Конспект Уроку у 5 класі "Практичне застосування відсотків "

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 5 класі за темою: "Практичне застосування відсотків ", складений з урахуванням виховання економічної компетентності учнів. посилання на презентацію у середовищі Prezi: https://prezi.com/p/lvxcg5x7skkd/presentation/#present
Перегляд файлу

Початок уроку

 

Кінець уроку

 

  • Відмінний!!! Хочу працювати!!!

 

  • Добрий!

 

  • Задовільний

 

  • Засмучений          

 

Початок уроку

 

Кінець уроку

 

  • Відмінний!!! Хочу працювати!!!

 

  • Добрий!

 

  • Задовільний

 

  • Засмучений          

 

Початок уроку

 

Кінець уроку

 

  • Відмінний!!! Хочу працювати!!!

 

  • Добрий!

 

  • Задовільний

 

  • Засмучений          

 

Початок уроку

 

Кінець уроку

 

  • Відмінний!!! Хочу працювати!!!

 

  • Добрий!

 

  • Задовільний

 

  • Засмучений          

 

 

Перегляд файлу

Тема уроку: Практичне застосування відсотків  

Мета уроку:

  •     дидактична: формувати навички розв’язування задач на відсотки, розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
  • розвивальна: розвивати цікавість учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови;
  • виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.

Обладнання: таблиця «Відсотки», завдання для групової роботи, зразки банківських платівок, квитанцій, рекламні буклети.

Задачі уроку:

  1. Закріпити теоретичні знання з теми «Відсотки».
  2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на відсотки.
  3. Оцінити рівень засвоєння учнями знань  та вмінь розв’язувати задачі на відсотки.

Очікувані результати.

   Після уроку учні удосконалюють вміння:

   - перетворювати відсотки у дріб,

   - знаходити відсоток від числа,

   - знаходити число за його відсотком.

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. 2 хв.

1. Привітання учнів.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

 

2. Відмітити відсутніх.

3. Сприяти психологічному настрою учнів (проговорювання)

     Сьогодні чудовий день у моєму житті. Я готовий до нових відкриттів і роздумів. Цей урок я проживу красиво і успішно. Я вірю у мій успіх. Зараз, у цю мить, я бажаю успіхів усім людям.

  1. Відмітити емоційний стан учнів.

 ДЕВІЗ УРОКУ:

 «Предмет математики є на стільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його цікавішим»

                                                             Блез Паскаль   

  Під таким девізом пройде наш урок.  Я зроблю його для вас цікавим, а ви повинні бути уважними, серйозними і активно демонструвати свої знання.

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів. 1 хв.

Діти, я вам показую малюнки. Що на них зображено? З них ви можете дізнатись про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

Вірно, застосування вивченої теми «Відсотки» у банківській справі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1 хв.

Ми з вами розв'язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки"?

          Знання з теми «Відсотки» мають широке використання у повсякденному житті. Ми розглянемо практичне застосування відсотків у банківській справі. Поговоримо про банк та деякі аспекти його повсякденної роботи.

Ринкова система постійно розширюється та вдосконалюється. Важливу роль у ринкових відносинах відіграють комерційні банки, які виконують 2 основні функції: зберігають грошові вклади і надають кредити. Тож сьогодні, діти, ваше майбутнє дуже важко уявити без якісної математично-економічної освіти. Життя постійно вимагатиме від вас такої особистісної якості, як вміння бути діловою людиною. А як ви розумієте, яка це ділова людина?

 

ІV. Розминка 3хв.

Почнемо свою роботу з розминки.

Усний рахунок

Чи магічний квадрат?

2,6

1,4

2,4

2,6

1,8

2

1,2

3,2

2

 

V. Перевірка домашнього завдання по роботі з енциклопедією над новими поняттями – 5хв.

Банк — це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки.

Часто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати?

Кредит — кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.

Депозит — кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.

Іпотека  - це застава нерухомості для забезпечення зобов’язань перед кредитором.

VІ. Актуалізація опорних знань. 5 хв.

1. Доповідачі ознайомлюють з результатами виконання домашнього завдання.

Питання класу. Які знання закріпили при виконанні домашнього завдання?

2. Усні вправи та теоретичні питання за методикою «Ланцюжок».

  1.               Що таке відсоток?  Виразити відсоток десятковим дробом: 3%, 40%, 5%, 60%, 7%, 100%.
  2.               Знайти вірну відповідь:

1. 3% у вигляді десяткового дробу записують так:

а) 3,00;

б) 0,3;

в) 0,03;

г) 0,003.

2. 0,43 у вигляді відсотків записують так:

а) 4,3%;

б) 0,43%;

в) 43%;

г) 430%.

3. 1% від числа 530 дорівнює:

а) 530;

б) 53;

в) 0,53;

г) 5,3.

4. Якщо 1% числа дорівнює 23, то дане число дорівнює:

а) 23000;

б) 2300;

в) 230;

г) 0,23.

5. Щоб знайти 30% від числа 210, треба:

а) 210 : 100 · 30;

б) 210 : 30 · 100;

в) 210 : 30;

г) 210 · 100 · 30.

VІІ. Активізація мисленєвої діяльності з формування практичних умінь та навичок. 20 хв.

Мої любі учні на даному етапі уроку ми з вами будемо розвязувати різноманітні задачі економічного змісту, які мають на меті відсоткові розрахунки. Таким чином ви зрозумієте, на скільки відсотки мають вагоме значення у формуванні економічно зрілої особистості! Почнемо!

  1. Яка сума буде на терміновому вкладі фірми через рік, якщо банк “Поліс” нараховує 20% річних, а внесена сума дорівнює 120 000 грн.?
  2. Марина Миколаївна прийшла до «Прайм Банку», аби отримати кредит на купівлю автомобіля. Обрана модель коштує 400 000 грн. Марина Миколаївна повинна заплатити перший внесок у розмірі 25 % від вартості усього автомобіля. А на залишок банк нараховує 12% річних. Який перший внесок повинна зробити Марина Миколаївна, яка сума річних буде нарахована та який щомісячний платіж потрібно сплачувати банку за умови підписання договору на рік?
  3. Ставка співробітника - 13 500 гривень. Доплата за суміщення обов'язків - 60%. Доплата на транспорт  - 10%. Яка заробітна плата співробітника? Додати до неї 45% від нарахованої суми - премія. І відняти 13% - податки. Яку суму отримає співробітник?

 

VІІІ. Фізкультхвилинка загального впливу (1хв)

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

 

ІХ. Самостійна робота  (робота у парах)

Психоустановка на самостійну роботу в парах

Самостійно я працюю, помилок не буде – факт!

Я уважно поміркую й вийде добрий результат!

  1. Побувати в ролі бухгалтера і заповнити відомість №1

ВІДОМІСТЬ №1 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

1000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

1000 грн.

Профспілкові внески 1%

 

1000 грн.

Пенсійний фонд 2 %

 

1000 грн.

Пенсійний фонд 0,5%

 

1000 грн.

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___________

 

ВІДОМІСТЬ №2 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

2000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

2000 грн.

Профспілкові внески 1%

 

2000 грн.

Пенсійний фонд 2 %

 

2000 грн.

Пенсійний фонд 0,5%

 

2000 грн.

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___________

Х. Контрольно-оцінювальний етап. 3хв.

Підведення підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів, мотивація оцінок.

   При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:

   - чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні    обговорюють відповідь)?

   - що могло б бути організовано краще, корисніше?

   - над якими навичками, вміннями ще треба працювати?

Мудрець сказав: “Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим. Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, діти, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню відсоткових розрахунків до розв'язування задач бізнесового та фінансового змісту; пробували розвивати підприємницьке та бізнесові якості,  розвивали свої творчі здібності.             

Відмітити емоційний стан учнів.

ХІ. Домашнє завдання. 2 хв.

Діти, запам'ятайте, що свої знання і те, що ви вмієте робити , завжди треба вдосконалювати, і тому домашнім завданням буде: заповнити відомість. Для цього вам необхідно буде дізнатися у одного з батьків, яку суму отримали вони на руки із заробітної плати в минулому місяці і за цими даними вирахувати, скільки було нараховано, відраховуючи всі відрахування.

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки

Перегляд файлу

ВІДОМІСТЬ №1 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

1000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

1000 грн.

Профспілкові внески 1%

 

1000 грн.

Пенсійний фонд 2 %

 

1000 грн.

Пенсійний фонд 0,5%

 

1000 грн.

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___________

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДОМІСТЬ №2 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

2000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

2000 грн.

Профспілкові внески 1%

 

2000 грн.

Пенсійний фонд 2 %

 

2000 грн.

Пенсійний фонд 0,5%

 

2000 грн.

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___________

ВІДОМІСТЬ №1 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

1000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

1000 грн.

Профспілкові внески 1%

 

1000 грн.

Пенсійний фонд 2 %

 

1000 грн.

Пенсійний фонд 0,5%

 

1000 грн.

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___________

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДОМІСТЬ №2 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКІВ____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

2000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

2000 грн.

Профспілкові внески 1%

 

2000 грн.

Пенсійний фонд 2 %

 

2000 грн.

Пенсійний фонд 0,5%

 

2000 грн.

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ__________

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)

 

 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)

 

 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)

 

 

 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)

 

 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)

 

 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________

 Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

 

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Пенсійний фонд 0,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

всього

ВИДАТИ НА РУКИ ______________написати суму, яку вкажуть батьки)

 

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

 

Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?

 

 Дюймовочка сплела вінок із лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків,

що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у вінку?

 

На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Лисичка зібрала 4кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 жовтня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку