Конспект уроку "Трактори" за темою «Регулятори їх призначення та типи»

Про матеріал
При |ро6оті машинно-тракторного агрегату (МТА) навантаження на дизель постійно змінюється залежно від стану і властивостей ґрунту, рельєфу місцевості тощо. Значні коливання частоти обертан¬ня колінчастого вала призводять до зниження продуктивності МТА.
Перегляд файлу

Регулятори їх призначення та типи

При |ро6оті машинно-тракторного агрегату (МТА) навантаження на дизель постійно змінюється залежно від стану і властивостей ґрунту, рельєфу місцевості тощо. Значні коливання частоти обертан­ня колінчастого вала призводять до зниження продуктивності МТА.

Щоб зберегти заданий швидкісний режим роботи двигуна при змінному навантаженні, необхідно відповідно до навантаження змінювати положення рейки паливного насоса або дросельної заслінки карбюратора, збільшуючи чи зменшуючи подачу палива відповідно до рівня навантаження. Це забезпечується регулятором частоти обертання колінчастого вала двигуна. На тракторних і ком­байнових двигунах використовуються всережимні регулятори. За принципом дії регулятори поділяються на механічні, інерційні, пнев­матичні, гідравлічні і комбіновані. За кількістю регульованих ре­жимів на однорежимні, дворежимні і всережимні.

Регулятори називають відцентровими, якщо для зміни поло­ження рейки ПНВТ або дросельної заслінки карбюратора викорис­товується відцентрова сила тягарців.

Для обмеження максимальної частоти обертання колінчастого вала на пусковому двигуні встановлюється регулятор одно режимний відцентровий кульковий (двигун ІІД-8, ІІД-10, П-350) або з тягарями на осях (двигун П-23). Валик 12 , регу­лятора пускового двигуна ПД-10 і П-350 розміщено на двох підшипниках в розточених отворах передньої частини картера двигуна. На одному кінці валика на шпонці встановлена шестер­ня 17 приводи регулятора. В середній частині валика виконано нарізку, на якій нерухомо кріпиться ведучий диск 16 з трьома прорізами і кульками 14. Між диском 16 і підшипником - упор­на шайба 15. запресована в корпус картера. На іншому кінці ва­лика 12 знаходиться рухомий диск 13, який притискує кульки 14 до упорної шайби 15.

 


Одморежимний регулятор пускового двигуна:

 

1 — тяга; 2 — агулка; 3 — пружина; 4 — корпус; 5—регулювальний гвинт; 6 — зовнішній важіль; 7 — коиграгайка; 8 — двоплечий важіль; 9 — вісь; 10. 14 — кульки; 11 — шайба; 12 — валик; 13 — рухомий диск; 15 — упорна шайбо; 16 — ведучий вал; 17 — шестерня приводе регулятора

В торець рухомого диска 13 вмонтовано кульку 10. З нею взаємодіє нижня частина двоплечого важеля 8. Верхня його части­на взаємодіє з пружиною 3. встановленою між важелем 8 і втулкою 2   на регулювальному гвинті 5. Гвинт з контргайкою 7 загвинчується в корпус 4 регулятора. Гвинтом регулюють попередній стиск пру­жини 3, що змінює максимальну частоту обертання колінчастого вала, при якій регулятор закриває дросельну заслінку.

Двоплечий важіль 8 встановлений на осі 9 в корпусі 4 регулято­ра, а із зовнішнього боку корпуса на цій осі — важіль 6, з’єднаний з тягою 1, яка взаємодіє з поводком важеля осі дросельної заслінки.

При обертанні валика 12 кульки 14 переміщуються н пазах веду­чого вала 16. Зусилля від кульок передасться на рухомий диск 13 і переміщує його вправо. Кулька 10 рухомого диска 13 тисне на ниж­ній кінець двоплечого важеля 8, який разом з важелем 6 обертається на осі 9, а верхній кінець важеля тисне на пружину 3. Положення ва­желів 8 і 6, тяги 1 і дросельної заслінки залежить від величини відцентрової сили, що діє на кульки 14, і зусилля пружини 3. В разі значного збільшення частоти обертання колінчастого вала кульки 14 переміщуються на максимальну величину. Верхній кінець важеля 8  повністю стискує пружину 3. дросельна заслінка закривається, при цьому частота обертання колінчастого вала зменшується.

 

Схема роботи все режимного регулятора

E:\сканер\media\image5.jpegE:\сканер\media\image1.jpeg

 

 

а - пуск двигуна, б- на максимальному холостому ході, в- при номінальному навантаженні, г- при перевантажені дизеля ,

Дозатори, 2- пускова пружина , 3- плунжер, 4 – важіль керування, 5 – гвинт максимальної частоти обертання холостого ходу , 6 – пружина регулятора, 7 – обмежувач коректора, 8 -  важіль коректора, 9 – вісь, 10 – основний важіль, 11 – муфта регулятора, 12 – тягарці, 13 – коректори 14 – шток коректора.

На тракторних дизелях застосовуються відцентрові всерсжимні регулятори, які забезпечують сталу роботу двигуна у будь-якому швидкісному режимі. Схему роботи регулятора насоса типу НД на різних режимах наведено на малюнку

Для пуску дизеля (рис. а) важіль керування регулятором 4 встановлюється у положення максимальної подачі палива до упору в гвинт 5. Основний  важіль 10 під дією пружини пуску 2 вибирає зазор у з'єднанні з віссю 9 важеля коректора 8, займає крайнє нижнє положення і через систему важелів установлює дозатори 1 у крайнє верхнє положення, забезпечуючи необхідне для пуску дизеля збільшення циклової подачі палива. Після пуску дизеля, зі збільшенням частоти обертання кулачкового вала насоса, відцент­рова сила тягарців 12. долаючи зусилля пружини пуску 2 і пружи­ни регулятора 6. перемішує муфту регулятора 11, основний важіль 10 і дозатори у бік зменшення подачі палива.

При роботі дизеля на максимальній частоті обертання холосто­го ходу (рис. б) основний важіль 10 перебуває у такому поло­женні. коли відцентрова сила тягарців, прикладена до нього через муфту регулятора 11. врівноважується зусиллям пружини регуля­тора 6 і через систему важелів установлює дозатори у положення, при якому забезпечується мінімальна подача палива. Зазор у з'єднанні основного важеля 10 осі 9 важеля регулятора вибраний і вони працюють як один важіль. Коректор у роботі участі не бере.

При збільшенні навантаження дизеля від холостого ходу до номінальної частоти обертання (рис. в) частота обертання вала дизеля і насоса зменшуються. Відцентрова сила тягарців, яка дії на основний важіль 10 через муфту 11, теж зменшується. Основний важіль 10 і важіль коректора 8 під дією пружини регулятора 6 пе­реміщуються в бік збільшення подачі палива — до зіткнення важеля коректора 8 зі штоком коректора 14. а зусилля відцентрової сили тягарців урівноважується зусиллям пружини регулятора. При збільшенні навантаження важіль 8 спирається на шток коректора 14. Відповідно переміщенню важеля 10 дозатори 1 змінюють своє положення на плунжерах, змінюючи таким чином подачу палива.

При перевантаженні трактора (рис. г) відбувається помітне зниження частоти обертання дизеля і вала насоса. Відцентрові сили тягарців зменшуються, основний важіль 10 і важіль коректора 8 під дією пружини регулятора 6 переміщується в бік збільшення подачі палива, стискуючи пружину коректора 13, переміщують шток 14 до упора в обмежувач 7. При цьому дозатори 1 одержують додатковий хід. збільшуючи подачу палива, а отже, і крутний момент дизеля. При­пинення подачі палива відбувається встановленням важеля керуван­ня 6 у положення «Стоп». При цьому пружина регулятора 6 штовхає вниз  основний важіль 10. який встановлює дозатори 1 у крайнє нижнє положення і подача палива до форсунок припиняється.

 

Головчук А.Ф. Експлуатація та ремонт сільськогосподарської техніки: Підручник 1: Трактори.-336 с

 

docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку