Технічне обслуговування системи живлення

Про матеріал

Технічне обслуговування системи живлення, для професії Слюсар з механоскладальних робіт

Перегляд файлу

Технічне обслуговування системи живлення

Основні несправності системи живлення полягають в утворенні густої або рідкої суміші. Густа горюча суміш через нестачу повітря згорає в циліндрах двигуна не повністю і частково догорає в глушнику, відбувається димний випуск відпрацьованих газів. Причинами перебільшення горючої суміші є: високий рівень палива в камері поплавця, розробка отворів жиклерів на тлі пошкодження прокладок під ними, засмічення повітряних жиклерів, нещільне закриття клапанів економайзера і прискорювального насоса, неповне відкриття повітряної заслінки.

Рідка горюча суміш також володіє зниженою швидкістю згорання, двигун перегрівається і його робота супроводжується різкою бавовною в карбюраторі. Причинами утворення бідної суміші є зменшення подачі палива або підсос повітря в місцях кріплення карбюратора і впускного трубопроводу до головок циліндрів. Зменшення подачі палива можливе при заїданні повітряного клапана в пробці паливного бака, частковому засміченні паливних приводів, фільтрів-відстійників і сіткових фільтрів, пошкодженні діафрагми і нещільному приляганні клапанів паливного насоса, нещільному кріпленні паливних приводів до штуцерів, низькому рівні палива в камері поплавця карбюратора, засміченні паливних жиклерів.

Роботи, що виконуються при технічному обслуговуванні системи живлення.

При щоденному технічному обслуговуванні перевіряють рівень палива в баку і при необхідності заправляють його паливом; перевіряють оглядом герметичність системи живлення.

 

Основні несправності системи живлення

Під час першого технічного обслуговування перевіряють оглядом стан приладів системи живлення, герметичність їх з'єднань і при необхідності усувають несправності. При роботі в умовах великої запиленої промивають ванну і фільтруючий елемент повітряного фільтру двигуна.

При другому технічному обслуговуванні перевіряють кріплення і герметичність паливного бака, з'єднань трубопроводів, карбюратора і паливного насоса; дія приводу, повноту закриття і відкриття повітря і дросельних заслінок і при необхідності усувають несправності; перевіряють за допомогою манометра роботу паливного насоса без зняття з двигуна; рівень палива в камері поплавця карбюратора; легкість пуску і роботу двигуна. При необхідності регулюють карбюратор на малі обороти холостого ходу; промивають фільтруючий елемент і замінюють масло в повітряному фільтрі; знімають і промивають фільтр-відстійник і фільтр тонкого очищення палива, оглядають і при необхідності очищають відстійник паливного насоса від води і грязі.

При підготовці до зимової експлуатації (сезонне технічне обслуговування) промивають паливний бак; перевіряють карбюратор і паливний насос на спеціальних стендах.

Перевірка і регулювання рівня палива в камері поплавця. У карбюраторі К-88А вивертають пробку в нижній частині колодязя економайзера, вкручують замість неї з гумовим шлангом і скляною трубкою. Розташувавши трубку вертикально, важелем ручної підкачки паливного насоса нагнітають паливо в камеру поплавця.

При необхідності проводять регулювання рівня палива підгоном важеля поплавця або зміною кількості прокладок під корпусом голчатого клапана карбюратора.

У карбюраторі К-126Б, що встановлюється на двигунах ЗМЗ-53, рівень палива в камері поплавця контролюють через оглядове вікна. Рівень палива повинен бути на 19– 21 мм нижче за площину роз'єму верхньої і середньої частин карбюратора. Для регулювання рівня палива підгинають язичок на важелі поплавця.

 

Перевірка герметичності системи живлення

При проведенні сезонного технічного обслуговування зливають відстій і промивають паливною бак; перевіряють форсунки на спеціальному приладі; при підготовці до зимової експлуатації знімають паливний насос високого тиску і паливний насос, перевіряють і регулюють їх на стенді; при знятті паливного насоса високого тиску і регулятора числа оборотів колінчастого валу двигуна замінюють в них масло.

Перевірка герметичності системи живлення. Для цих цілей використовується спеціальний прилад. Перед початком перевірки системи прилад також випробовується на герметичність. Для цього закривають двоходовий кран і заповнюють бак приладу паливом (5–6 л). Потім закривають кран скидання тиску і насосом створюють в баку приладу тиск кГ/см2. Манометр 1 не повинен показувати помітного падіння тиску протягом 1 хв.

Для перевірки герметичності системи живлення дизеля від'єднують відвідний паливний привід від паливного бака і ставлять в нього заглушку. Потім від'єднують паливопривід, що підводить, від паливного бака і за допомогою змінного штуцера сполучають його з шлангом приладу. Поворотом крана повідомляють бак приладу системою живлення дизеля. Несправне місце виявляється по появі палива або бульбашок повітря. Закривши кран усувають несправність і знов перевіряють герметичність. Потім від'єднують прилад, приєднують до паливного бака паливний привід, пускають двигун і перевіряють його роботу.

Перевірка паливного насоса. Для перевірки насоса встановлюють на стенд СДТА-1. Топливопривід від насоса до фільтру опускають в мірний бачок, прикривають краном вихід палива з насоса, що перевіряється, щоб тиск на виході підвищився до 1,5–1,7 кГ/см2.

 

Перевірка паливного насоса

Перевірка паливного насоса. Щоб перевірити тиск, що створюється паливним насосом, до паливного проводу, що йде до карбюратора, приєднують манометр. При роботі двигуна на малих оборотах холостого ходу свідчення манометра повинні відповідати вимогам заводу (надмірний тиск 0,2 – 0,3 кГ/см2). Якщо тиск, що створюється насосом, нижче за норму, необхідно перевірити кріплення насоса і справність його окремих деталей.

Регулювання карбюратора на малі обороти холостого ходу. Для регулювання використовуються наполегливий гвинт у важелі дросельної заслінки і гвинти 2 регулювання якості змішай. Регулювання виконують після прогрівання двигуна в такій послідовності: завернути наполегливий гвинт приблизно на два обороти; загорнути гвинти якості повністю, а потім вивернути їх приблизно на три обороти; вивернути наполегливий гвинт до досягнення мінімально стійких оборотів; плавно загортати один з гвинтів якості до виникнення перебоїв в роботі двигуна, а потім відвернути гвинт на 1/2 обороту, повторити операції з другим гвинтом якості.

Далі плавно вивертають наполегливий гвинт для зменшення числа оборотів колінчастого валу і знову повторюють операції по установці двох гвинтів регулювання якості змішай і наполегливого гвинта, добиваючись мінімально стійкого числа оборотів.

Для перевірки регулювання карбюратора плавно відкривають дросельні заслінки і різко їх закривають. При цьому двигун не повинен зупинятися.

Якщо двигун зупиниться, помалу вкручують упорний гвинт важеля дросельних заслінок і перевіряють правильність регулювання.

 

Перевірка і регулювання рівня палива

Перевірка і регулювання рівня палива в камері поплавця. У карбюраторі К-88А вивертають пробку в нижній частині колодязя економайзера, вкручують замість неї перехідник з гумовим шлангом і скляною трубкою. Розташувавши трубку вертикально, важелем ручної підкачки паливного насоса нагнітають паливо в камеру поплавця.

При необхідності проводять регулювання рівня палива підгоном важеля поплавця або зміною кількості прокладок під корпусом голчатого клапана карбюратора.

У карбюраторі К-126Б, що встановлюється на двигунах ЗМЗ-53, рівень палива в камері поплавця контролюють через оглядове вікна. Рівень палива повинен бути на 19– 21 мм нижче за площину роз'єму верхньої і середньої частин карбюратора. Для регулювання рівня палива підгинають язичок на важелі поплавця.

Перевірка пропускної спроможності жиклерів. Перевірку жиклерів проводять на приладі, що дозволяє визначити кількість води, що протікає через жиклер.

Вода з бака через кран і камеру поплавця поступає в адаптер. З бака в бак вода подається в міру необхідності під тиском повітря, що нагнітається ручним насосом через кран при закритому крані. Надмірний тиск повітря обмежується запобіжним клапаном.

Жиклер, що перевіряється, вставляють в гумовий наконечник так, щоб напрям потоку води співпадав з напрямом палива, що проходить через жиклер в карбюраторі. Відкривають крани. Натиск води в скляній напірній трубці, рівний 1 м, підтримується голчатим клапаном і пересувним стрижнем. Кран служить для випуску повітря з адаптера.

Пропускну спроможність жиклерів визначають по кількості води, що протікає через жиклер в мензурку при натиску 1 м і температурі 20° З. Наприклад, в карбюраторі К-88А пропускна спроможність головного паливного жиклера 315 см3/хв., жиклера повної потужності – 1150 см3/хв.

На цьому ж приладі можна перевірити герметичність клапанів карбюратора. Наприклад, в гумовий наконечник 5 вставляють голчатий клапан камери поплавця в зборі з кублом. Якщо протягом 1 хв. через клапан проходитиме не більше чотирьох крапель води, клапан вважається герметичним.

 

pdf
Додано
6 травня 2020
Переглядів
10748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку