Конспект уроку: Трикутник і його елнменти

Про матеріал

Сформувати поняття трикутника, як геометричної фігури: означення трикутника, розпізнавати та називати елементи трикутника;за рисунком та символічним позначенням трикутника називати кути,протилежні сторони, прилеглі сторони; записувати формулу для знаходження периметра трикутника, використовувати цю формулу, складати рівняння за умовою задачі • Формувати навички та уміння практичного використання набутих теоретичних знань, розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при знаходженні ними раціональних шляхів для розв'язування практичних задач. • Формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності. • Сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру - трикутник, як невід'ємну частину навколишнього нас світу, про різне використання в побуті й життя предметів і обладнань, що мають форму трикутника, про значимість даного поняття в соціальному житті людини. • Показати зв'язок математики із повсякденним життям, зв'язок з другими науками: географія, фізика, музика, архітектура тощо

Перегляд файлу

Тема: Трикутник та його елементи

Формування компетентностей:

  • Предметна компетентність: сформувати поняття трикутника, його периметра; сформувати вміння знаходити на рисунках та зображати трикутники, знаходити периметр трикутника, класифікувати трикутники за видами їхніх кутів;

Ключові компетентності:

  • Спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас;
  • Математична компетентність – оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині;
  • Соціальна та громадянська компетентності – оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь;

 

Наочність та обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Трикутники».

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Перевірка домашнього завдання

 

  1. Формулювання мети й завдань уроку

(дати означення та розглянути елементи нового поняття).

Виконання цього завдання і приведе до здійснення основної дидактичної мети уроку.

IV.    Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

Назвіть знайомі вам з курсу геометрії 7 класу геометричні фігури, зображені на малюнку 1.

Які властивості цих фігур ви знаєте?

 

15-1 Рисунок

 

V.      Засвоєння нових знань

План вивчення нового матеріалу

  1. Означення трикутника.
  2. Елементи трикутника:

а) вершини;

б) сторони;

в) кути.

  1. Позначення трикутника, позначення його елементів.
  2. Варіанти взаємного розташування сторін та кутів трикутника.
  3. Периметр трикутника.

Методичний коментар

В означенні трикутника важливо, продемонструвавши рисунки, звернути увагу на те, що три точки, які є вершинами трикутника, не лежать на одній прямій.

На малюнку 2

а) точки A, B і C не лежать на одній прямій, тому є вершинами трикутника ABC.

 

15-2 Рисунок

 

На малюнку 2

б) точки A, B і C лежать на одній прямій, тому трикутника ABC не існує.

 

15-3 Рисунок

 

Також, формуючи знання, треба звернути увагу на взаємне розташування сторін та кутів трикутника 

 Таблиця

 15-4 Таблица

VI.    Первинне усвідомлення нового матеріалу

Виконання усних вправ

1. Знайдіть на рисунку 3 вісім трикутників. Укажіть їх вершини, сторони, кути.

 

15-5 Рисунок

 

2. У трикутнику ABD назвіть:

1) кути, прилеглі до сторони AD;

2) кут, протилежний до сторони BD;

3) сторони, прилеглі до кута D;

4) сторону, протилежну куту A.

 Виконання письмових вправ

1. У трикутнику ABC AC = 6 см, сторона AB менша, ніж BC, на 3 см, а сторони, прилеглі до кута C, рівні. Знайдіть периметр трикутника.

2. Точки A,B і C лежать на одній прямій, а точка D не лежить на прямій AC. Скільки трикутників із вершинами в даних точках можна побудувати? Зробіть рисунок.

3. У трикутнику ABC AB:BC:AC = 3:5:7. Знайдіть:

а) периметр трикутника, якщо BC =15 мм;

б) найменшу сторону трикутника, якщо його периметр дорівнює 60 мм;

в) найбільшу сторону трикутника, якщо різниця двох інших його сторін дорівнює 4 мм.

4. Задача на повторення. Різниця двох суміжних кутів удвічі менша за один з них. Знайдіть градусну міру кожного з кутів.

VII.    Підсумки уроку

1. Дано дві точки M і N. Як треба побудувати точку K, щоб точки M, N і K могли бути вершинами деякого трикутника?

2. Як називається величина, що дорівнює сумі відстаней між цими точками, взятими парами?

VIII.   Домашнє завдання

  1. Вивчити означення трикутника.
  2. Усно виконати вправи.

У трикутнику KMP назвіть:

а) кути, прилеглі до сторони MP;

б) кут, протилежний стороні KP;

в) сторону, протилежну куту K;

г) сторону, протилежну куту P.

3. Письмово розв’язати задачі.

1. Периметр трикутника ABC дорівнює 24 м, причому AB = 10 м, а сторона BC утричі менша, ніж AC. Назвіть кут трикутника, протилежний його найбільшій стороні.

2. Периметр трикутника ABC дорівнює 18 см, причому AB + BC = 12 см, BC + AC = 13 см. Назвіть кути, прилеглі до найбільшої сторони трикутника.

З цупкого паперу виготовити шаблон трикутника, принести його на наступний урок.

doc
Додано
10 січня 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку