати, перетворювати інформацію з однієї форми в іншу та вибирати найбільш зручну для себе форму представлення інформації;
  • Розвивати вміння побудови логічного ланцюга міркування;
  • Робити висновки про результат спільної роботи класу та вчителя.
  •  Регулятивні УНД:
  • Розвивати вміння цілепокладання;
  • Складати план вивчення теми під керівництвом вчителя;
  • Вчитися працювати за запропонованим учителем алгоритмом;
  • Розвивати вміння саморегуляції.
  •  Комунікативні УНД:
  • Організовувати і планувати навчальне співробітництво з учителем та однолітками;
  • Розвивати мовну діяльність: вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.

Виховні:

  • Виховати інтерес до вивчення математики;
  • Формувати вміння і навички навчальної співпраці;
  • Набувати досвіду рефлексивно-оцінної діяльності.        

Основні терміни, поняття: діаграма, види діаграм, стовпчаста діаграма.

Обладнання: ПК вчителя, мультимедійний проектор, навчальна презентація.

Оцінювання на уроці (у чому проявляється): вербальна, самооцінка.

Основні джерела інформації:

  • Підручник Математика 6 клас - Н.А. Тарасенко, І.М. Богатирьова, 2017 р.;
  • Презентація «Стовпчасті діаграми».                 

 

 

 

 

План уроку :

Етап уроку

Час

1

Організаційний момент

1 '

2

Підготовка учнів до роботи на основному етапі уроку

- Постановка мети і завдань

5 '

3

Актуалізація знань

8 '

4

Робота над новим матеріалом

6 '

 

Фізкульт-хвилинка

2 '

5

Первинне засвоєння нових знань

8 '

6

Первинне закріплення нового способу дії

10 '

7

Домашнє завдання

2 '

8

Рефлексія

3 '

 

Хід уроку:

Етап

t

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Формуються компетенції, УНД

Методичні, технологічні прийоми

Прогнозований результат

Організаційний момент

Створення умов для свідомого входження учнів в простір діяльності на уроці

 

1 '

- Добрий день, сідайте. Дуже рада вас бачити, сьогодні ми проведемо урок з математики разом на цікаву тему.

 

- Вітають вчителя, налаштовуються на роботу.

 

 

 

 

 

Регулятивні УНД: саморегуляція (здатність до мобілізації сил і енергії).

Бесіда

Готовність до діяльності, позитивна емоційна спрямованість.

Підготовка учнів до роботи на основному етапі уроку

 

5 '

- Для того, щоб ви здогадалися про що ми сьогодні будемо розмовляти, вам необхідно розгадати ребус, представлений на Слайді 2.

- Перед Вами ребус, що складається з двох слів.

- Хто з вас здогадався, що зашифровано?

 

 

 

- Діти, як ви думаєте, що таке діаграма?

 

 

 

- Де і для чого вона застосовується в житті?

 

 

 

 

- Як Ви думаєте, які види діаграм існують?

 

Сформулюйте, будь ласка, тему уроку.

- Молодці.

 

 

 

 

 

 

називають варіанти :

- відгадують слово «стовпчасті»

- відгадують слово «діаграми»

- відповідають на питання: графічне зображення, яке показує залежність будь-яких величин

- відповідають на питання:

в наукових журналах, ... для візуального представлення однотипної інформації

 

- відповідають на питання:

стовпчата, кругова, графік ...

- «Стовпчасті діаграми»

Пізнавальні УНД: Змістонавчальні (встановлення зв'язку між метою навчальної діяльності та її мотивом).

Комунікативні УНД: вміння оформляти свої думки в усному мовленні.

Регулятивні УНД: вміння висловлювати своє припущення.

 

Діалог, фронтальне опитування

Учні самостійно формулюють тему уроку: «Стовпчасті діаграми».

Постановка мети і завдань уроку

- А зараз я пропоную скласти план, за яким ми з вами будемо працювати на уроці?

Про що сьогодні на уроці ми дізнаємося?

Отже, план нашого уроку буде виглядати наступним чином - Слайд 3:

План уроку:

  1. Що таке діаграма, стовпчаста діаграма
  2. Які види діаграм існують
  3. Як правильно «читати» і будувати діаграми.

- Молодці!        

- відповідають на питання: дізнаємося, що таке діаграма, розглянемо види діаграм, навчимося їх будувати.

 

Пізнавальні УНД: загальнонавчальних: самостійне виділення і формулювання пізнавальної мети.

Регулятивні УНД: цілепокладання (постановка навчальної задачі); планування (складання плану).

Комунікативні УНД: планування навчального співробітництва з учителем і однолітками.

Діалог

Учні формулюють навчальні завдання, складають план вивчення теми, вступають в діалог.

Актуалізація знань

8 '

- Існує вислів «Чого не можна купити за гроші». Як ви думаєте, про що йде мова?

- Діти, від яких чинників залежить наше здоров'я?

- Наше здоров'я залежить від ряду факторів.

Слайд 4: Вчені вважають, що 20% всіх впливів на здоров'я людини здійснюють екологічні фактори, 20% - біологічні (спадковість), 10% - охорона здоров'я (якість медичного обслуговування) і 50% - спосіб життя людини.

- Я вам повідомила інформацію, але далеко не всі можуть сприймати її на слух. чи можете ви відповісти на питання до щойно прослуханої вами інформації?

- Подивіться на цю ж інформацію на Слайді у вигляді тексту Слайд 4.

- Як ви вважаєте, за допомогою чого дану інформацію можна представити наочно?

- Молодці, подивіться на Слайд 4, перед вами таблиця.

- Чи зручно сприймати інформацію?

- Чи існують ще способи наочного подання інформації? Які саме?

- Давайте подивимося, якими способами можна уявити цю інформацію, звернемо увагу на Слайд 5.

- Діаграма. Як ви розумієте цей термін? Що для Вас означає слово діаграма?

Визначення - Слайд 6

Діаграма - графічне зображення, що наочно показує співвідношення будь-яких величин.

- Так як тема нашого уроку сьогодні «Стовпчасті діаграми, давайте познайомимося з цим терміном. Як ви вважаєте, яку діаграму називають стовпчастою

- Молодці, зверніть увагу на Слайд 6, на ньому правильне формулювання даного терміну.

- відповідають на питання: про здоров & про вье

- відповідають на питання: екологічної обстановки, способу життя, наявності / відсутності шкідливих звичок, ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 важко відповісти

 

 

 

 

- відповідають на питання: таблиця, діаграма

 

 

- відповідають на питання: так / ні

 

 

- відповідають на питання: діаграми

 

 

 

- відповідають на питання: наочне уявлення даних, ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- відповідають на питання: діаграму, представлену за допомогою стовпчиків.

 

Пізнавальні УНД: логічні: узагальнення.

Комунікативні УНД: вміння з точністю виражати свої думки.

 

Діалог, фронтальне опитування

Учні формулюють поняття «діаграма», наводять приклади її застосування

Робота над новим матеріалом

мотивація до навчальної дії, організація комунікативної взаємодії

6 '

- Ми з вами на уроці почали говорити про здоров'язбереження. Щоб бути здоровим потрібно дотримуватися режиму дня. Для вашого віку є певні рекомендації, яких слід дотримуватися. На їх основі складена таблиця з розпорядку дня для школяра 6 класу. Слайд 7

- Дану таблицю можна наочно представити за допомогою діаграм.

наприклад,

- на Слайді 7 представлений перший вид діаграм.

- У вигляді, яких фігур представлені види діяльності школяра   на цій діаграмі?

- Як може назвати таку діаграму?

- Правильно, це графік, на осі х розташовуються види діяльності, по осі у - кількість витрачених годин.

- Що ви можете сказати з приводу даної діаграми?

 

 

 

 

 

- на Слайді 8 представлений наступний вигляд діаграми.

- У вигляді, яких фігур представлені види діяльності школяра   на цій діаграмі?

- Як можна називати цю діаграму?

- Що ви можете сказати з приводу даної діаграми?

 

 

Лінійна діаграма: кожній лінії - виду діяльності, відповідає свій часовий показник.

 

- на Слайді 9 представлений наступний вигляд діаграми.

- У вигляді, яких фігур представлені види діяльності школяра   на цій діаграмі?

Що ви можете сказати з приводу даної діаграми?

 

Стовпчаста діаграма: кожному стовпчику - виду діяльності, відповідає свій часовий показник.

- на Слайді 10 представлений наступний вигляд діаграми.

- У вигляді, якої фігури представлені види діяльності школяра   на цій діаграмі?

- Як можна називати цю діаграму?

- Що ви можете сказати з приводу даної діаграми?

 

Кругова діаграма: кожен сектор представляє собою вид діяльності школяра, а розмір сектора - його часове значення.

 

- Ми назвали всі види діаграм які ми розглядаємо сьогодні, перерахуйте їх.

 

- Ми з вами познайомилися тільки з 4ми видами, а взагалі їх набагато більше.

Учні дивляться навчальну презентацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- відповідають на питання: ламана лінія

 

 

- відповідають на питання: графік

 

 

 

- відповідають на питання: сон найтриваліший за часом, тривалість перебування на свіжому повітрі і підготовка до уроків - однакові , ...

 

 

 

 

 

- відповідають на питання: ліній

 

 

- відповідають на питання: лінійна

- відповідають на питання: пропонують свої варіанти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- відповідають на питання: стовпчики

- відповідають на питання: стовпчата діаграма

- відповідають на питання: пропонують свої варіанти

 

 

 

 

 

- відповідають на питання: коло

- відповідають на питання: кругова діаграма

- відповідають на питання: пропонують свої варіанти

 

 

- відповідають на питання: графік, лінійна, стовпчата та кругова діаграми

 

Пізнавальні УНД: логічні: аналіз об'єктів з метою виділення ознак; узагальнення.

Комунікативні УНД: вміння з точністю виражати свої думки.

 

Діалог, фронтальне опитування

Учні вступають в діалог, називають основні види діаграм.

Фізкульт-хвилинка

2 '

( Слайд 11 )

Діти, встаньте і уявіть собі, що ви запрошені на бал в царство діаграм.

 

Станьмо, починаючи бал ми

І покажемо діаграми.

Підніміть руки вгору

І тягніть вище, прямо,

Першими заходять в зал Стовпчасті діаграми.

Відразу зробіть нахил

вправо одразу  ж потягніться,

Вліво нижче нахиліться,

В лінійні перетворіться. Ось оркестр гримить для нас, Дружно всі танцюємо вальс, Поворот наліво, поворот направо ось і Кругова діаграма.

 

Бал наш підійшов кінця,

Сядьте на свої місця.

- Діти, скажіть який вид діаграм, ми забули згадати?

 

 

 

 

 

- учні виконують Фізкульт-хвилинку разом з учителем

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- відповідають графік і зображують його.

Особистісні: формування свідомого ставлення до свого здоров'я.

Спільна діяльність учителя і учнів

Зняття напруження, втоми.

Первинне засвоєння нових знань

 

8 '

Зверніть увагу на Слайд 12 ,

На ньому наведено таблицю «Вміст вітаміну А в продуктах харчування».

Давайте відповімо на питання по даній діаграмі:

1. Назвіть продукт, в якому міститься найменша кількість (мг) вітаміну А

2. Назвіть продукт, в якому міститься найбільша кількість (мг) вітаміну А

3. Назвіть загальний вміст вітаміну А в усіх продуктах харчування:

4. Порівняйте вміст вітаміну А в червоному перці і зеленому горосі .

 

- Молодці!

Зверніть увагу на Слайд 13 ,

На ньому наведено таблицю «Вміст вітаміну С в продуктах харчування».

Нам необхідно в зошитах скласти стовпчасту діаграму за даними з таблиці. Відомо, що 50 мг вітаміну - 1 клітинка зошита.

Алгоритм побудови діаграми:

1. Необхідно накреслити осі координат

2. Зробити розмітку вертикальної осі (врахувати мінімальний вміст вітаміну - 0, та максимальний - 250 мг)

3. Зобразити стовпчики для кожної величини і підписати на горизонтальній осі. (Між стовпчиками залишати проміжки).

Зверніть увагу на Слайд 14, наньому показана стовпчата діаграма до заданої таблиці, порівняйте її з тою що вийшла в вашому зошиті.

- Діти, чи виникли у вас труднощі?

- Якщо у вас є питання з побудови діаграми, то саме час запитати їх .

Учні уважно дивляться на Слайд презентації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні знайомляться з вмістом діаграми і відповідають на питання:

 - чорна смородина = 0,1 мг

 

 

 - морква = 9 мг

 

 

 

- 9 + 2 + 0,1 + 0,4 + 6,7 = 18,2 мг

 

- вміст вітаміну А в червоному перці більше в 5 разів, в порівнянні з зеленим горохом.

 

 

Уважно дивляться на Слайд презентації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слухають алгоритм побудови діаграми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спільно з учителем (біля дошки) будують діаграму (в зошиті). Отриманий результат порівнюють.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- відповідають на питання: так / ні

Спільне обговорення питань.

Пізнавальні УНД: загальнонавчальних: пошук і виділення необхідної інформації, рішення робочих завдань; структурування даних; свідома побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.

логічні: аналіз об'єктів з метою виділення необхідної інформації.

Регулятивні УНД: планування (складання плану дій); оцінка (виділення і усвідомлення учнями того що вже засвоєно, оцінка результатів роботи.

Комунікативні УНД: вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки відповідно до завдань і умовами комунікації.

 

Діалог, робота з практичними завданнями по навчальній презентації

Учні вступають в діалог. Відповідають на питання до змісту діаграми (вчаться «читати» діаграми), вчаться «будувати» стовпчасті діаграми.

Первинне закріплення нового способу дії

 

10 '

- А тепер давайте подивимося, як ви засвоїли тему нашого уроку.

- Для початку у мене для Вас приготовані завдання.

- Завдання ви будете виконувати в зошиті.

Додаток 1 - формулювання завдань (з готовими діаграмами).

Слайди 15-18.

 

Слухають завдання і приступають до його виконання.

Пізнавальні УНД: загальнонавчальних: свідома побудова мовного висловлювання.

логічні: узагальнення інформації.

Регулятивні УНД: оцінка (усвідомлення якості та рівня засвоєння матеріалу).

Комунікативні УНД: володіння монологічною та діалогічною формами мови.

Індивідуальна робота в зошитах

Учні практикуються в побудові діаграм, виконують завдання в зошитах.

Домашнє завдання

формування самостійності в навчально-пізнавальній діяльності

2 '

Завдання «мінімум»: №730, 736.

Завдання «максимум»:

- Знайти інформацію про зміст будь-якого вітаміну в продуктах харчування, оформити інформацію у вигляді таблиці і стовпчастій діаграмі (за допомогою програм Microsoft Word, Excel). Придумати не менше 3 питань за даними діаграми. Оформити всі діаграми в друкованому та електронному вигляді.

Зразок оформлення - Додаток 2

Учні записують домашнє завдання, уважно слухають пояснення до нього.

 

 

 

Рефлексія

(Підведення підсумків уроку)

3 '

- Що сьогодні на уроці ми розглянули? Які діаграми с розглянутих ви запам'ятали? В житті на практиці частіше за інших зустрічаються стовпчасті і кругові діаграми. 

 

- Де в житті ви можете зустрітися з діаграмами?

 

-Діти, оцініть свою роботу на уроці.

Продовжіть одну з фраз:

Сьогодні на уроці:

  • я навчився...
  • було цікаво…
  • було важко …
  • найбільше мені сподобалося…
  • мені здалося важливим…
  • для мене було відкриттям те, що…
  • Діти, а у кого інша думка? Я би хотіла почути вашу думку.

 

Спасибі вам, діти, за урок. Мені з вами було дуже приємно спілкуватися. Бажаю вам успіхів.

- відповідають на питання: визначення діаграми, визначення стовпчастої діаграми, види діаграм, ...

перераховують види: кругова, лінійна, стовпчата, графік.

- відповідають на питання: наводять приклади: графік роботи (чергування), темп зростання, склад виробів, ..

 

- відповідають на питання: оцінюють свою діяльність

Регулятивні УНД: оцінка (виділення і усвідомлення учнями того, що засвоєно).

Комунікативні УНД: вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.

Побудова закінченого висловлювання

Підбивають підсумки уроку. Учні адекватно оцінюють свою діяльність на уроці.

 

Додаток 1

1. Складіть стовпчасту діаграму за наступними даними.

Населення найближчих міст на 2019 рік

Місто

Населення (тис.чол.)

Балаклія

28 868

Зміїв

14 432

Ізюм

47 231

Чугуїв

32 454

Куп'янськ

28 681

Червоний Донець

8 804

Мерефа

22 800

2. Складіть стовпчасту діаграму за наступними даними.

Кількість опадів в м.Балаклія, 2018 рік

Місяць

Кількість опадів (мм.)

Січень

50

Лютий

28

Березень

43

Квітень

44

Травень

54

Серпень

56

Липень

53

Червень

37

Вересень

29

Жовтень

34

Листопад

33

Грудень

48

 

Відповіді:

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

zip
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
4640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку