Конспект уроку .Тема. « Барви нашої мови»

Про матеріал
Цікава розробка для практичного застосування вчителями української мови в практичній роботі.
Перегляд файлу

                 Веселий  урок  української  мови

Тема.   « Барви  нашої  мови»

                                                                5  клас

Мета:    повторити,  узагальнити  і  систематизувати  знання  учнів  про  фонетику  як  розділ  науки  про  мову  ; вчити  учнів  використовувати  набуті  знання,  розвивати  навички  роботи  з  мовним  матеріалом,  творчі  здібності,  спостережливість,  уміння  аналізувати,  робити  висновки,  працювати  в  групах;  виховувати  культуру  мовлення,  потребу  в  удосконаленні  орфографічної  грамотності

 

Обладнання:  картки,  творчі  завдання  груп,  декорації,  костюми,  ілюстрації

 

                                     Хід  уроку

 

І.  Організаційний  момент

              Налаштування  на  урок

              Вступне  слово  вчителя

Добрий  день,  мої  маленькі  шанувальники  української  мови  та  гості, вчителі  школи.

  Діти,  покажіть  виразом  обличчя  свій  настрій. Усміхніться  самі  до  себе,  усміхніться  до  мене,  поділіться  гарним  настроєм  настроєм  з  товаришем.

 Так! За  виразом  обличчя  бачу,  що  у  вас  все  гаразд.  Я  дуже  хотіла  б,  аби  такий  настрій  і  дружня  атмосфера  була  у  нас  у  всіх  до  кінця  уроку.

 Сьогодні  наш  урок  незвичайний,  бо  на  ньому  присутні  дві  групи,  які  будуть  виборювати  звання  « Знавці  рідної  мови».

 Дуже  важливо,  вивчаючи  українську  мову,  навчитись  правильно,  грамотно  говорити  і  писати.

 Саме  сьогодні  ви  покажете  свої  знання.

 І  так,  зараз  ми   познайомимось  з  командами.

І  конкурс.  «  ПРИВІТАННЯ»

          Команди  вітають  одна  одну.

Команда  «  Буква»

                   Девіз:  Букви  розуму  вірні

                               І  за  це  їм  всім  дані

                              Найвеличніші  права –

                              Нові  створювать  слова.

ІІ  конкурс  «  РОЗМИНКА»

                По  черзі  задаються  питання  команді – противнику.  За  правильну  відповідь  -  жетон.

Учитель.   Як  відомо,  слова  складаються  із  звуків, а  звуки  на  письмі  позначаються  значками  - буквами.

 Букви – значки,  як  бійці  на  параді,

 В  чіткому  порядку  поставлені  в  ряд.

 Кожний  у  певному  місці  стоїть

 І  називається  .. .                (  алфавіт)

ІІІ  конкурс     « ШИФРУВАЛЬНИК»

               По 1  учаснику  від  команди

 Прочитати  слова,  що  записані  на  картках  (  цифра -  номер   букви  в  алфавіті)

             22   11  18   23   1  15   22   4   22            /  синтаксис/

             19   21   25   19   7   20   12    33             /  орфоепія/

Поки    учні – учасники  працюють  над  завданням.  Командам  знову  прийдеться  проявити  свої  здібності,  знання  у  подоланні  перешкод,  які  стоять  на  шляху  до  фінішу.

 Наша  мова  багатогранна,  мелодійна.  Виборола  ІІ  почесне  місце  на  Міжнародному  конкурсі  мов  у  1928  році.

ІУ  конкурс    «  ВИЗНАЧ,  СКІЛЬКИ  ЗНАЧЕНЬ  МАЮТЬ  СЛОВА»

           БАЛ               ВІВСЯНКА         КОСА        БИЧОК

           ЛИСТ          СКАТ        БОКС       ПІВНИК      НОРКА

У конкурс   «  ДАЛІ,  ДАЛІ»…

             1.  Маленька  сумочка  для  грошей   ( гаманець)

             2.  Маля  кішки   ( кошеня)

             3.  Книга,  в  якій  в  алфавітному  порядку  подано  слова  певної  мови   (  словник)

             4.  Третій  місяць  зими   (  лютий)

             5.  Плід  дуба  (  жолудь)

             6.  Священна  книга  християн  ( Біблія)

             7.  Знак,  що  позначає  на  письмі  звук  (  буква,  літера)

             8.Умовне  секретне  слово  чи  фраза    ( пароль)

             9.  Відступ  вправо  на  початку  рядка  (  абзац)

            10.  Воїн  і  мешканець  Запорізької  Січі   (  козак)

            11.  Комаха,  що  нагадує  бджолу  (  джміль)

             12.   Невеликий  населений  пункт    (  село)

             13.  Дружня  розмова   (  бесіда)

             14.  Розмальоване  яйце   (  писанка)

             15.  Якою  голкою  нічого  не  пошиєш?  (  сосновою)

             16.  Який  журавель  не  літає?  (  колодязний)

УІ  конкурс    «  ВІДГАДУВАННЯ  РЕБУСІВ»

             В  українській  мові  дуже  багато  слів,  і  чим  більше  ви  будете  їх  знати,  тим  багатшою  буде  ваша  мова.

     Чим  більше  слів  знає  людина,  тим  точніше  та  яскравіше  вона  виражає  свою  думку.

             ( розв’язування  ребусів)

  Щоб  мова  ваша  була  гарною,  щоб  кожне  слово  в  ній  стояло  на  своєму  місці,  треба  знати  багато  слів.

 Зараз  ми  дізнаємось,  скільки  слів  ви  знаєте?

УІІ  конкурс  «  РИМУВАЛЬНИКІВ»

          Скласти  вірш  за  римою:

1.                                                               2.

----------------------- чарівниця                  ------------------------малини

-----------------------таємниці                     ----------------------пташиних

----------------------простягла                     ---------------------дзвенять

---------------------- принесла                     ----------------------- дня

  Поки  учасники  команд  працюють,  я  запрошую  капітанів  команд.

УІІІ  конкурс  «  КАПІТАНИ   МИ»

          Витягують  картки  із  завданням

І.    Чого  багато  має    БОЛОТО,  менше – ОЗЕРО,  ще  менше -  МОРЕ,  а  зовсім  не  має   РІЧКА?

2.     Що  мають  ДУБ,  БУК,   БУЗОК,  ЯБЛУНЯ,  ГРУША,  але  не  мають  ні  ГРАБ,  ні  ЯСЕН,  ні  КЛЕН,  ні  СЛИВА?

Учитель.         Оскільки  література  є  яскравим ,  емоційним  та  багатим  на  художні  засоби  видом  мистецтва,  то  дайте  відповідь  на  таке  питання.

        Ц

Це  жанр  усної  народної  творчості,  оповідання  про  незвичайні , часом  фантастичні  події   (  КАЗКА)

ІХ конкурс    «  ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ»

   Інсценування  уривка  чи  цілої  казки

ПІДВЕДЕННЯ   ПІДСУМКІВ

 

 

doc
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку