Конспект уроку. Технології 5 клас. Тема: "Приметування деталей аплікації до основи швом «уперед голка»"

Про матеріал
Об'єкт проєктної діяльності: Різдвяний вінок. Основна технологія: технологія виготовлення аплікації. Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів.
Перегляд файлу

Конспект уроку. Технології 5 клас.

Тема. Приметування деталей аплікації до основи швом «уперед голка»

Мета уроку:освітня - ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,систематизувати й розширити знання про види ручних швів, дати уяву про технологію виконання ручних швів, які використовуються для прикріплення аплікації на основу, їх графічне зображення, навчити прикріплювати деталі на основу, розвивальна - розвивати моторику рук, акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами, закріплювати навички правильної та безпечної роботи; виховна - виховувати любов до праці та акуратність і старанність під час виконання вишивальних робіт.

Об'єкт праці: Різдвяний вінок.

Основна технологія: технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів.

Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів

Обладнання, матеріали та наочність:зразки швів, аплікації, тканина для основи, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці, інструкції з БЖ під час ручних робіт, таблиці.

Міжпредметні зв'язки: народознавство, трудове навчання, образотворче мистецтво.

Очікувані результати проектної діяльності: знаннєвий розуміє необхідність дотримання правил  безпечної праці та організації робочого місця; діяльнісний - виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення, дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями, визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу, виготовляє виріб, дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій, добирає та використовує знаряддя праці під час вирішення практичних завдань; ціннісний - усвідомлює значущість виробу який виготовляється, усвідомлює розвиток техніки

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи: метод «Мікрофон», міні- практикум, робота в групах бесіда, міні-тренінг (робота в групах),гра «Що зайве в названому переліку?»

Основні поняття: тенологія виконання шва «уперед голка».

Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток – роль матеріалів рослинного  та тваринного походження, як екологічного ресурсу; здоров’я і безпека  – розуміння необхідності дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця відповідно до санітарно-гігієнічних вимог.

Компетентності: спілкування державною мовою - робота в групах, дослідження властивостей текстильних матеріалів; основні компетентності у природничих науках і технологіях» - добір ниток для виготовлення Різдвяного вінка; ініціативність і підприємливість - планування і виконання завдання (в групах).

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.

  • Створення позитивного емоційного настрою.

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм, але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за  допомогою « смайликів»: оберіть і підніміть той, що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо,  хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)

 Слід пам’ятати, щодосягти успіху легше в тій справі,яку виконуютьза бажанням,а не в тій,що роблятьза вказівкою. Таку можливість ви маєте,адже кожен  із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини,що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу.

 ІІ. Актуалзація опорних знань та вмінь учнів.

 Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.

Міні-практикум

Учитель демонструє  вироби і  пропонує  учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу  необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.

ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Тема нашого уроку - «Прикріплення деталей  аплікації до основи»

Завдання уроку:

     засвоїти знання про способи з’єднань деталей з різних конструкційних матеріалів;

     ознайомитись з прийомами  виконання шва «уперед голкою»,його графічним зображенням;

     виконувати й прикріпляти деталі аплікації.

V. Вивчення нового матеріалу.

1.Способи з’єднання деталей виробу.

Міні-тренінг(робота в групах)

 Виберіть способи  з’єднань  деталей з металу, деревини, пластику, скла тощо.

Учитель організовує обговорення відповідей учнів, корегує їх (у разі потреби).

Метод «Мікрофон»

-         Яким способом можна прикріпити деталі аплікації на основу

Підбиття підсумків «Мікрофону».

Гра «Що зайве в названому переліку?»

 Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.

Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей залежить  відвиду конструкційних матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.

Робота з підручником (Ознайомлення з професією швачки, ст.129.)

2.   Технологія прикріплення деталей аплікації на основу

Розповідь учителя.

 Для закріплення  деталей   аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.

 Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт

  •                 Бесіда.

— Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?

Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з  ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.

 

Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».

Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим. Швом «уперед голку» деталі аплікації тимчасово прикріплюють на основу. Така попередня підготовка дозволяє правильно розташувати деталі аплікації, проконтролювати їх розташування.

Графічне зображення шва «уперед голку»

Результат пошуку зображень за запитом "Шов «уперед голкою»"

Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку».

Технологія виконання шва «уперед голку»:

  1.                Стібки прокладають справа наліво.
  2.                Довжина стібка — від 5 мм до 2 см залежно від призначення шва;
  3.                Стібки на лицьовому й виворітному боках мають однакову довжину.

Методичні рекомендації

Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму.

  •                Міні-практикум (індивідуально).

Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.

  •                 Фізкультхвилинка.

Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».

Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.

  1.    Практична робота.

Прикріплення деталей аплікації на основу

Матеріали й інструменти: нитки, синтепон або тонкий поролон (у разі потреби), голки, шпильки, ножиці, підготовлені деталі аплікації, основа аплікації.

Обладнання: праска, дошка для прасування.

Хід роботи

  1. Розкладіть деталі аплікації на основі згідно з рисунком.
  2. У разі потреби під певні деталі підкладіть синтепон або тонкий поролон.
  3. Прикріпіть деталі аплікації до основи шпильками.
  4. Приметайте деталі швом «уперед голку» дрібними стібками. (Використовуйте нитки контрастного кольору.)
  5. Пропрасуйте аплікацію, крім деталей, під які покладено синтепон.

Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягування тканини), відповідність задуманій композиції, стібки шва дрібні, тканина повністю перекриває синтепон.

Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів

     Рефлексія (робота в групах)

Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.

  1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  2. Чого навчилися? 
  1. Підсумки заняття

Самооцінка робіт учнями або учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.

  1. Домашнє завдання

Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки, ножиці.

docx
Додав(-ла)
Безнюк Оксана
Додано
24 лютого
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку