Сформувати поняття трикутника, як геометричної фігури: означення трикутника, розпізнавати та називати елементи трикутника;за рисунком та символічним позначенням трикутника називати кути,протилежні сторони, прилеглі сторони; записувати формулу для знаходження периметра трикутника, використовувати цю формулу, складати рівняння за умовою задачі • Формувати навички та уміння практичного використання набутих теоретичних знань, розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при знаходженні ними раціональних шляхів для розв'язування практичних задач. • Формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності. • Сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру - трикутник, як невід'ємну частину навколишнього нас світу, про різне використання в побуті й життя предметів і обладнань, що мають форму трикутника, про значимість даного поняття в соціальному житті людини. • Показати зв'язок математики із повсякденним життям, зв'язок з другими науками: географія, фізика, музика, архітектура тощо
Тема: Трикутник та його елементи
Формування компетентностей:
Ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь;
Наочність та обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Трикутники».
ХІД УРОКУ
(дати означення та розглянути елементи нового поняття).
Виконання цього завдання і приведе до здійснення основної дидактичної мети уроку.
IV. Актуалізація опорних знань
Назвіть знайомі вам з курсу геометрії 7 класу геометричні фігури, зображені на малюнку 1.
Які властивості цих фігур ви знаєте?
V. Засвоєння нових знань
План вивчення нового матеріалу
а) вершини;
б) сторони;
в) кути.
Методичний коментар
а) точки A, B і C не лежать на одній прямій, тому є вершинами трикутника ABC.
б) точки A, B і C лежать на одній прямій, тому трикутника ABC не існує.
Також, формуючи знання, треба звернути увагу на взаємне розташування сторін та кутів трикутника
Таблиця
VI. Первинне усвідомлення нового матеріалу
1. Знайдіть на рисунку 3 вісім трикутників. Укажіть їх вершини, сторони, кути.
2. У трикутнику ABD назвіть:
1) кути, прилеглі до сторони AD;
2) кут, протилежний до сторони BD;
3) сторони, прилеглі до кута D;
4) сторону, протилежну куту A.
1. У трикутнику ABC AC = 6 см, сторона AB менша, ніж BC, на 3 см, а сторони, прилеглі до кута C, рівні. Знайдіть периметр трикутника.
2. Точки A,B і C лежать на одній прямій, а точка D не лежить на прямій AC. Скільки трикутників із вершинами в даних точках можна побудувати? Зробіть рисунок.
3. У трикутнику ABC AB:BC:AC = 3:5:7. Знайдіть:
а) периметр трикутника, якщо BC =15 мм;
б) найменшу сторону трикутника, якщо його периметр дорівнює 60 мм;
в) найбільшу сторону трикутника, якщо різниця двох інших його сторін дорівнює 4 мм.
4. Задача на повторення. Різниця двох суміжних кутів удвічі менша за один з них. Знайдіть градусну міру кожного з кутів.
VII. Підсумки уроку
1. Дано дві точки M і N. Як треба побудувати точку K, щоб точки M, N і K могли бути вершинами деякого трикутника?
2. Як називається величина, що дорівнює сумі відстаней між цими точками, взятими парами?
VIII. Домашнє завдання
У трикутнику KMP назвіть:
а) кути, прилеглі до сторони MP;
б) кут, протилежний стороні KP;
в) сторону, протилежну куту K;
г) сторону, протилежну куту P.
3. Письмово розв’язати задачі.
1. Периметр трикутника ABC дорівнює 24 м, причому AB = 10 м, а сторона BC утричі менша, ніж AC. Назвіть кут трикутника, протилежний його найбільшій стороні.
2. Периметр трикутника ABC дорівнює 18 см, причому AB + BC = 12 см, BC + AC = 13 см. Назвіть кути, прилеглі до найбільшої сторони трикутника.
З цупкого паперу виготовити шаблон трикутника, принести його на наступний урок.