Ознайомлювати учнів із вулицями, що розташовані навколо школи; учити практично визначати безпечні місця для пішоходів, безпечний рух до школи і нові маршрути; розвивати спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях мікрорайону; виховувати культуру поведінки у громадських місцях.
Урок мандрівка
4 клас
Тема. Безпечний рух до школи та нові маршрути.
Мета: ознайомлювати учнів із вулицями, що розташовані навколо школи; учити практично визначати безпечні місця для пішоходів, безпечний рух до школи і нові маршрути; розвивати спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях мікрорайону; виховувати культуру поведінки у громадських місцях.
Обладнання: плакат «Наш мікрорайон», індивідуальні картки з дорожньою розміткою, ілюстрації до теми.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення мети уроку
Девіз уроку: «Кожному — своя дорога».
III. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з мікрорайоном школи
— На якій вулиці знаходиться наша школа?
Малювання індивідуальних схем шляху до школи
IV. Фізкультхвилинка
Ти від школи і додому знаєш стежечку знайому?
Бо ж водили мама й тато,
Хоч і знаків там багато,
Знає вже дитина кожна,
Краще як пройти тут можна.
V. Основні правила, яких слід дотримуватись на маршруті «дім - школа — дім»
1. Разом із батьками ознайомся з дорожніми знаками, дорожньою розміткою, світлофорами, що є на твоєму маршруті.
2.Разом оберіть найбільш безпечний для пішохода маршрут.
3. Якщо на твоєму шляху зустрічаються будівельний майданчик, де є траншеї, ями, крани, будівельні матеріали, труби, блоки, панелі, каналізаційні люки, ремонт дороги, то обговори з батьками свій шлях.
Завжди ходи цим маршрутом!
«дім—школа—дім»
VII. Обговорення ситуації
Після уроків Сергійко та Олесь домовилися влаштувати змагання, хто перший завтра прийде до школи.
Основним завданням є те, що йти до школи необхідно іншою дорогою, а не тією, що ходиш завжди. На тому і розійшлися.
Олесь швиденько побіг додому, щоб пограти у нову комп'ютерну гру. А Сергійко вирішив піти ознайомитися з новим шляхом
від школи до дому. Він крокував між знайомих будинків і намагався їх запам'ятати. Раптом побачив магазин, де завжди купував хліб, дійшовши до магазину, звернув не у правий бік, як завжди, а у лівий; обійшовши магазин, побачив свій будинок. Сергійко зрадів
від того, що тепер має є новий шлях від школи до будинку.
Уранці Сергійко швиденько пішов, згадуючи, як він обходив магазин з іншого боку і, побачивши знайомі дома, прийшов до школи.
А Олесь вирішив піти дорогою, якою ніколи не ходив, та ще йому зустрівся собака, який виліз із кущів. Перелякавшись, він зупинився і розгублено стояв посеред тротуару. Коли до нього підійшла дівчинка, яка гуляла з собакою, в нього на очах з'явилися сльози. Олесь розповів про влаштоване змагання і про те, що він розгубився і заблукав. Дівчинка уважно його вислухала і показала на магазин, позаду якого стояв Олесь. Він зрадів, що пригадав шлях від магазину до школи. Подякувавши дівчинці, він швиденько
побіг до школи, подумавши: «Старою дорогою легше ходити...»
1. Бесіда
Складання ситуації з позитивною кінцівкою
Новою дорогою йди, та й старої не забувай.
— Як ви розумієте зміст цього прислів'я?
VIII. Розпізнавання дорожніх знаків
Про що вони свідчать?
IX. Створення власних дорожніх знаків, що допоможуть на шляху до школи.
X. Математична хвилинка. Задача
Юрко поспішав до школи, переходячи проїжджу частину вулиці на зелене світло. Раптом зелений вогник швидко зник, а замість нього з'явився жовтий. Від несподіваності Юрко розгубився.
— Що повинен робити пішохід під час такої ситуації?
XI. Повторення і закріплення вивченого
правил дорожнього руху?
«дім — школа — дім»?
XII. Домашнє завдання. Разом із батьками ознайомитися з новими безпечними маршрутами до школи.