Конспект уроку трудового навчання "Предметна та сюжетна аплікація з рослинних форм"

Про матеріал

Конспект уроку, який дасть учням уявлення про предметну та сюжетну аплікації; удосконалює

вміння учнів складати композиції з рослинних форм, підбирати листя за фор-

мою, розміром, кольором; сприяти розвитку творчих здібностей, фантазії;

збагачує художнє уявлення; виховує естетичні смаки.

Перегляд файлу

Розробка уроку  трудового навчання

 

Тема: Предметна та сюжетна аплікація з рослинних форм.

Мета: Дати учням поняття про предметну та сюжетну аплікації; удосконалювати

            вміння учнів складати композиції з рослинних форм, підбирати листя за фор-

            мою, розміром, кольором; сприяти розвитку творчих здібностей, фантазії;

            збагачувати художнє уявлення; виховувати естетичні смаки.

Обладнання:  запис музики П.І.Чайковського «Пори року», демонстраційний матеріал

                         зразки предметної аплікації, таблиці з інструкцією та послідовністю

                         виконання роботи; для індивідуального використання – картон світлих

                         тонів, клей ПВА, пензлик для клею, ножиці, засушене листя, квіти, насі-

                         ння рослин, аркуш підкладного паперу, альбом «Вчися все робити сам».

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

    Учитель: Золоті листочки в повітрі кружляють,

                     Їм не хочеться на землю лягати…

                     Діти в класі за парти сідають,

                     Їм все треба і вміти, і знати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

     Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми будемо продовжувати роботу з природним матеріалом, який зібрали під час екскурсії до парку. Навчимося виготовляти предметну аплікацію із засушеного листя.

 

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди
  • На попередньому уроці ви виготовляли орнаменти у квадраті та смужці, тобто виконували декоративну аплікацію. А ще існують аплікації предметні та сюжетні.

      Предметна аплікація – це зображення окремих предметів (будиночка, дерева, фігурок звірів, птахів, фантастичних істот)

      Сюжетна аплікація – відображення певних подій, явищ. Це може бути зображення осені, весни, ілюстрації до оповідань, казок тощо.

(Демонстрація зразків предметних і сюжетних аплікацій.

Зразки додаються)

       І предметну і сюжетну аплікацію можна виконувати із різних матеріалів, зокрема із засушених осінніх листочків, пелюсток квітів, трави.

Листячко дубове, листячко кленове

Жовкне і спадає тихо із гілок.

Вітер повіває, в купи іх згортає

Попід білу хату та на моріжок.

Айстри похилились, ніби потомились.

Сонечка нема. Спатоньки пора.

 Вчитель: Осіннє листя має багато кольорів і силуетів. Одні листочки нагадують нам стрункі тополі, другі – кумедного зайця чи ведмедика, треті – казкового птаха чи фантастичну істоту. Гляньте, які зразки надіслала нам осінь.

  • Чи подобаються вони вам? (відповіді учнів)
  • Сьогодні ми з вами побуваємо на лісовій галявині .

 

(На дошці аплікація з природних матеріалів «Галявина»)

 

(Лунає музика П.І.Чайковського «Пори року. Осінь»)

 

Золота красуня – осінь чарівниця.

По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує,

І картини дивні, чарівні малює!

Небо синє – синє, листя кольорове,

А яке довкілля радісне, чудове!

 

  • А вам, діти, подобається осінь?
  • Чим саме?

    Так, осінь щедра на подарунки. Але водночас разом з подарунками. Але водночас разом із подарунками, вона приносить багато турбот, особливо тваринам. Сьогодні на нашій лісовій галявині збираються птахи та звірі на збори, щоб вирішити, як краще підготуватися до зими.

 

(Діти в костюмах зайця, вовка, ведмедя, лисички, білочки,

їжачка входять до класу і імітують збори)

 

  • Подивіться хто до нас завітав.
  • Послухайте їхні загадки і скажіть, хто ж прийшов на збори.

 

  1. Він із казки, він із пісні,

     В нього зубки, як залізні,

     Капустини він гризе,

     Зветься звір на букву «зе» (Заєць)

 

  1. По полю і лісу гасає,

Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)

 

  1. Влітку – наїдається,

Взимку – висипається. (Ведмідь)

 

  1. Хто в лісі живе,

Курей в селі краде,

Має шубку золоту,

А вдачу хитру? (Лисиця)

 

  • А ще хто прийшов?

 

       5.  Фу, стомилась!

          Сядьмо трішки,

          Аж гудуть у мене ніжки.

          Де я тільки не бувала,

          Поки все приготувала!

          І горішки, і грибки,

          І ялинкові шишки… (Білочка)

 

       6. Що ви тихо посідали?

           Ви хатки приготували?

           Листя в ліжко настелили?

           Мохом теплим замостили?

           Бач, веселі ви, малята.

           А мене вже хилить спати.

           Спочивати вже пора,

           Не лишити ж тут добра! (Їжак)

 

(Після кожної загадки викладаю аплікацію тварини)

 

  • А яке добро у їжачка?
  • Хто ж із звірів краще підготувався до зими?
  • Кому з них зима не страшна?

 

(Вчитель звертається до дітей в костюмах звірят)

 

  • А зараз любі наші лісові друзі, запрошуємо вас до нас на урок. Ми разом із дітками будемо виготовляти вам подарунки – ваші «портрети», але давайте спочатку всі разом відпочинемо.

 

ІV. Фізкультхвилинка

(Звучить музика пісні «Чому ведмідь взимку спить»)

 

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірята

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою.

Раз! Притупнули ногою.

Руки вгору піднесли.

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз.

Раз! Присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

 

V. Аналіз зразка виробу

      1. Бесіда

         Наші звірі незвичайні, з чого вони виготовлені? (Із листочків)

Хто спостережливий, той помітив, що кожен листочок щось нагадує: той голівку тварини, той лапку, інший тулуб, хвостик чи вушко.

         Уважно подивіться на аплікації і скажіть:

  • Яке листя використано для виготовлення аплікації?
  • Скільки листочків треба для виготовлення кожної аплікації?
  • Щоб не помилитися у виборі листочків, давайте пограємо у дидактичну гру

     «З якого дерева листок?»

 

  1. Дидактична гра

(Ділю клас на дві команди. Демонструю по черзі листки з різних дерев і запитую: «З якого дерева листок?» Відповідає дитина, яка швидше піднімає руку. Якщо ж учень помиляється, то надається слово учаснику з другої команди. Перемагає та команда, яка дала більше правильних відповідей)

 

  1. Продовження бесіди

Сьогодні ми спробуємо виготовити із засушених листочків предметну аплікацію, тобто зобразимо казкових звірят.

 

VІ. Інструктаж. Послідовність виконання аплікації.

  1. Продумайте вигляд аплікації
  2. Підберіть листочки за формою, розміром і кольором
  3. Розкажіть їх на фоні (врахувати місце розміщення і величину зображення)
  4. Позачергово знімайте листочки з основи, намажте їх зворотний бік клеєм і наклейте кожний із листочків на своє місце.
  5. Накрийте аплікацію аркушем газетного паперу і пригладьте виріб. Якщо з-під листочків виступив клей, обережно зніміть його серветкою.

 

VІІ. Практична робота учнів

       Працюємо під девізом:

Фантазуй, пробуй, твори!

Кмітливість свою прояви!

Активними, уважним будь

І гарні вироби здобудь!

 

(У процесі практичної роботи учитель допомагає учням підібрати необхідний рослинний матеріал, залучає їх до співставлення форм, розміру, кольору листочків різних видів. Спостерігає за роботою учнів з ножицями й нагадую про правила безпечної роботи)

 

VІІІ. Аналіз дитячих робіт  та виставка

(Під керівництвом учителя учні відбирають найкращі роботи для виставки.

Учитель аналізує роботи, звертаючи увагу учнів на правильність  підбору

 листя, його розміщення й наклеювання)

 

  • А зараз давайте подаруємо нашим гостям – звірятам їх «портрети» (діти, одягнені у костюми звірят виходять на перед класу і стоять обличчям до учнів. Учні, які бажають подарувати свою аплікацію, підходять до «звірят» і дарують, ті в свою чергу їм дякують)

 

ІХ. Підсумок уроку

  • Що виготовляли на уроці?
  • З яким видом аплікації ознайомилися? (предметна і сюжетна)
  • Де брали матеріал, щоб виготовляти вироби? ( у природі)

 

        Багато чого дає нам природа: їжу, красу, хороший настрій. Любіть природу, бережіть її, милуйтеся її красою!

 

(Звучить музика)

А краса живе в усьому:

На землі й на небесах.

В світлі сонечка ясному,

У замріяних лісах,

У степу, на хлібній ниві,

Там, де пташка п’є росу…

І щоб ви були красиві,

Треба бачити красу.

Треба слухати і чути

Пташку в хорі веснянім.

І для себе світ відкрити,

І себе знайти у нім.

 

Х. Прибирання робочих місць

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

 

  1. Альбом – посібник «Вчуся все робити сам» Трудове навчання 1 клас. Видавництво «Ранок» - 2016 рік
  2. Журнал «Початкове навчання і виховання» №27 / 2008 рік
  3. Журнал «Розкажіть онуку» № 15 – 16 / 2002 рік
  4. Методичні рекомендації до альбому – посібника з трудового навчання «Вчуся все робити сам» 1 клас. В.І.Хорунжий видавництво «Ранок» - 2016 рік
  5. Посібник «Готуємось до уроків трудового навчання» В.І.Хорунжий видавництво «Ранок» - 2016 рік
  6. Посібник «Усі уроки трудового навчання 1 – 4 класи» видавнича група «Основа», Харків, 2008 рік
  7. Посібник «Фізкультхвилинки в початкових класах» Тернопіль видавництво «Мандрівець», 2011 рік

 

doc
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
7407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку