Урок англійської у 9 класі.
Tема уроку: Я, Моя родина та мої друзі.
Мета уроку:
Активізувати та закріпити в мовленні лексичні одиниці теми.
Вдосконалювати навички читання, аудіювання та діалогічного мовлення. Розвивати мовну здогадку, вміння працювати в парі.
Виховувати уважність, інтерес до англійської мови, культуру спілкування,
Хід уроку
I Організаційна частина уроку
Привітання й повідомлення теми та мети уроку.
II Основна частина уроку
1. Уведення в іншомовне мовлення
Опрацювання висловів
Treasure your relations not your posessions
Like father like son
You can’t choose your family.
2.Активізація ЛО минулого уроку та перевірка д.з.
Відгадай рису характеру:
1. Sarah is friendly and enjoys being with other people. (.....)
2. Mark was not at all interested in the project. (.....)
3. Alfred was determined to be successful, rich and powerful. (.....)
4. John isn’t afraid of anything – bunjee jumping, sky diving, even
mountain climbing. (.....)
5. Monica is sympathetic and kind about other people’s problems. (.....)
6. When my cousin thinks that a situation is unacceptable, he usually
shouts trying to make people do what he thinks is right. (.....)
Розподіли риси та характеристики за категорією
Read the list of adjectives. Say if the following characteristics are “positive”
(+), “negative” (–), or depend on the context (C).
Shy, brave, sociable, friendly, helpful, easy-going, courageous, romantic, patient, tolerant, creative, generous, ambitious, angry, relaxed, sociable, outgoing, intelligent, fun-loving, indifferent, understanding, nervous, aggre ssive, selfish, sensitive, obstinate, responsible, determined,well-wishing, inquisitive, decentive, honest.
3.Практика коротких висловлювань за темою( розглянь фото та охарактеризуй людину)
Look at the photos. Talk about the children. How old are they? Where do
you think they are from? Describe their appearance. What can you say about
their character?
4.Гра WORDWALL
5. Бесіда з учнями. Answer the questions:
-What’s your native language?
-Who are important people in your life?
-Are you good at doing sports?
-What are your preferences in films and music?
-Would you like to become a hero?
-What ways can you develop your personality?
6.Complete the sentences about yourself.
I am interested in …
In my free time I …
My favourite school subject is …
My favourite singer / group is …
My role model is…
My favourite books are …
I usually wear …
7.Робота в малих групах:
Work in small groups.
Which of the following topics do you think are important to
know about a person and which ones are unimportant? If you
could cut out four of these topics, which would they be? What
do the people sitting near you think?
name
pets
nationality
likes
favourite music
birth sign
favourite colour
brothers and sisters
age
religion
dislikes
interests
What else would you like to know about a person?
8.Робота в парах( інтерв ‘ю).
Учні складають запитання , потім беруть інтерв ‘ю один в одного.
9.Розвиток навичок сприйняття на слух( аудіювання). William Shakespire Biography.
Виконання тестових завдань.
ІІІ. Заключна частина уроку. Підбиття підсумків. Виставлення оцінок та пояснення домашнього завдання.
Короткі висловлювання учнів щодо змісту уроку:
I liked…
It was useful…
It was difficult…
I have revised…
I have found out…