Початок уроку
Кінець уроку
|
Початок уроку
Кінець уроку
|
Початок уроку
Кінець уроку
|
Початок уроку
Кінець уроку
|
Тема уроку: Практичне застосування відсотків
Мета уроку:
Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.
Обладнання: таблиця «Відсотки», завдання для групової роботи, зразки банківських платівок, квитанцій, рекламні буклети.
Задачі уроку:
Очікувані результати.
Після уроку учні удосконалюють вміння:
- перетворювати відсотки у дріб,
- знаходити відсоток від числа,
- знаходити число за його відсотком.
Хід уроку
І. Організаційний момент. 2 хв.
1. Привітання учнів.
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо.
2. Відмітити відсутніх.
3. Сприяти психологічному настрою учнів (проговорювання)
Сьогодні чудовий день у моєму житті. Я готовий до нових відкриттів і роздумів. Цей урок я проживу красиво і успішно. Я вірю у мій успіх. Зараз, у цю мить, я бажаю успіхів усім людям.
ДЕВІЗ УРОКУ:
«Предмет математики є на стільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його цікавішим»
Блез Паскаль
Під таким девізом пройде наш урок. Я зроблю його для вас цікавим, а ви повинні бути уважними, серйозними і активно демонструвати свої знання.
ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів. 1 хв.
Діти, я вам показую малюнки. Що на них зображено? З них ви можете дізнатись про що піде мова на сьогоднішньому уроці?
Вірно, застосування вивченої теми «Відсотки» у банківській справі.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1 хв.
Ми з вами розв'язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки"?
Знання з теми «Відсотки» мають широке використання у повсякденному житті. Ми розглянемо практичне застосування відсотків у банківській справі. Поговоримо про банк та деякі аспекти його повсякденної роботи.
Ринкова система постійно розширюється та вдосконалюється. Важливу роль у ринкових відносинах відіграють комерційні банки, які виконують 2 основні функції: зберігають грошові вклади і надають кредити. Тож сьогодні, діти, ваше майбутнє дуже важко уявити без якісної математично-економічної освіти. Життя постійно вимагатиме від вас такої особистісної якості, як вміння бути діловою людиною. А як ви розумієте, яка це ділова людина?
ІV. Розминка 3хв.
Почнемо свою роботу з розминки.
Усний рахунок
Чи магічний квадрат?
2,6 |
1,4 |
2,4 |
2,6 |
1,8 |
2 |
1,2 |
3,2 |
2 |
V. Перевірка домашнього завдання по роботі з енциклопедією над новими поняттями – 5хв.
Банк — це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки.
Часто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати?
Кредит — кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.
Депозит — кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.
Іпотека - це застава нерухомості для забезпечення зобов’язань перед кредитором.
VІ. Актуалізація опорних знань. 5 хв.
1. Доповідачі ознайомлюють з результатами виконання домашнього завдання.
Питання класу. Які знання закріпили при виконанні домашнього завдання?
2. Усні вправи та теоретичні питання за методикою «Ланцюжок».
1. 3% у вигляді десяткового дробу записують так:
а) 3,00;
б) 0,3;
в) 0,03;
г) 0,003.
2. 0,43 у вигляді відсотків записують так:
а) 4,3%;
б) 0,43%;
в) 43%;
г) 430%.
3. 1% від числа 530 дорівнює:
а) 530;
б) 53;
в) 0,53;
г) 5,3.
4. Якщо 1% числа дорівнює 23, то дане число дорівнює:
а) 23000;
б) 2300;
в) 230;
г) 0,23.
5. Щоб знайти 30% від числа 210, треба:
а) 210 : 100 · 30;
б) 210 : 30 · 100;
в) 210 : 30;
г) 210 · 100 · 30.
VІІ. Активізація мисленєвої діяльності з формування практичних умінь та навичок. 20 хв.
Мої любі учні на даному етапі уроку ми з вами будемо розвязувати різноманітні задачі економічного змісту, які мають на меті відсоткові розрахунки. Таким чином ви зрозумієте, на скільки відсотки мають вагоме значення у формуванні економічно зрілої особистості! Почнемо!
VІІІ. Фізкультхвилинка загального впливу (1хв)
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
ІХ. Самостійна робота (робота у парах)
Психоустановка на самостійну роботу в парах
Самостійно я працюю, помилок не буде – факт!
Я уважно поміркую й вийде добрий результат!
ВІДОМІСТЬ №1
П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
1000 грн. |
Прибутковий податок 13% |
|
1000 грн. |
Профспілкові внески 1% |
|
1000 грн. |
Пенсійний фонд 2 % |
|
1000 грн. |
Пенсійний фонд 0,5% |
|
1000 грн. |
Соцстрах 1% |
|
|
|
Всього: |
ВИДАТИ НА РУКИ___________
ВІДОМІСТЬ №2
П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
2000 грн. |
Прибутковий податок 13% |
|
2000 грн. |
Профспілкові внески 1% |
|
2000 грн. |
Пенсійний фонд 2 % |
|
2000 грн. |
Пенсійний фонд 0,5% |
|
2000 грн. |
Соцстрах 1% |
|
|
|
Всього: |
ВИДАТИ НА РУКИ___________
Х. Контрольно-оцінювальний етап. 3хв.
Підведення підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів, мотивація оцінок.
При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:
- чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні обговорюють відповідь)?
- що могло б бути організовано краще, корисніше?
- над якими навичками, вміннями ще треба працювати?
Мудрець сказав: “Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим. Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, діти, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню відсоткових розрахунків до розв'язування задач бізнесового та фінансового змісту; пробували розвивати підприємницьке та бізнесові якості, розвивали свої творчі здібності.
Відмітити емоційний стан учнів.
ХІ. Домашнє завдання. 2 хв.
Діти, запам'ятайте, що свої знання і те, що ви вмієте робити , завжди треба вдосконалювати, і тому домашнім завданням буде: заповнити відомість. Для цього вам необхідно буде дізнатися у одного з батьків, яку суму отримали вони на руки із заробітної плати в минулому місяці і за цими даними вирахувати, скільки було нараховано, відраховуючи всі відрахування.
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки
ВІДОМІСТЬ №1
П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
1000 грн. |
Прибутковий податок 13% |
|
1000 грн. |
Профспілкові внески 1% |
|
1000 грн. |
Пенсійний фонд 2 % |
|
1000 грн. |
Пенсійний фонд 0,5% |
|
1000 грн. |
Соцстрах 1% |
|
|
|
Всього: |
ВИДАТИ НА РУКИ___________
ВІДОМІСТЬ №2
П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
2000 грн. |
Прибутковий податок 13% |
|
2000 грн. |
Профспілкові внески 1% |
|
2000 грн. |
Пенсійний фонд 2 % |
|
2000 грн. |
Пенсійний фонд 0,5% |
|
2000 грн. |
Соцстрах 1% |
|
|
|
Всього: |
ВИДАТИ НА РУКИ___________
ВІДОМІСТЬ №1
П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
1000 грн. |
Прибутковий податок 13% |
|
1000 грн. |
Профспілкові внески 1% |
|
1000 грн. |
Пенсійний фонд 2 % |
|
1000 грн. |
Пенсійний фонд 0,5% |
|
1000 грн. |
Соцстрах 1% |
|
|
|
Всього: |
ВИДАТИ НА РУКИ___________
ВІДОМІСТЬ №2
П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
2000 грн. |
Прибутковий податок 13% |
|
2000 грн. |
Профспілкові внески 1% |
|
2000 грн. |
Пенсійний фонд 2 % |
|
2000 грн. |
Пенсійний фонд 0,5% |
|
2000 грн. |
Соцстрах 1% |
|
|
|
Всього: |
ВИДАТИ НА РУКИ__________
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)
П.І.Б. ПРАЦІВНИКА_____________________
Нараховано всього |
Відраховано % |
Відраховано грн. |
|
Прибутковий податок 13% |
|
|
Профспілкові внески 1% |
|
|
Пенсійний фонд 2 % |
|
|
Пенсійний фонд 0,5% |
|
|
Соцстрах 1% |
|
|
|
всього |
ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?
Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?
Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,
що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?
На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?