Тема: Українська народна казка «Летючий корабель»
Мета:
Обладнання, наочність: зошит «Тиждень 14. 1 клас» (с.49-50), презентація, картки до дидактичних ігор, картки з деформованим текстом, паперові летючі кораблі, таблиці складів.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів
Покажіть мені свої долоньки. Візьміть уважність, наполегливість, творчість і покладіть на одну долоньку. На іншу я подарую вам доброту і любов. А тепер обміняємось подарунками – торкнемося долоньками.
Всідаймось зручно всі, будь ласка,
Бо знову з нами добра казка.
Чого навчить, про що розкаже?
Ребус нам відповідь підкаже.
( дружба )
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
У тлумачному словнику знаходимо таке пояснення: «Дружба – стосунки, відносини, в основі яких полягає взаємна довіра, прихильність, відданість тощо».
На жаль, між людьми живе не тільки дружба, добро, але й підступність, зло. Тому нам треба вчитися боротися з останніми. Сьогодні нам у цьому допоможе народна казка «Летючий корабель».
Сьогодні ми продовжимо знайомитися з казкою «Летючий корабель», яка покаже, як важливо мати вірних друзів, відповідати добром на добро та завжди допомагати тим, хто цього потребує.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Робота над чистомовкою
Ли-ли-ли – урок почали.
Ри-ри-ри – чітко говори.
Ви-ви-ви – слова назви.
Жи-жи-жи – свою думку скажи.
2. Читання з’єднаних слів: кінцевий склад попереднього слова є початком наступного.
Зо то ба во ле ра
ло р гатст да ко бель
3. Читання складових таблиць. Завдання до них.
ле па зі ра дру
зо тю ни ко ва бель
ця дро чий ля ло то
ІV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу
Вчитель викликає учня читати текст Учень читає і далі передає «м’ячик» кому бажає. «М’ячик» крокує класом, залучає до читання всіх учні
Тоді Сила розклав гілочки.
Скороход набрав пляшку цілющої води.
Хлопець товаришам такий бенкет задав.
Став цар думати, як Дурня занепастити
V. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу
1. Дидактична гра «Хто це?» Об’єднайте випробування з тим, хто його виконав:
Дурень з гілочок зробить ціле військо
Слухало знайшов летючий корабель
Скороход дізнавався усі новини першим
Сила приніс води живущої й цілющої
2. Рубрика «Оголошення OLX.ua». Вгадайте, хто з персонажів казки міг дати таке оголошення:
1. «Шукаю роботящого чоловіка для своєї доньки, який вміє будувати швидкий транспортний засіб». (Цар)
2. «Влучу білці в око зі ста кілометрів». (Стрілець)
3. «Доправлю вчасно будь-які повідомлення або пакунки». (Скороход)
4. « Безпека Вашого дому у надійних руках» (Сила)
3. Дидактична гра «Кошик»
ДУРЕНЬ ЯКИЙ? ЦАР ЯКИЙ?
щедрий |
пихатий |
співчутливий |
самовпевнений |
щасливий |
хитрий |
ввічливий |
жадібний |
добрий |
улестливий |
VI. Підсумки уроку
Перед кожним учнем – паперовий летючий корабель (зроблений дітьми зазделегідь). На борту корабля написати всіх героїв, яких кожен з учнів візьме на корабель.
Чи легко брати на корабель друзів? А недругів? Чому?
Ми з вами зробили маленьку мандрівку, а життя – це велике море. Хто б не зустрівся на вашій дорозі, допоможіть йому, бо все, що ви робите, повернеться вам. Творіть добро, то добре й буде. Казка «Летючий корабель» вчить нас того, що немає безвихідних ситуацій, а справжні друзі завжди прийдуть на допомогу.
Дурень |
Слухало |
Скороход |
Сила |
Знайшов трьох друзів |
Подарував інструменти |
Керує країною |
Чує за тридев’ять земель |
Дурень |
Цар |
Слухало |
Дід |
ДУРЕНЬ ЯКИЙ? |
|
ЦАР ЯКИЙ? |
|
щедрий |
|
співчутливий |
|
щасливий |
|
ввічливий |
|
добрий |
|
пихатий |
|
самовпевнений |
|
хитрий |
|
жадібний |
|
улестливий |
|
Тоді Сила розклав гілочки. Скороход набрав пляшку цілющої води. Хлопець товаришам такий бенкет задав. Став цар думати, як Дурня занепастити.
|
Тоді Сила розклав гілочки. Скороход набрав пляшку цілющої води. Хлопець товаришам такий бенкет задав. Став цар думати, як Дурня занепастити.
|
Тоді Сила розклав гілочки. Скороход набрав пляшку цілющої води. Хлопець товаришам такий бенкет задав. Став цар думати, як Дурня занепастити. |
ле па зі ра дру зо тю ни ко ва бель ця дро чий ля ло то
|
ле па зі ра дру зо тю ни ко ва бель ця дро чий ля ло то
|
ле па зі ра дру зо тю ни ко ва бель ця дро чий ля ло то |