План - конспект уроку з математики для 2 класу
Тема: Таблиця множення числа 4. Розв'язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення числа 4. Складання задач.
Мета: закріплювати знання учнів з табличного множення числа 4; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, які включають знаходження зменшуваного, та знаходити вирази на дві дії різного ступеня; розвивати математичну мову та логічне мислення; виховувати бажання піклуватись про літніх людей, бережне ставлення до природи, любов та інтерес до математики та англійської мови.
Дана розробка містить ігри з елементами англійської мови
Тема: Таблиця множення числа 4. Розв’язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення числа 4. Складання задач.
Мета: закріплювати знання учнів з табличного множення числа 4; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, які включають знаходження зменшуваного, та знаходити вирази на дві дії різного ступеня; розвивати математичну мову та логічне мислення; виховувати бажання піклуватись про літніх людей, бережне ставлення до природи, любов та інтерес до математики та англійської мови.
Обладнання: фішки, таблиця усних обчислень на предметних малюнках, макети сонце-зайчиків.
ХІД УРОКУ
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руки вчасно підіймати.
І щоб не було мороки.
Всі готові до уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання, віднімання. (Завдання 608)
- На скільки кілограмів кормів менше потрібно на тиждень корові в теплому корівнику, ніж у холодному? (Завдання 609)
2) Віршовані задачі
• По шосе йшли три машини (cars),
Шур, шур, шур — під ними шини.
Не спиняючи машин,
Полічино, скільки шин.
• Три ведмеді (bears) — на велосипеді (bike),
Четвертий пішки біг (run).
А ви швидко полічіть,
Скільки у них ніг.
5, 10, 11, 15, 20.
40, 30, 19, 20, 70.
IIІ. Повідомлення теми та мети уроку
До нас на урок завітала Червона Шапочка (Little Red Riding Hood). Вона хоче відвідати свою бабусю(grandmother), але боїться, щоб з нею не сталося ніякого лиха, тому просить у вас допомоги.
Якщо ви виконаєте всі завдання від Червоної Шапочки (Little Red Riding Hood), тоді ніякі небезпеки не будуть їй загрожувати.
IV. Робота над темою уроку.
Перша зупинка. «Розумова розминка»
Ось визирнуло сонечко(sun) з-за хмар(clouds) і кинуло свої сонце-зайчики на парти. «Хто більше напише прикладів множення на 4 за одну хвилину».
Гра « Пироги для бабусі Червоної Шапочки».
Бабуся любить пироги з сиром і маком. З сиром — мають відповідь виразу 25, а з маком — 20.
Червона Шапочка (Little Red Riding Hood):
Я дуже бабусю люблю,
І зараз гостинці їй занесу.
Ви мерщій допоможіть
І коротший шлях скажіть.
Вовк (Wolf): Ви завдання розв'яжіть,
Мені відповідь скажіть:
«Яким шляхом мені йти,
Щоб не трапилось біди?»
Гра « Знайди коротший шлях»
Зупинка «Задачна»
Цікаві задачі Червона Шапочка (Little Red Riding Hood) зачитує цікаві задачі.
Фізкультхвилинка.
Руки сонцю підставляйте,
З сонцем в піжмурки пограйте.
До вподоби нам ця гра.
Любить сонце дітвора.
Один, два — рада сонечку трава.
Колективна робота над задачами з поясненням.
Аналіз умови задачі в парах.
Математичний марафон.
— Ось спортивні машини (cars). Подивіться уважно на їх номери.
— Яке число зайве? Чому? Розв'язання задач за схемами.
У кожного учня на парті з одного боку малюнок спортивної машини.
З іншого боку — схема задачі типу:
Було — ? кг
Взяли — 4 пакети по 3 кг
Залишилось — 9 кг
Робота в групах.
24 + (24 - 4) =
З • 4 + 15 =
ІV. Узагальнення і систематизація знань
Гра « Розумова гімнастика від Червоної шапочки»
Офтальмологічна пауза.
Раз, два.
Рівно голова!
Три, чотири, п’ять
Будем очі затулять.
Шість, сім
Знов відкрили
І на вісім затулили.
Міцно, міцно потримали.
І все знову починали.
П’ять разів так повторили,
За місця робочі сіли.
Зупинка «Геометрична»
— З яких фігур вона складається?
— Яких фігур більше?
— На скільки більше кружечків, ніж трикутників?
Загадка від Червоної Шапочки.
Червона Шапочка сплела віночок. Відгадайте слово. (Слово записане на ромашках з другої сторони.)
Якщо ви дасте правильні відповіді на запитання, то зможете прочитати слово.
(Після правильної відповіді ромашку обертають другою стороною, на якій написана буква.)
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
А вона тим часом прийшла до бабусі (grandmother) та принесла їй пироги.
VІ. Домашнє завдання. Повторити таблицю множення на 3 і 4. Виконати завдання 614, 615 на сторінці 95.