Тема. Робота з папером. Вітальна листівка до свята 8 березня.
Мета: вчити виготовляти вітальну листівку з паперу(картону); вдосконалювати навички роботи з папером (симетричне вирізування); розвивати естетичні почуття, творчу уяву; виховувати почуття любові та поваги до матері.
Обладнання: кольоровий папір, картон, ножиці, клей, простий олівець, зразок листівки, наочний матеріал, ноутбук, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
- Встали всі рівно.
- Добрий день! (Добрий день.)
Сьогодні урок трудового навчання з вами проведу я, звати мене, Олеся Миколаївна.
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Бесіда
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте. Хто це?.. (Мама).
-
Яке свято відзначають усі жінки у березні? (8 Березня — Міжнародний жіночий день)
-
Звичайно, напередодні 8 Березня ми розповідаємо про матусю. Про найголовнішу людину у нашому житті.
-
А зараз ми з вами пригадаємо, які ж прислів’я знаємо про матусю. І для цього ми повинні підібрати до кожного прислів’я його закінчення, яке знаходиться в хаотичному порядку.
-
Робота над прислів’ями
1) Хто матір забуває, того Бог карає.
2) Мати одною рукою б'є, а другою пестить.
3) На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити.
4) У дитини заболить пальчик, а у матері — серце.
5) Рада б мати для дітей небо прихилити та зорями вкрити.
- Незабаром ми будемо святкувати 8 Березня. Людині у кожному віці хочеться віддячити рідній матусі за її добрі слова, чарівну усмішку, за те, що вона є. Але щоб святковий день був по-справжньому радісним, до нього потрібно готуватися. А як саме, ми дізнаємось відгадавши ребус.
3. Розгадування на ребуса
(Подарунок)
-
Яке слово тут зашифровано? (Подарунок)
-
Звісно, яке ж свято без подарунка! Ось ми сьогодні і виготовимо подарунок власноруч.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
-
Отже, учні, на сьогоднішньому уроці ми будемо з вами виготовляти вітальну листівку, але спочатку ми з вами подивимось історію виникнення свята 8-го березня, розповім вам історію виникнення листівки, а також ми з вами ознайомимось та подивимось техніку виконання листівки.
IV. Вивчення нового матеріалу.
-
Перегляд історії виникнення свята 8-го березня
-
Розповідь з елементами бесіди
-
Ми будемо виготовляти листівки нашим мамам, але перед тим я ознайомлю вас з історією виникнення листівок. У 1840 була віддрукована перша вітальна листівка, яку вигадав англійський художник Джон Хослі на прохання свого друга, якому треба було привітати численних друзів і колег з Різдвом. З того часу виготовлення листівок вдосконалювалося, адже листівкою дуже зручно привітати людей, яких не можна реально привітати в житті. Сьогодні листівки створюють до найрізноманітніших свят: день народження, різдва, день святого Валентина, нового року, 8 березня.
-
А як ви думаєте, за якими ознаками ми розрізняємо що листівки створені до якогось певного свята? (За символами які зображені на листівці)
-
А що може бути символом 8 березня? (Це перші весняні квіти)
-
Перегляд листівки
-
Давайте розглянемо листівку створену до 8 березня. Що на ній зображено?
-
Як розміщені квіти на листівці?
-
Що ще зображено окрім квітів?
-
Які кольори вибрані для листівки?
-
Дійсно, для листівки підібрано веселі, яскраві кольори, які символізують, гарний, веселий настрій – свято.
-
На сьогоднішньому уроці ми виготовимо листівку із кольорового паперу. А зараз давайте діти подивимося яку ж ми будемо виготовляти листівку.
-
Перегляд мультимедійної презентації.
-
Демонстрування та аналіз зразка
-
До якого свята створена листівка? (До свята 8-го березня)
-
Як розміщені квіти на листівці? (Квіти на листівці розміщені у формі хвильки)
-
Які підібрані кольори?
-
Яку форму має листівка? (Листівка має фому «вісімки»)
-
Пояснення послідовності виконання роботи
Для роботи нам потрібно: кольоровий картон, папір, клей, ножиці та простий олівець.
1) В кожного з вас на парті є картонна заготівка, на якій зображено цифру «8», яку ми вирізаємо за контуром. Це буде основа нашої листівки.
2) Виготовляємо квіти для листівки. Для цього з кольорового паперу нарізаємо квадрати. Квадрати заготовляємо різних розмірів та кольорів.
3) Згинаємо кожний квадрат навпіл, отриманий прямокутник теж складаємо навпіл, потім по діагоналі загинаємо отриманий квадрат у трикутник.
4) На трикутнику малюємо одну пелюстку, тієї форми , яку бажаємо отримати та вирізаємо по нанесеній лінії. Для листя лінії пелюстки малюємо із зубчиками. Уважно розгляньте складений трикутних, відрізати потрібно з тієї половини трикутника, де видно краї складеного листка.
5) Вирізані з трикутника пелюстки розгортаємо у квіти. Квітко-деталі менших розмірів наклеюємо на деталі більших розмірів, так отримуємо багатошарову, кольорову симетричну квітку. Клей наносимо зовсім мало та на серединку .
6) Приклеюємо та декоруємо нашу основу листівки готовими квітами та листочками .
- Кожен із вас підходить творчо до виготовлення листівки, яку ви можете декорувати однією або двома, трьома і більше квіточками. Квіти можете доповнювати листочками, розміщувати їх по різному.
- Давайте, учні, зробимо з вами разом.
V Закріплення нових знань, умінь та навичок
-
Бесіда
-
Отже, що ми спочатку робимо? (Вирізаємо основу потрібної форми для листівки, а також з кольорового паперу нарізаємо квадрати різних розмірів та кольорів).
-
Як ми зробимо квіти для листівки?( Згинаємо кожний квадрат навпіл, отриманий прямокутник теж складаємо навпіл, потім по діагоналі загинаємо отриманий квадрат у трикутник. На трикутнику малюємо одну пелюстку, тієї форми , яку бажаємо отримати та вирізаємо по нанесеній лінії.)
-
Які лінії малюємо для листочків? (Із зубчиками)
-
Як ми отримаємо багатошарову кольорову квітку? (Деталі квіьок менших розмірів наклеюємо на деталі більших розмірів, так отримуємо багатошарову, кольорову симетричну квітку.)
-
Повторення правил безпечної поведінки з ножицями.
-
Але перед тим як ми з вами почнемо виготовляти листівку, давайте повторимо правила поведінки з ножицями. (Учні по черзі зачитують правила які прикріплені на дошку)
-
Не можна ножиці підносити близько до обличчя.
-
Передавати ножиці один одному потрібно тільки кільцями уперед.
-
Ножиці класти на стіл кільцями до себе.
-
Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
-
Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
VI Практична самостійна робота учнів
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Я за потреби надаю допомогу.
VII Підсумки уроку
-
Аналіз та виставка учнівських робіт
-
Давайте розглянемо ваші листівки, які ви щойно створили. Що зображено на першій листівці?
-
Як розміщені квіти?
-
Які підібрані кольори?
(Звертаю увагу на творчий підхід. Аналогічно розглядаю інші листівки)
-
Актуалізація набутих знань
Гра «Закінчи речення»
-
А зараз, ми дізнаємось які знання ви отримали на сьогоднішньому уроці, і пограємо з вами в гру «Закінчи речення». Вам буде дано початок речення, а ви повинні його продовжити.
«На цьому уроці я навчився(-лася)…»
«Для мене найцікавіше було…»
«За домогою отриманих знань я зможу…»
-
Ото ж, учні, ви можете підготувати вітання до свята своїм мамам, бабусі, сестричці, всім рідним і дорогим для вас людям. Наприклад красивими віршованими рядочками.
В цей святковий день весняний,
Тобі найкращій, незрівнянній,
Шлю сонячні вітання
І найкращі побажання.
Хай всміхаються троянди,
Хай тюльпани шлють уклін,
Хай освячує кохання
Птахів щебіт передзвін.
-
Прибирання робочого місця