Проект на тему " Український віночок"

Про матеріал

В цьому проекті розкрито як правильно і обгрунтовано обрати вид діяльності і поєтапні методи його виконання ,а також їх аналоги.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Закарпатської ОДА

Перечинський професійний ліцей

                                                        

 

 

 

 

 

Творчий проект

«Виготовлення жіночих аксесуарів «Віночок»»

Навчальний модуль «Декоративно-ужиткове мистецтво»

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Підготувала: Куприч Ірина

                                                                Керівник проекту: Шелепець Марина

   

 

 

 

 

 

 

2018-2019 рік

 

D:\IMG-a50519e4e3b7e1460844b7c5bff4b018-V.jpg

Виконавець проекту:

Куприч Ірина Іванівна

учениця групи №13

професія «Швачка, кравець»

                                                                                                           

                       

 

 

            

Шелепець Марина Володимирівна             

 Керівник проекту:

Шелепець Марина Володимирівна

2005, Мукачівський технологічний інститут,

інженер-технолог швейних виробів

Працює в закладі освіти з 2014 року

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

  1.              Обґрунтування виробу об’єкта проектування.
  2.              Історія виникнення українського вінка.
  3.              Вироби-аналоги та їх аналіз.
  4.              Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробів.
  5.              Конструкція власного виробу.
  6.              Економічне обґрунтування.
  7.              Створення реклами творчого проекту.
  8.              Висновки.  
  9.              Література.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Обґрунтування виробу об’єкта проектування

 

Сучасне життя наповнене бурхливим розвитком високих наукових технологій, надзвичайними темпами і ритмами, які значно впливають на наш побут і спосіб життя. І тим цінніший інтерес до національного коріння, до витоків, традицій, етнічних особливостей, які лежать в основі нашої національної самобутності. Сьогодні питання національного відродження особливо актуальне, адже побудова сильної сучасної незалежної держави неможлива без міцного національно-історичного фундаменту, значною складовою якого є історично сформовані національні символи.

Віночок, сплетений з квіточок і трав, оздоблений яскравими стрічками, — один з найдавніших українських символів. Образ української дівчини неможливий без гарно увінчаної квітами голови. Та мало хто сьогодні знає, що це не тільки чудова прикраса, яка формує естетичний зовнішній вигляд юної українки, а перш за все -  важливий елемент - символ українського життя. Тож дана тема є актуальною ще й тим, що в цей період все ще простежується багато білих плям у вивченні традицій українського вінкоплетення, застосуванні цієї національної прикраси у різноманітних народних обрядах, трактуванні символічно-оберегового значення усього вінка та окремих його складових; невігластва у підборі квітів, стрічок та інших матеріалів для вінків, ігнорування вікових традицій у створенні вінків для різних вікових категорій та обрядів тощо.

Отже, я вирішила виготовити український вінок і поєднати декілька технік у ньому.

Крім того, відвідую будинок дитячої творчості, де займаюся  у гуртку декоративно-ужиткового  мистецтва.

 

 

 

 

 

2.Історія виникнення українського дівочого віночка

В античній Греції вінками нагороджували переможців музичних і спортивних змагань: на Олімпійських іграх нагородою був вінок з листя маслини, а переможців Олімпійських ігор нагороджували вінком з лаврового листя. Вже в V столітті до нашої ери вінок став загальноприйнятим символом перемоги.

У Римській імперії вінки вручалися як нагороди, наприклад, corona civica (вінок з дубового листя) за порятунок громадянина Риму з небезпечного життєвого становища або corona muralis у вигляді зубчастого вінця для тих, хто під час облоги або штурму першими ступили на ворожу міську стіну.

В Україні вінки мали сонячну символіку. Дівчина у вінку асоціювалася із сонцем, що сходить. Також це символ слави, перемоги, святості, щастя, успіху, могутності, миру, сонця, влади; цнотливості, молодості, дівоцтва. Плетучи вінки, дівчата співали: «Заплету віночок, заплету шовковий на щастя, на долю, на милого вроду!»

У повному українському вінку має бути 12 квіток: деревій, безсмертник, любисток, волошка, ромашка, цвіт вишні і яблуні, ружа, мальва, півонія, хрещатий барвінок. Деревій — символ нескореності, безсмертник — символ безсмертя людської душі, цвіт вишні і яблуні — символ материнської любові.

Є різні види вінків: весільний, вінок кохання, клечальний, чернечий, вінок надії, відданості, розлуки. Вінок кохання мала право плести дівчина від 13 років і до заміжжя. А вінок відданості дівчина плела тоді коли розлучалася з хлопцем і дарувала йому на прощання.

В Купальську ж ніч вінки пущені на воду віщували долю дівчат. І в залежності від того як пливе вінок трактувалася подальша доля: чи скоро дівчина вийде заміж, з якого боку буде наречений, де буде жити дівчина після одруження.

https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat2/15_04_16/s4.jpeg

Що символізують стрічки у вінку?

Надзвичайно цікавими є відбір, поєднання кольорів та розташування стрічок у віночку. Заквітчану голову молодої  дівчини могли прикрашати стрічки 12-ти кольорів. Кожен з них служив красуні лікарем і оберегом, захищав волосся від злих очей.

Стрічки підбирали за довжиною волосся дівчини і робили їх ледь довшими за косу, аби сховати її серед барвистих кольорів.

Мистецтво плести вінок — ціла наука, яку сьогодні майже забули. А раніше вона передавалася з покоління в покоління. Важливо було знати, як і коли збирати квіти, як вплітати і зберегти, яке зілля з яким поєднувати, як замочувати квіти у рослинних соках щоб вони довше були свіжими, оскільки свіжий вінок — на добро, а зів’ялий — недобрий знак; якщо вінок розвився чи розірвався.

Вишивка та прикрашання стрічками

З давніх часів вузькі смужки тканини застосовувалися в повсякденному житті і господарській діяльності людей. Жінки вплітали у волосся смужки тканин, щоб "оживити" свій образ. Кольоровими стрічками оздоблювався одяг. В Україні склався звичай прикрашати весільні кортежі стрічками і перев'язувати конверти з новонародженими блакитними або рожевими стрічками.

 

3. Вироби-аналоги та їх аналіз

D:\IMG-ad0c0d93f4bdf53b356ee3efd2e22dca-V.jpg  D:\IMG-929bc0c022f304cc6ca6840a3ab8fa08-V.jpg  D:\IMG-42e45ea113d6e097c47dcd688b366fd5-V.jpg

           Модель 1                             Модель 2                               Модель 3

Характеристика моделей-аналогів

Вимоги до виробу

Модель 1

Модель 2

Модель 3

1.

Відповідає призначенню

+

+

+

2.

Практичність у використанні

+

_

+

3.

Простота конструкції

+

         _

+

4.

Естетичний вигляд

+

+

+

5.

Нескладний у виготовленні

+

_

_

 

У моделі 1 естетичний і оригінальний вигляд. Для її виготовлення не  потрібно багато часу та спеціальної підготовки. Також не потрібні додаткові інструменти. Тому я вирішила зробити такий виріб та поєднати в ньому декілька технік виконання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробів

Матеріали, придатні для вироблення вінка, визначаються призначенням виробу й вимогами до конструкції моделі, а саме: колір, фактура, гігієнічні, технологічні та фізико-механічні властивості.

Основні матеріали, які буду використовувати при виготовленні моделі наступні:

- атласна стрічка шириною 5 см та 2 см різних кольорів.

- обруч.

- нитка, голка.

- ножиці.

- клеєвий пістолет.

C:\Users\Comp2\Pictures\2019-10-11 фото\фото 969.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Конструкція власного виробу

Інструкційна картка

№ п/п

Послідовність виконання

Графічне зображення

  1.  

Беремо стрічку шириною 2 см і обмотуємо обруч.

C:\Users\Comp2\Pictures\2019-10-11 фото\фото 420.jpg

  1.  

Обмотуємо обруч стрічкою.

C:\Users\Comp2\Pictures\2019-10-11 фото\фото 421.jpg

  1.  

Іншу стрічку згинаємо навпіл і закручуємо у трубочку .

C:\Users\Comp2\Pictures\2019-10-11 фото\фото 965.jpg

  1.  

Нижню частину квіточки закріпляємо ниткою.

C:\Users\Comp2\Pictures\2019-10-11 фото\фото 413.jpg

  1.  

За допомогою клею приєднуємо  квіти до обруча.

C:\Users\Comp2\Pictures\2019-10-11 фото\фото 414.jpg

6.

Готовий виріб.

 

 

 

 

 

 

6. Економічне обґрунтування

Матеріали та інструменти

Ціна одиниці виміру, грн.

Витрата матеріалів

Вартість витрат, грн.

Стрічка атласна червона шириною 5 см

3,00

5 м

15,00

Стрічка атласна бордова шириною 2 см

3,00

2 м

6,00

Обруч

10,00

1

10

Клей силіконовий

10,00

1 шт

2,00

Котушкова нитка червона

3,00

1,0

0,20

Усього собівартість (орієнтовно):

33,20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Створення реклами творчого проекту

17 травня 2018 року на площі Народній обласного центру відбувся профорієнтаційний вернісаж «Робітнича професія – крок до успіху» серед закладів професійної (професійно-технічної) освіти Закарпатської області. 

На заході учні Перечинського професійного ліцею разом з наставниками демонстрували  вироби та проводили майстер-класи з виготовлення жіночих прикрас, зокрема, дівочого віночка. Такі прикраси постійно користуються попитом серед молоді. Тому ми їх виготовляємо і доповнюємо різними техніками виконання та реалізовуємо на різних заходах.

 

http://zpto.ues.by/images/news/2018/ver_28.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Висновок

Метою мого проекту було виготовлення віночка з використанням різних технік оздоблення. Такий аксесуар є практичним у використанні, так як вишукана квітка  може доповнити та прикрасити будь-який стиль одягу.

Працюючи над цим проектом, я:

  • ознайомилась з багатьма різними моделями віночків;
  • дізналась про історію виникнення різних технік виконання;
  • зробила виріб, який задумала;
  • вдосконалила професійні навики роботи;
  • моя робота дуже сподобалась моїм рідним і мені.

Я отримала велику насолоду, працюючи над  створенням виробу. Сьогодні ми разом з вами навчилися створювати  квіти з тканини своїми руками і, я впевнена,  ми зробили цей світ ще красивішим та жіночнішим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Література

  1.                   Гаврилова В.Ю. Вышивка лентами. – Харьков: Книжный Клуб «Клуб семейного досуга», 2007. – 64 с.: ил.
  2.                   Творчі проекти на уроках трудового навчання: обслуговуючі та технічні види праці: 8-11 класи / упоряд.: Л. Рак, Н. Боринець.  – К.: Шк. світ, 2010. – 120 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)
  3.                   Антонович Є.А. Декоративно-прикладне мистецтво: Навч. посібник для пед. ін-тів. – Львів: Світ, 1992 . – 272 с.
  4.                   Антонович Є.А. Художні техніки у школі. –  Київ: ІЗМН, 1997.– 86 с.
  5.                   Булашов Г. Український народ у своїх легендах та віруваннях. – К.: Довіра, 1992. – 414 с.
  6.                   Воропай О. Звичаї нашого народу: Етнографічний нарис. – Харків: Фоліо, 2005. – 508 с.
  7.                   Дмитренко М.К., Дмитренко Г.К. Уроки з народознавства. – К.: Редакціягазети «Народознавство», 1995. – 222 с.
  8.                   Ігнатенко І. Етимологія для народу. – Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2016. – С. 111-121.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
1954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку