Тема: Додавання й віднімання 7. Тиждень
Мета: Ознайомити учнів із таблицею додавання і віднімання числа 7; вправляти в написанні вивчених цифр; закріплювати знання про натуральний ряд чисел, вміння порівнювати числа в межах 7; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати працьовитість, дружелюбність.
Обладнання: зображення Білосніжки і 7 гномів, підручники, зошити, картки для роботи в групах і парах.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
Встали всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати,
Лише думати й міркувати.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Діти, чи любите ви казки? Пригадайте казки, у назвах яких зустрічаються числа
— Сьогодні ми здійснимо подорож у казку «Білосніжна та семеро гномів».
Казок країна чарівна,
У гості нас чека вона.
Отож, часу не гаймо,
У подорож рушаймо!
III. Актуалізація опорних знань учнів.
- Жила собі маленька красива дівчинка, звали її Білосніжною. Але, на жаль, вона була сиротою і жила з мачухою — злою чаклункою. Дівчинка була працьовита, любила виконувати різні завдання, а особливо розв'язувати приклади. Малята, давайте допоможемо Білосніжці швидше справитися із завданнями.
1. Усна лічба.
3 + 3 6 - 2 1 + 4 5+1
6-3 4 + 2 6+1 6 -5
2.Каліграфічна хвилинка.
Білосніжка дуже любить писати. Ви можете попрацювати разом з нею.
Ось свій зошит я відкрию
І як треба покладу.
Сяду рівно, не зігнуся,
За роботу я візьмуся.
2. Лабіринт.
Учитель. Зла мачуха зненавиділа Білосніжну після того, як чарівне дзеркало визнало дівчинку найвродливішою. Вона наказала своєму охоронцеві завести бідолашну в дрімучий ліс, вбити і принести її серце. Але охоронець, навпаки, дуже любив Білосніжну і, завівши до лісу, відпустив дівчинку. Білосніжка не знала, куди їй іти, бо всі стежки у лісі нагадували їй заплутаний лабіринт. Допоможіть Білосніжці знайти безпечну стежинку.
III. Вивчення нового матеріалу.
Ознайомлення із назвами днів тижня.
- Нарешті Білосніжка потрапила до будиночка, в якому жили гноми. Найстарший - Понеділок, за ним — Вівторок, далі — Середа, сердитий — Четвер, веселий — П'ятниця, працьовитий — Субота, Неділя. Скільки всього гномів?
- Як звати найстаршого гнома? Найменшого? Хто йде за Вівторком? Хто за П'ятницею? Хто перед Вівторком?
Робота за підручником (с.74, вп.1, 2)
-Білосніжка і гноми подружилися. Гноми працювали, добуваючи дорогоцінне каміння, а Білосніжка прибирала в будинку, прала, готувала братам смачну їжу. Коли збиралися біля столу, гноми сідали на 2 лавочки.
За допомогою лічильного матеріалу вчитель демонструє склад числа 7. Учні самостійно роблять висновок про склад числа 7.
7 = 6+1 7 = 4 + 3 7 = 5 + 2
7=1 + 5 7 = 3 +4 7 = 2 + 5
Фізкультхвилинка.
В казці весело й цікаво Нахилились вліво-вправо.
Гномів семеро жило. Та цього іще замало:
Вранці-рано за порядком І стрибали, і кружляли,
Шикувались на зарядку. Присідали й піднімались,
Тупотіли всі ногами. Головами всі хитали
І хитали головами. Й працювати починали.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Гноми під землею добували дорогоцінне каміння. Ми також зможемо допомогти їм. Це каміння не тільки дорогоцінне, а математичне. Здобути його можна лише тоді, коли розв'язати приклади.
(Учні в групах обчислюють приклади на «дорогоцінних камінцях», дізнаються, скільки камінців змогли зібрати групи).
1 група (середній рівень) 2 група (достатній рівень) 3 група (високий рівень)
6 + 1 1 + 6 2 + 2+2
2+5 2 + 5 4+1 + 2
4 + 3 3 + 4 3 + 3+1
5 + 2 1+5 + 1
6 + 1
— То скільки ж «дорогоцінних каменів» змогла зібрати кожна група?
Дізналася зла мачуха, що Білосніжка живе у гномів і стала ще вродливішою, ніж була, мало не луснула від злості. Переодягнулася бідною селянкою і пригостила дівчину отруєним яблуком. Скуштувала яблука Білосніжка і заснула вічним сном. Сумують, плачуть гномики, бо не знають, як допомогти. Може, ви знаєте? На допомогу летить мудра Сова. Вона все на світі знає і нам допоможе.
Щоб допомогти Білосніжці, потрібно виконати складне завдання. Але самим з ним не впоратися. Тільки ви зможете допомогти, якщо будете кмітливими, уважними і, обов'язково, — дружними.
1 + 1 + 1 + 1 + 1+1 + 1 7-1-1-1-1 3+1 + 1 + 2
V. Підсумок уроку.
Пари добре справилися із завданням. Подивіться: сталося диво — Білосніжка з вашою допомогою ожила. Ось бачите, яке чудо творить дружба? Ми навчилися допомагати друзям. А ще чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
1 + 1 + 1 + 1 + 1+1 + 1
7-1-1-1-1 3+1 + 1 + 2
6 + 1 1 + 6 2+2+2
2+5 2 + 5 4+1+2
4 + 3 3 + 4 3+3+1
6 + 1 5 + 2 1+5+1