Конспект уроку "Трактори" за темою «Загальна будова та принцип дії системи пуску»

Про матеріал
Пуск двигуна є важливим і складним процесом, особливо в холод¬ну пору року. Це пояснюється тим, що при невеликій частоті обертання колінчастого вала і холодних стінках впускних трубопроводів та камери згоряння важко забезпечити умови для високоякісного сумішоутворення, надійного запалювання і згоряння пальної суміші.
Перегляд файлу

Загальна будова та принцип дії системи пуску

 

Пуск двигуна є важливим і складним процесом, особливо в холод­ну пору року. Це пояснюється тим, що при невеликій частоті обертання колінчастого вала і холодних стінках впускних трубопроводів та камери згоряння важко забезпечити умови для високоякісного сумішоутворення, надійного запалювання і згоряння пальної суміші.

Мінімальні пускові частоти обертання колінчастого вала карбю­раторного двигуна 30...60 хв -1 (об/хв) потрібні для приготування пальної суміші, підпалений іскровим розрядом цієї суміші та одержання енергії перших спалахів, достатньої для початку самостійної роботи двигуна. Мінімальні пускові частоти обертання колінчастого вала дизеля 150...350 хв -1 (об/хв) необхідні для інтенсивного стискування повітря, що підвищує його температуру і активно перемішує повітря з паливом, для забезпечення дрібного розпилювання палива при впорскуванні по всій камері згоряння. Автомобільні карбюраторні двигуни і дизелі, тракторні дизелі малої і середньої потужності пускають за допомогою електричного двигуна (стартера), а трак­торні дизелі середньої і великої потужності — за допомогою до­поміжного двигуна, який пускається від стартера або вручну.

Система пуску за допомогою стартера складається з вимикача маси 7, акумуляторної батареї 8, вимикача стартера 3, реле вими­кання 2, тягового реле 4 і стартера 1. Стартер включають поворотом клю­ча у вимикачі 3, струм від акумуляторної батареї 8 надходить в обмотку реле вимикання 2, утворюючи магнітне поле. Під його дією осердя реле 2 замикає контакти обмоток тягового реле 4, яке забезпечує включення електричного стартера 1 після заведення в зачеплення шестерні 6 стар­тера із зубчастим вінцем маховика 9. 3 початком роботи двигуна обгінна муфта 5 запобігає передачі обертання від маховика на стартер. Якщо відпустити ключ в замку вимикача 3, який автоматично повертається у початкове положення, стартер вимикається. Шестерня 6 при цьому ви­водиться із зачеплення із зубчастим вінцем 9 зворотною пружиною.

Система пуску за допомогою допоміжного двигуна складається з пускового двигуна 13 (рис. б), редуктора 12 і механізму вми­кання і вимикання приводної шестерні з вінцем маховика, до якого входять зчеплення 11, обгінна муфта 5, автомат вимикання 17 веду­чої шестерні і важелі 14,15 і 10.

 

 

 

 

Пуск допоміжного двигуна 13 здійснюється вручну обертанням маховика 16 спеціальним шнуром або електричним стартером 1. Система пуску електричного стартера має акумуляторну батарею 8, вимикачі «маси» 7 і стартер 3. Після пуску двигуна шестерня стар­тера виходить із зачеплення з вінцем маховика 16.

Як пускові двигуни застосовують одно- і двоциліндрові дво­тактні або чотиритактні карбюраторні двигуни.

Після пуску допоміжного двигуна 13, перемішуючи важелі 14 і 15 вправо, у зачеплення вводять ведучу шестерню 6 з зубчастим вінцем 9 маховика дизеля і одночасно вмикають автомат 17 виключення ше­стерні 6. Плавно перемішуючи важелі 10 і 14 вліво, включають зчеп­лення 11, яке з'єднує колінчастий вал пускового двигуна 13 через ре­дуктор 12 із шестернею 6. Обгінна муфта 5 запобігає передачі обер­тання від маховика дизеля після початку його роботи — до пусково­го двигуна. Шестерня 6 при цьому виводиться із зачеплення із зубча­стим вінцем 9 автоматом 17 включення ведучої шестерні 6.

Па більшості дизелів встановлюється пусковий двигун марки ПД-10 або його модифікації  ПД-10У, ПД-10М, П-350.

Пусковий двигун складається з остова, кривошипно-шатунного механізму, систем живлення і запалювання та механізму передачі обертання від колінчастого вала пускового двигуна до колінчастою вала дизеля. Механізм передачі має зчеплення, редуктор і автомат вимикання.

Остов пускового двигуна ПД-10 складається   з чавун­них: картера 22. циліндра 7 і головки циліндра 8. Головка циліндра пускового двигуна 11-350 виготовлена з алюмінієвого сплаву АЛ- 10В. Картер 22 виконаний з двох частин, з’єднаних між собою бол­тами. Циліндр 7 кріпиться до картера шпильками і гайками, а голо­вка циліндра 8  приєднується до циліндра 7 чотирма шпильками і гайками. Шпильки розташовані симетрично, завдяки чому головку можна встановлювати в будь-яке положення, щоб приєднати рідин­ний патрубок 12 сорочки охолодження 13 пускового двигуна до со­рочки охолодження різних дизелів.

У картері 22 на двох роликових підшипниках встановлений колінчастий вал 20, який від осьових переміщення  фіксується куль­ковим підшипником, що с також додатковою опорою вала. Колінча­стий вал розбірний, монтується разом з шатуном 21 і складається з лівої і правої цапф. запресованих в отвори щік. також встановлених разом з противагами. В ці отвори запресований і палець 23 криво­шипа. Кінці цапф ущільнені гумовими сальниками, між картером 22 і маховиком 19 встановлений додатковий повстяний сальник.

На кінці лівої цапфи закріплений маховик 19 з зубцями для з’єд­нання із шестернею електричного стартера, а також виконано кільце­ву виточку і паз для закріплення і укладання пускового шнура . Махо­вик встановлюється на корпусі, прикріпленому до картера. Корпус складається з двох з’єднаних між собою частин. Якщо стартер не пра­цює, знімають одну половинку корпуса і пуск здійснюють шнуром.

На кіпці правої цапфи закріплена шестерня 24. яка через проміжну шестерню 25 діє на  механізм обертання, від проміжної працюють також шестерні приводу магнето 33 і приводу їх регулятора  32. Шестерні 24, 25 і 33 встановлюють по мітках. Всі шестерні розташовані в передній половині картера 22. закритого проміжною плитою 30 . До зовнішньої частини плити 30  прикріплено магнето 26 і корпус регулятора 27.

Шатун 21 виготовлений з легованої сталі і має двотавровий по­перечний переріз. У верхню головку шатуна запресовано бронзову втулку і зроблено чотири отвори (два зверху і два знизу) для влов­лювання і підведення масла до втулки і поршневого пальця. Ниж­ня,  незнімна головка шатуна з'єднана з пальцем кривошипа 23 че­рез роликовий підшипник без кілець і сепараторів. Його ролики розміщені у два ряди в проточці нижньої головки, тому поверхні  проточки і пальця обробляють з великою точністю, цементують і гартують. Для підведення масла до підшипника на циліндричній зовнішній поверхні головки зроблені два наскрізних прорізи і дві канавки на її торцевих поверхнях.

Поршневий палець 17 виготовлений із легованої хромистої сталі. Зовнішню його поверхню цементують, гартують, шліфують і полірують. Палець порожнистий, але в середній його частині є пе­ретинка, яка запобігає прориванню пальної суміші з кривошипної камери 31 у впускне вікно б через отвір. Палець встановлюють в бо­би піках поршня з невеликим натягом, а в бронзовій втулці верхньої головки, шатуна вільно, із зазором.

Поршень 16 виготовлений з алюмінієвою сплаву, його днище опукле для поліпшення продування циліндра. В ущільнюючій час­тині поршня виготовлено три кільцеві канавки прямокутної форми для поршневих кілець зі спеціального чавуну. Робоча поверхня верх­нього кільця хромована. Замки кілець прямі, зафіксовані в канавках латунними стопорними гвинтами, які загвинчуються в нарізний отвір канавки. Фіксація кілець запобігає попаданню їх стиків у вікна циліндра, а також попереджає поломку. Поршневий палець у бобишках поршня фіксується стопорними пружинними кільцями. Для знімання кілець на зовнішньому боці бобишок є поздовжні канавки.

Поршень 16 в циліндрі 7 встановлюють так, щоб стрілка на йо­го днищі була направлена до випускних вікон і маховика. При тако­му положенні поршня стики компресійних кілець не попадають у вікна циліндра.

В передній частині циліндра 7 є два впускних вікна 6. Канали від них виведені до загальною фланця кріплення карбюратора 5, що кріпиться до циліндра 7 двома шпильками і гайками, у протилежній частині циліндра два випускних вікна 14. Канали від них також ви­ведені до загального фланця кріплення глушника 18, який кріпиться до циліндра 7 чотирма болтами або шпильками з гайками. В бокових  частинах циліндра симетрично розташовані два продувальних вікна 15, які знаходяться нижче від випускних вікон 14. Перепускними ка­налами продувальні вікна 15 з’єднані з кривошипною камерою 31.

Циліндр відлитий разом із сорочкою охолодження, з’єднаною з сорочкою охолодження головки циліндра. Сорочка охолодження 13 пускового двигуна верхнім 12 і нижнім патрубками з'єднана з со­рочкою охолодження дизеля. В головку циліндра 8 вкручується за­пальна свічка 10 і продувально-заливний краник9.

Газорозподіл у пусковому двигуні здійснюється поршнем, який у відповідні моменти відкриває і закриває вікна в стінках циліндра.

24,25 – шестерні, 32 – шестерня привода редуктора, 33 – шестерня привода магнето.

Система живлення пускового двигуна  складається з паливного бачка 1, фільтра 3 з краником 2. карбюратора 5 і трубо­проводи 4. Як паливо для двигуна застосовують суміш: одна части­на (за об’ємом) дизельного масла і 15 частин бензину. Кількість пальної суміші, яка надходить з карбюратора  5 в кривошипну каме­ру 31, автоматично змінюється регулятором 27, що за допомогою важеля 28 і тяги 29 діє на дросельну заслінку карбюратора.

Мащення кривошипно-шатунного механізму здійснюється мас­лом,  яке є в пальній суміші. Кульковий підшипник колінчастого па­ла, шестерні 24, 25. 32, 33 та їх осі, механізм регулятора 27 змащу­ються маслом, що залите у корпус механізму передачі.

Система запалювання пусковою двигуна складається із магнето 26, свічки запалювання 10 і проводу 11 високої напруги, останній з’єднує магнето 26 зі свічкою 10.

Пусковий двигун П-350 відрізняється під двигуна ІІД-10 потужністю і схемою привода колінчастого вала пускового двигуна. В приводі колінчастого вала пускового двигуна П-350 застосованою ручний дублюючий механізм пуску.

 

Головчук А.Ф. Експлуатація та ремонт сільськогосподарської техніки: Підручник 1: Трактори.-336 с

 

 

 

docx
Додано
7 травня 2020
Переглядів
4638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку