РОЗРОБКА УРОКУ-КАЗКИ З МАТЕМАТИКИ 1 КЛАС КРИВА Н.І. – вчитель початкових класів , вища категорія, вчитель- методист НВК ” Богданівський ЗНЗ І-ІІ ступенів- ДНЗ” Підволочиського р-ну Тернопільської обл.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Мета: перевірити вміння учнів обчислювати вирази ,розвꞌязувати задачі вивчених видів у межах 20 без переходу через десяток, вимірювати та креслити відрізки, порівнювати вирази та іменовані числа; закріпити знання нумерації; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Обладнання . Підручник, зошит з друкованою основою,завдання для самостійної роботи, малюнки до казки ”Ріпка”, малюнки корзинок, малюнки ріпок із завданнями.
Тип уроку. Нестандартний,урок-казка.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Вчитель. Гості наші вмостилися,
Діти їх роздивилися.
Привіталися, усміхнулися
І до мене повернулися.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшли гості, які хочуть подивитися, чого ви навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими. — У нас - урок-казка. До якої казки ми потрапимо, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
Можете ви,діти, цю казку назвати ? ( Ріпка) (Мал. 1)
— Молодці, відгадали. Тож сідайте зручніше і слухайте. ( Звучить мелодія)
ІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.
- Пішов дід у поле. Скопав грядку. Посадив ріпку. ( Мал. 2,3) Став чекати,коли вона виросте. Ріпка росте,а ми виконаємо завдання. 1. Усна лічба. - Полічити: - від 8 до 14; від 15 до 10; - Назвати ”сусідів” чисел 10, 15, 8, 18. - Назвати числа менші за 12, більші за 9 ( 10,11) - Як називаються числа при додаванні,відніманні?
- А ріпка росла,росла. Спочатку була як кулак,тоді як два,а далі більша,ніж дідова голова.(Мал.4) Кличе дід подивитись на чудо ріпку. (Мал.5)Всі радіють. Коли ще всі спали, дід вийшов у поле рвати ріпку. (Мал. 6)
Дід за Ріпку тягне - тягне
Піт струменем з чола біжить,
А Ріпка раптом говорить.
-Ти Дідусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягнути мене не так просто!
Швидкий дуже ти який.
Ось тобі наказ такий:
Виконай мої завдання
— Діти, допоможемо дідусеві витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання?
2. Робота у друкованому зошиті. (с.49). Завдання 3. Накреслити відрізок,на 3 см довший,ніж даний. Завдання 5. На скільки сантиметрів друга смужка довша,ніж перша? Знайти суму довжин обох відрізків. - Закінчіть речення 10 см – це …( 1) дм. Порівняйте іменовані числа завдання 4.
Щось ріпка міцно сидить !(Мал.7)
Швидше кличе бабку дід . Ми все ж таки одна сімꞌя. - Бабко, бабко ,мерщій біжи ріпку витягти допоможи. Бабка: - Кликав ти мене,мій друже? .Ось так ріпка! Сидить дуже? Ріпку зараз обвꞌяжу швидко витягти допоможу. А ріпка бабусі відповідає: - Поряд з дідом ти сідай, задачі у підручнику читай. (Мал. 8)
3. Робота за підручником с.104 .Завдання 6. Розвꞌязати пряму і обернену задачі.∕Учні розвꞌязують задачі ,вчитель записує на дошці,учні – у зошиті∕. Ой втомилися,не можуть. Може внучка допоможе? -Онучко,онучко,виручай- бабці з дідом допомагай! ( Мал.9) А ріпка каже:- Поруч із бабусею сідай і фізкультхвилинку починай! Ф і з к у л ь т х в и л и н к а
- А зараз виконаємо завдання 2. Складемо вирази і обчислимо їх значення. (Учні виконують завдання,записують у зошити )
- Ой втомилися,не можуть, Може Жучка допоможе? - Жучко, Жучко,поспішай, Швидше нам допомагай! (Мал.10) - Дітки, час даремно не тягніть, Жучці теж допоможіть.
Г р а Відшукати «загублені» цифри (Мал. 11)
4. Виконання завдань із конверта. ( Індивідуальна робота)
- Ой втомилися, не можуть,може кішка допоможе ? Мурко, Мурко поспішай, Швидше нам допомагай.( Мал. 12) (Продовження виконання завдань із конверта )
- Мишко, Мишко ,поспішай Швидше всім допомагай.( Слайд. 13) Задача для кмітливих. На ґанку сиділо 7 голубів. До них підкрався кіт Рудько. Скільки тварин стало на ґанку?
ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Ось робота закипіла, разом всі взялись за діло. Один за одного вхопились, Потягнули от і все, Ріпка із землі повзе. (Слайд. 14) І завдання нам дали все зібрати в корзини. Виконання завдання - Обчисливши вирази,зібрати ріпки у корзини.
Вчитель. –В казці діти побували, Дуже гарно працювали.
(Вчитель роздає учням малюнки ріпки)