Конспект уроку "Трактори" за темою «Будова та принцип дії центрифуги»

Про матеріал
Неповно-потокова масляна центрифуга двигуна СМД-14 конструктивно об'єднана в загальному алюмінієвому корпусі з фільтром грубої очистки масла. Основною деталлю центрифуги є ротор, який складається з корпуса 4, осі 6, кришки 9 і ковпака7.
Перегляд файлу

Будова та принцип дії  центрифуги

Рис.1. будова і робота реактивної масляної центрифуги дизиля СМД-18-Н, та дизеля СМД-60

Неповно-потокова масляна центрифуга двигуна СМД-14 конструктивно об'єднана в загальному алюмінієвому корпусі з фільтром грубої очистки масла. Основною деталлю центрифуги є ротор, який складається з корпуса 4, осі 6, кришки 9 і ковпака7. Разом з алюмінієвим корпусом ротора вилиті дві масло забірні трубки, закриті зверху сітчастими ковпачками 8. Нижні частини забірних трубок за допомогою каналів у дні ротора сполучені з отворами З, в які вставлені форсунки з каліброваними отворами. Ротор після складання надівають на вісь, закривають зверху ковпаком і притискують до корпуса гайкою 16.

Неповно-потокова центрифуга працює так. Невелика частина неочищеного масла під тиском 5—6 кгс/см2 надходить всередину ротора центрифуги через канали в корпусі і канал в осі. Після цього масло проходить через сітку 8 і по масло забірних трубках надходить до форсунок, з яких викидається двома струминами, спрямованими в різні боки. Під впливом реактивних сил цих струмин ротор починає обертатися, а разом з ним обертається і масло, що є під кришкою ротора. При цьому механічні домішки і продукти спрацювання деталей відцентровими силами відкидаються на внутрішню стінку кришки ротора, а очищене масло з форсунок зливається у піддон картера. Швидкість обертання ротора центрифуги, а отже, й ефективність очистки масла залежать від тиску і температури масла в роторі. При тиску 6 кгс/см2 і температурі 85—90° С швидкість обертання ротора становить 5000—6000 об/хв.

Рис. 2. Повнопотокова масляна центрифуга двигуна СМД-14:

1 — корпус фільтра; 2, 7, 8 і 11 — прокладки; З— ущільнювальне кільце; 4 — корпус ротора; 5 — вісь ротора; 6, 9 і 10— гайки; 12 — ковпак; 13 — отвір для проходження очищеного масла: 14 — кришка ротора; 15 — захисна сітка; 16 — масло відбивач; 17 — форсунка; 18 — трубка для відведення очищеного масла; 19 — пружина перепускного клапана; 20 — кулька; 21 — перемикач радіатора; 22 — штуцер термометра.

 

Неповно-потокові масляні центрифуги інших двигунів працюють так само, як і не повно-поткова центрифуга двигуна СМД-14.

На двигунах Д-37М, Д-50, а також на двигуні СМД-14 (з 1966 р.) встановлюють повно потокові центрифуги, через які проходить все масло, що нагнітає насос. У цьому разі інших фільтрів немає, і масло очищається тільки центрифугою (фільтра грубої очистки масла немає).

Повно-потокова центрифуга двигуна СМД-14 зображена на рис. 2. Корпус 1 фільтра кріпиться шпильками до блок-картера з правого боку. У корпусі на осі 5 обертається ротор центрифуги, який складається з корпуса 4 і кришки 14, вилитих з алюмінієвого сплаву. У нижній частині корпуса ротора в різьбові отвори вкручені форсунки 17. Масловідбивач 16 запобігає змиванню відкладів із стінок кришки потоком масла, що виходить з отворів корпуса ротора, а сітка 15 захищає калібровані отвори форсунок від забруднення.

Вісь ротора має вигляд ступінчастого валика з внутрішнім отвором, у який вставлена трубка 18 для відведення очищеного масла. Від осьового переміщення вниз ротор удержується буртиком осі 5, а від переміщення вгору — гайкою 10. Кришка 14 ротора у нижній частині ущільнена гумовим кільцем 3, а в верхній — алюмінієвою прокладкою 11. Ротор центрифуги закривається ковпаком 12, закріпленим на осі 5 гайкою 9. Для ущільнення ковпака з корпусом і гайкою призначені прокладки 2 і 8.

Працює центрифуга так. Під час роботи двигуна масло від насоса по каналах у корпусі надходить у зазор між віссю 5 і трубкою 18, а потім через радіальні отвори в осі і корпусі заповнює порожнину ротора. У роторі загальний потік масла розгалужується: трохи масла витрачається на гідравлічний привод ротора і стікає в піддон картера, а решта масла через радіальні отвори 13 у корпусі і в осі 5 надходить у трубку 18 і далі — в головну масляну магістраль двигуна.

Оскільки все масло проходить тонку очистку, в головну магістраль двигуна потрапляє чистіше масло у порівнянні з маслом, очищеним у фільтрах подвійної очистки. Крім того, відсутність фільтра грубої очистки масла значно спрощує процес обслуговування фільтра під час експлуатації двигуна.

Перемикач масляного радіатора, перепускний і зливний клапани за будовою подібні до клапанів фільтра подвійної очистки масла. Масляний радіатор призначений для підтримування оптимальної температури масла в системі мащення.

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
4748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку