План-конспект уроку математики у 2 класі на тему «Вправи на засвоєння таблицi множення числа 2»

Про матеріал

Відкритий урок з математики. Тип уроку: комбінований (технологія діяльнісного методу). Інтеграція з навколишнім світом. Форми роботи: фронтальна, парна, індивідуальна, особистісно-орієнтовані завдання.

Перегляд файлу

Запорізький загально-освітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106

 

 

План-конспект уроку математики у 2 класі на тему

«Вправи на засвоєння таблицi множення числа 2»

 

 

 

                                                                            Підготувала і провела:

вчитель початкових класів

                                                                                Шульга Олена Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя, 2018р.

Тема уроку: «Вправи на засвоєння таблицi множення числа 2»

Цілі уроку: Предметно-інформаційна: повторити множення однозначних чисел з опорою на таблицю множення; повторити назву компонентів множення; створити умови для закріплення вивчених прийомів множення; вміння розв'язувати задачі;

Діяльнісно-комунікативна: сприяти формуванню компетенції особистісного самовдосконалення, комунікативної компетенції (робота в парі); розвивати вміння міркувати і аналізувати.

Ціннісно-орієнтаційна: створення на уроці сприятливого  емоційного середовища, підвищення інтересу до вивчення математики і навколишнього світу. Виховувати культуру поведінки при фронтальній роботі, індивідуальній та парній роботі. Навчити використовувати набуті знання.

Тип уроку: комбінований (технологія діяльнісного методу). Інтеграція з навколишнім світом.

Форми роботи: фронтальна, парна, індивідуальна, особистісно-орієнтовані завдання.

Обладнання: картки з завданнями для парної та індивідуальної роботи, нагляднi картинки iз зображенням тварин.

План уроку:

1. Організаційний момент.

2. Мотивація до навчальної діяльності.

3. Підготовка до основної навчально-пізнавальної діяльності.

4. Актуалізація опорних знань. Усний рахунок.

5. Підготовка до введення теми уроку.  Постановка дітьми цілей і завдань уроку.

6. Реалізація поставлених цілей та завдань уроку.

7. Фізкультхвилинка.

8. Закріплення пройденого матеріалу.Самостійна робота.

9. Підсумок уроку.

10. Рефлексія.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

-  Сьогодні у нас незвичайний урок. На нашому уроці присутні гості. Давайте привітаємо їх. Поверніться до них обличчям, привітайтеся оченятами, подаруйте свої посмішки. Поверніться обличчям до дошки. Сідайте.

 Правильна посадка учнів.

2. Мотивація до навчальної діяльності.

Девіз уроку – Знаєш – кажи, не знаєш – слухай. Не соромно не знати, соромно не вчитися!

 - Як ви розумієте девіз уроку? Як ми повинні працювати на уроці?

iти, ми сьогоднi з вами рушаємо у подорож. А ось куди саме, ви дiзнаєтесь,коли усно обчислите i розташуєте вiдповiдi у порядку зростання.

(Діти по одному виходять до дошки,обчислюють приклади усно і обирають літеру з відповідною відповіддю .Останній учень розташовує обрані літери з цифрами в порядку зростання)

Р

П

З

А

О

К

О

70

41

28

69

33

85

32

Завдання на дошцi:              

24+17=…(41)

53-20=…(33)

97-65=…(32)

29+41=…(70)

45-17=…(28)              

100-15=…(85)

18+51=…(69)   

 Вiдповiдь: 28,32,33,41,69,70,85-зоопарк

 - Куди ми сьогодні підемо? (В зоопарк.)

 - Хто був у зоопарку? Кого ми там можемо побачити? Як потрібно вести себе в зоопарку? (припущення дітей).

 

3. Підготовка до основної навчально-пізнавальної діяльності.

 - Ця екскурсія непроста, оскільки мешканці зоопарку приготували для вас різні завдання. Ви готові їх виконувати? Тоді рушаємо!

 - Але перш ніж увійти в зоопарк, що потрібно зробити? (Придбати квиток)

 - Подивіться на дошку. На дошці малюнок (зображення монет).

-Справа в тому, що до нас зоопарк відвідали інші діти. Я не можу зрозуміти, скільки коштує квиток до зоопарку? Як дізналися, поясніть своє рішення.

 - А як ще можна вирішити цю задачу?(2+2+2+2+2=10грн)  Який спосіб зручніше?

4. Актуалізація опорних знань.

1) Рішення простих завдань.

Кого ж ми побачимо першим? Вiдгадайте загадку:

Здоровенний я на зріст,
Дуже довгий в мене ніс,
Весь я сірий, вайлуватий,
І не вмію я стрибати. (Слон)

 (зустрічаємося зі слоном – він самий великий і важкий мешканець зоопарку)

- Слон при необхідності може бігти зі швидкістю 35 км на годину. Скільки кілометрів слон подолає за 2 години?

35+35=70 (км)

2) А тепер давайте підійдемо до iншого вольєру. Хто там мешкає, вiдгадайте:

-Така велика, довгошия і вища за найбільшу шафу. Така розумна і красива у зоопарку є ..... (Жирафа) 

-Жирафа –найвища тварина зоопарку. Батьківщиною  є Африка. Жирафа далеко бачить, прекрасно чує, а от голосу у неi немає. Тому вона тримає в роті табличку із завданням. Здогадались, яке завдання ми повинні виконати?


      

30+30+30…30*2         41*2…41+41

2+2+2+2…2*5             25+25…25* 3                                                                                            


- Так! Порiвняти вирази.

-Кого зустрiнемо далi:


Він такий смугастий, він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі, перед ним тремтять усі,

Як роззявить пащу: игрр!

Називають звіра … (тигр)


-Наш тигр сьогоднi щасливий,адже  у зоопарку дивна подія  - тигриця народила двох дивовижних тигренят. Подумайте, що означають вирази записані нижче? Що можна порахувати у тигренят за допомогою дії  2 *4,  2*2,  2*1 ?

5. Підготовка до введення теми уроку. Постановка дітьми цілей і завдань уроку.

1) Подивіться яке завдання приготували пернаті мешканці зоопарку. Яку роботу вони нам пропонують?

 


 (Нам вiдомий добуток ,треба знайти множники)


 -  Який вираз зайвий? Чому? (Останнiй, бо там вiдома сумма, а треба знайти доданки)

 - Як його змінити, щоб воно підходило до решти? Замiниту дiю додавання на множення. (усне розв'язання виразiв)

- Чи здогадалися ви яка тема нашого уроку, що ми сьогодні будемо робити? (закрiплювати таблицю множення числа 2)

-Які правила і закони нам можуть стати в нагоді на уроці?

2) Повторити назву компонентів множення. (плакат)

6. Реалізація поставлених цілей та завдань уроку:

- Парна робота на картках.  Візьміть картку жовтого кольору. Яку роботу ми зможемо виконати? (Вставити у віконце пропущені числа. Дібрати невідомий множник так,щоб рівність була правильною)

 

 

 

 

3+2+2+2=9


 -  Тепер складіть отримані числа, і ви дізнаєтеся, яка тварина  в зоопарку найакуратнiша, їжачок ,борсук  чи зайчик

8 – їжачок 9 – борсук 10 – зайчик

Перевірка.

                


 

7. Фізкультхвилинка. (Черепаха-аха-аха)

 - Вiдпочили, рушаймо далi. Наступна тварина, єдина з тварин, що може впiзнавати своє вiдображення у дзеркалi – це шимпанзе. Вона також має для нас завдання. Нам треба розв'язати приклади № 447 (М.В.Богданович Математика 2 клас) i тодi шимпанзе розповiсть кого з її родичiв називають «людиною iз джунглiв».

 Робота бiля дошки  №447 (першi чотири приклади бiля дошки,iншi самостiйно (перевiрка)

Слово "орангутанг"  на деяких мовах Африки означає "людина із джунглів"(показ фото)

8. Етап закріплення знань.


-А зараз візьміть картки білого кольору. Хто на них зображений? (орел) Орел бачить свою потенцiйну жертву за три километри. Очi цього птаха мають другу повiку. Вона прозора i захищає чуттєвий орган вiд вiтру,гострих гiлок дерев та вiд самої здобичi.


1) Робота в парі. «Самий уважний»

-Перевiримо,у кого в класі найгостріший зір. На кожній  картцi є  приклади. Ваше завдання знайти допущені помилки.

(Перевірка – всього помилок три.  В виразах 2 * 2 =8, 2* 8= 20  2 * 5 = 16)

Виправте помилки.

2) Робота з пiдручником. Розв'язування задачi № 449

-Дiти, працiвники зоопарку готуються до зимових свят i шиють новорiчнi костюми. Вони не можуть порахувати, скiльки купити тканини, давайте допоможемо їм  розв'язати це питання та дiзнаємося у них, яка тварина в зоопарку найшвидша .

Задача:  На пошиття дитячого костюма потрiбно 2м тканини, а костюма дорослого – 3м. Пошили 5 дитячих костюмiв i один – для дорослого. Скiльки метрiв тканини витратили на всi костюми?

 - Про що йдеться мова в задачi?(Про те,що шили костюми)

 - Для кого шили костюми? (Для дiтей та дорослих)

 - Чи можемо ми одразу вiдповiсти на запитання задачi? (Нi)

 - Чому? Чого ми не знаємо? (Скiльки тканини пiшло на 5-ть дит. костюмiв)

 - Скiльки тканини потрiбно для пошиття одного дит.костюма?(2м)

   - Можемо ми дiзнатися, скiльки тканини пiшло на 5-ть таких самих костюмiв?(Так.)

 - Якою дiєю? (Множенням.  Кiлькiсть тканини, що йде на 1 костюм множимо на кiлькiсть костюмiв.

 - Скiльки тканини потрiбно для пошиття одного дор.костюма?(3м)

 - Скiльки пошили дор. костюмiв? (один)

 - Можемо порахувати, скiльки тканини витратили на всi костюми? Якою дiєю? (Додаванням)

-Отже, на скільки дій задача? (на дві дії)

-Що дізнаємося в першій дії? (Скільки метрів тканини пішло на пошиття 5 дитячих костюмів)

-Що дізнаємося другою дією? (Скільки всього метрів тканини витратили на пошиття всіх костюмів).


Протягом аналізу задачі на дошці і в зошитах створюється графічна модель умови задачі, на якій чітко зображено дані та шукані величини.


Розвязання:

  1. 2*5=10 (м)- тканини пiшло на 5 дит. костюмiв;
  2. 10+3= 13 (м)

Вiдповiдь: 13м тканини витратили на всi костюми.

-Задача розв'язана правильно, можемо дiзнатися, хто ж є найшвидшою твариною  зоопарку це …Звір, що розганяється швидше, ніж спортивна модель “Феррарі” … Біг цієї тварини – наполовину політ: 50% часу всі чотири його лапи відірвані від землі. В атаці розвиває швидкість 120 км / год по прямій   Це гепард – найшвидша тварина не лише зоопарку , а й в світі!

9. Етап підведення підсумків.

 – Наша подорож закінчується, ми добре попрацювали. Повторили таблицю множення. Діти, скажіть, де ці знання нам можуть стати в нагоді?

10.Рефлексія.

-Ми йдемо iз зоопарку. Але перед тим, як піти, прошу відкрити свої щоденники і записати домашнє завдання (с.72 № 451, 452)

Вчитель бере кошик з яблуками червоного і жовтого кольору.

-Зараз я буду проходити повз вас, діти і прошу взяти червоне яблучко тих учнів, яким урок здався цікавим, які з легкістю впорались з розв’язанням всіх завдань, які для себе зрозуміли, що вони знають таблицю множення числа 2. І я прошу взяти жовте яблучко тих дітей, яким теж сподобався урок, але може впродовж подорожі погіршився настрій, може не все так вдалося, як ви очікували, можливо деяким з вас треба ще повторити таблицю множення.

(Порівняння залишків яблук в кошику. Висновки.)

– Спасибі за урок (словесне оцiнювання найактивнiших  ) За гарну і активну роботу в пам'ять про подорож до зоопарку я хочу подарувати кожному з вас розмальовки, розфарбовуючи ви зможете познайомитися з іншими представниками зоопарку (розмальовки про тварин).

-Урок закiнчено.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ващишина Софія Віталіївна
    Помилка в конспекті. не може бути "самий уважний"!!! Найуважніший
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2906
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку