Theme: Clothes. What are you wearing?
Objectives:
Materials: роздатковий матеріал, картки зі словами True/False, кросворд, аудіоматеріал до розминки, наочність до лексики уроку.
Outcomes: Наприкінці уроку учні зможуть описувати одяг людей за допомогою конструкцій He’s wearing…/ She’s wearing…; складати речення до малюнків, розв’язувати кросворд, співати пісню «Every day I put on my shoes»; запитувати та відповідати про одяг людини, використовуючи конструкцію Is he/she wearing…? Yes, he/she is. No, he/she isn’t.
Хід уроку:
Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning,
I’m glad to see you!
What is the date today? – Today is ______, the ____ of ______.
1) Фонетична розминка.
Let’s revise rules of reading.
ir [3:] skirt shirt girl
ow, ou [au] blouse trousers brown
wh [w] whistle white wh [h] who whose
sh [ʃ] shoes she T-shirt
ck [k] jacket socks black
ng [ŋ] wearing ring
2) Розповідь вірша (колективно та індивідуально).
The mouse put on my blouse.
The goat put on my coat.
The butterfly put on my tie.
3) Скоромовка
sh [ʃ] Cindy’s shoes are on the shelf.
4)Повторення лексики.
I variant
socks shirt skirt dress blouse trousers shoes |
[dres] ['traʊzəz] [ʃɜːt] [sɒks] [blaʊz] [ʃuːz] [skɜːt] |
II variant
hat dress blouse trousers gloves jacket jeans |
|
The topic of our lesson is Clothes. We are going to describe clothes, we’ll make sentences with He’s wearing…/ She’s wearing… . .
Rick Megan Ben Sally
2) Послухайте твердження та підніміть картку True або False.
3) Опис малюнків учнями з використанням конструкції He’s wearing…/ She’s wearing…
Фізкультхвилинка
Song “Every day!”
Every day ,
I put on my socks,
I put on my socks,
Every day.
Every day ,
I put on my socks,
I put on my shoes,
Every day.
Every day ,
I put on my socks,
I put on my shoes,
I put on my coat,
Every day.
Every day ,
I put on my socks,
I put on my shoes,
I put on my coat,
I put on my hat,
Every day.
Goodbye, mum!
(за підручником Family and friends 1)
4) Робота в парах. Складання діалогів за малюнками. Ask each other.
5) Робота в групах за картками. Colour and describe the character (кольори можуть бути різними).
. 1.
Helen has got long brown hair. She’s wearing a yellow T-shirt, blue jeans and green shoes. She’s got a grey rabbit.
2.
Tom has got short black hair. He’s wearing a green sweater, blue jeans and black shoes. He’s got a black skateboard.
3.
Bill has got short brown hair. He’s wearing a red T-shirt, blue jeans and green shoes. He’s eating a yellow banana.
V. Підсумок уроку.
VI. Домашнє завдання.
Write about your friend, what he is wearing. Draw or stick pictures.
(за бажанням вивчити розповідь.)