Конспект уроку. Технології 5 клас. Тема "Добір інструментів та конструкційних матеріалів для виготовлення Різдяного вінка в техніці аплікація"

Про матеріал
Об'єкт проєктної діяльності: Різдвяний вінок. Основна технологія: технологія виготовлення аплікації. Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів.
Перегляд файлу

Конспект уроку. Технології 5 клас

Тема. Добір інструментів та конструкційних матеріалів для виготовлення Різдяного вінка в техніці аплікація.

Мета: освітня: забезпечити формування знань про текстильні матеріали та їх властивості, ознайомити з аплікацією як видом оздоблення виробів;

розвиваюча: розвивати в учнів увагу, пам’ять, логічне мислення, естетичний смак; виховна: виховувати взаємоповагу, повагу до української культури та народної творчості, шанобливе ставлення до матеріалів.

Об'єкт праці: Різдвяний вінок.

Основна технологія: технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів.

Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів

Обладнання: виставка робіт, аплікація з використанням різних матеріалів, зразки одягу та побутових речей, оздоблених аплікацією, колекція «Конструкційні матеріали», таблиці, мультимедійна презентація.

Міжпредметні зв'язки: історія, народознавство, трудове навчання, образотворче мистецтво, зарубіжна література.

Очікувані результати проектної діяльності: знаннєвий називає конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу, розрізняє і називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів; діяльнісний - розпізнає конструкційні матеріали, добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу; ціннісний - усвідомлює значущість виробу який виготовляється, усвідомлює розвиток техніки

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи: метод «Мікрофон», міні тренінг, робота в групах, бесіда

Основні поняття: методи проектування, метод фантазування, біоформа, художнє конструювання, ескізний рисунок.

Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток – роль матеріалів рослинного  та тваринного походження, як екологічного ресурсу; здоров’я і безпека  – розуміння необхідності дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця відповідно до санітарно-гігієнічних вимог.

Компетентності: спілкування державною мовою - робота в групах, дослідження властивостей текстильних матеріалів; основні компетентності у природничих науках і технологіях» - добір конструкційних матеріалів для виготовлення рамки для фото; ініціативність і підприємливість - планування і виконання завдання (в групах).

                                                           Хід уроку.

І. Організаційний етап.

  • Створення позитивного емоційного настрою

Вчитель. Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм, але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за  допомогою « смайликів»: оберіть і підніміть той, що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо,  хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)

Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі, яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою. Таку можливість ви маєте, адже кожен  із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини, що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

 Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати, яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя: на початку навчального року ви обрали собі об’єкти праці, які хочете виготовити, серед них є аплікація. Цей навчальний семестр закінчується на передодні дуже гарного світлого сята: Різдва Христового . Чому  цей об'єкт  для виготовлення ми  обрали? 

А що ще необхідно знати щоб виготовити це виріб?

ІV.  Оголошення теми, мети уроку.

Слово вчителя: Темою нашого уроку є

Під запис:   Добір інструментів та конструкційних матеріалів для виготовлення Різдяного вінка в техніці аплікація.

Слово вчителя: Метою нашого уроку є ознайомитись та дібрати інструменти та текстильні матеріали природного походження, дослідити їхні властивості.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо такі питання:

Під запис:

  1.                    Види конструкційних матеріалів.
  2.                    Інструменти для виготолення аплікції.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Види конструкційних матеріалів.

Під запис:

Конструкційні матеріали – це матеріали чи сировина, які застосовують у виробництві для виготовлення різноманітних виробів.

Слово вчителя з елементами демонстрації: Деякі вироби виготовляються з одного, двох або кількості конструкційних матеріалів. Наведіть приклади…

Ми з Вами працюватимемо з текстильними матеріалами, тобто з тими, що складаються з волокон, саме тканинами, нитками, пряжею та нетканими матеріалами. Познайомимося більш детально з видами текстильних матеріалів природного походження: льон і бавовна – рослинного, шовк і шерсть – тваринного.

Під запис:

Тканина – текстильний матеріал у вигляді полотна, який виготовляється га ткацькому верстаті шляхом переплетення ниток основи і ниток піткання (демонстрація зразків тканини та сировини, з якої вона виготовлена, пояснення способів її отримання).

Неткані матеріали – це текстильні волокна, з’єднані між собою без допомоги процесів ткацтва (демонстрація зразків нетканих матеріалів та сировини, з якої вони виготовлені, пояснення способів їх отримання).

Слово вчителя: Властивості тканини можуть бути різні, залежно від властивостей волокон, з яких вона виготовлена. Властивості можуть бути: геометричні (лінійні розміри), оптичні (ті, які ми сприймаємо органами зору), фізичні (які перевіряються в процесі використання виробів з тканини) і технологічні (проявляють себе під час обробки). Під час практичної роботи у вас буде змога детальніше ознайомитись з цими властивостями та дослідити їх на прикладі різних зразків.

  1. Аплікація як вид декорування виробів.

Під запис: аплікація – це спосіб отримання зображення, шляхом приєднання декоративних елементів до основи. (Перегляд виробів у техніці аплікація)

VІ. Закріплення нових знань

Мозковий штурм: перше питання ставить вчитель, вказує  хто буде на нього відповідати. Наступне питання ставить учень, який відповів на попереднє.

Слово вчителя: що таке конструкційні матеріали?

VІІ. Практична робота

  1.               Дослідження властивостей текстильних матеріалів природного походження – групова робота.

Вступний інструктаж

Слово вчителя: Об'єднайтеся в 3 групи (по рядах). Зараз я роздам Вас зразки матеріалів, а Ви добре їх роздивіться і дослідіть їх властивості: величину, щільність,  міцність, зминальність,  еластичність, колір і т.д.  Властивості, на які треба звернути увагу записані в таблиці. Зверніть увагу на те, порівняльна таблиця. Я роздаю вам по 2 зразки, виготовлені з тієї самої сировини.

Переможе та команда, яка назве більше властивостей. Члени команди-переможниці за урок отримають по 12 балів, інших – по 10 балів. Учні, які не брали участь в дослідженні, оцінок не отримають.

На виконання практичної роботи, Вам необхідно 25 хвилин.

Поточний інструктаж.

Фізкультхвилинка

Надання учням необхідних консультацій

Слово вчителя: у вас залишилось 5 хв. на виконання завдання.

Заключний інструктаж.

Слово вчителя: давайте озвучимо відповіді.  Для цього оберіть по одному представнику з команди, який продемонструє нам зразки і озвучить порівняльну характеристику.

Вступний інструктаж

Слово вчителя: використовуючи матеріал підручника (с. 32), доберіть інструменти для виготовлення виробу.

Поточний інструктаж.

Фізкультхвилинка

Надання учням необхідних консультацій

Заключний інструктаж

Аналіз учнівських робіт, надання необхідних консультацій.

VIІІ. Заключна частина.

Виставлення оцінок за урок.

IХ. Домашнє завдання.

Повторити І та ІІ етапи проекту виготовлення виробу в техніці аплікація.

 

 

docx
Додав(-ла)
Безнюк Оксана
Додано
24 лютого
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку