Конспект уроку. У гості до магістра математичних наук. Змінна. Вирази із змінною.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з поняттям «вираз зі змінною» та його значенням; учити визначати значення виразу зі змінною при заданому значенні змінної; формувати уявлення про залежність значення виразу зі змінною від того, яке значення має змінна; удосконалювати вміння розв'язувати задачі, обчислювати периметр фігури; розвивати мовлення та логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість. якості, свідоме і творче ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Тема: У гості до магістра математичних наук.   Змінна. Вирази із змінною.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «вираз зі змінною» та його значенням; учити визначати значення виразу зі змінною при заданому значенні змінної; формувати уявлення про залежність значення виразу зі змінною від того, яке значення має змінна; удосконалювати вміння розв'язувати задачі, обчислювати периметр фігури; розвивати мовлення та логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість. якості, свідоме і творче ставлення до навчання.

Обладнання: підручник, зошит, маркерна дошка, карта України, магістерки для дітей.

Попередня робота: пояснення теми уроку учню, який буде виконувати роль магістра математичних наук.

Хід уроку.

  1. Організація класу.
  2. Перевірка домашнього завдання с.155, №.5

Зачитайте вирази, які ви утворили.

  1. Усні обчислення. Гра «Математичний м'яч»

(Повторення додавання та віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток.)

  1. Каліграфічна хвилинка число 16 (сьогоднішня дата 16 березня)
  2. Робота з підручником (с.156. завдання 1) підставити у віконечка числа 6,10,12.

Що ви помітили? Який доданок змінювався у першому випадку? Як від цього змінювалась сума? А в другому і третьому випадку? (відповіді дітей)

Який висновок можна зробити?

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас нова і важлива тема уроку – змінна, вирази із змінною. Я пропоную вам помандрувати у країну математики, познайомитися з магістром математичних наук, який нам розкаже, що таке змінна і як розв’язувати вирази із змінною. (Одягаю на голову учню, який виконує роль магістра, шапочку-магістерку).

Дорогий магістре, маємо до тебе велике прохання: навчи нас розв’язувати вирази із змінною. Для допомоги тобі, я дозволю обрати чотирьох учнів, з якими ти будеш працювати(магістр обирає учнів, одягає їм магістерки, вони підходять до маркерної дошки, на якій підготовлене завдання, і виконуть його за допомогою пояснення магістра).

              А ми всі тим часом, щоб не байдикувати, напишемо математичний диктант.

  1. Математичний диктант.
  1. Запишіть число у якому:

3 десятки і 8 одиниць;

4 десятки;

5 десятків 1 одиниця;

10 десятків;

  1. Перший доданок - 32, другий – 8. Сума?

Зменшуване – 68, від’ємник – 60. Різниця?

  1. Суму чисел 35 і 5 зменшили на 20.

Від 95 відняли суму чисел 50 і 10.

Перевірка виконаної роботи. (діти обмінюються зошитами, перевіряють роботу однокласників і оцінюють її за допомогою смайлика)

  1. Робота у групах

Вчитель:  А ось і наші магістри вже завершили роботу. Повертайтеся у свої групи, у вас важливе завдання: навчити своїх друзів розв’язувати вирази із змінною.( Діти працюють у групах над завданням з підручника с.156 № 2)

  1. Руханка «Я танцюю з тобою»
  2. Складання інструкції обчислення виразу із змінною
  1. Замість букви у вираз підставити її значення.
  2. Обчислити значення виразу.
  3. Результат - це значення виразу із змінною при цьому значенні букви.
  1. Колективна робота с. 157 завдання 3 . Знайди значення виразу 34 + d ,   якщо d = 6, 43, 18.
  2.  Робота над задачею.

З двох міст Харкова, Запоріжжя, виїхали автобуси, які везли людей на курорт Буковель. У першому автобусі їхало 25 пасажирів, у другому на S пасажирів більше. Скільки пасажирів разом приїхало на Буковель? (Розв’яжи задачу якщо S=12 ).

 

  1. Аналіз задачі. Колективна робота
  • Виділіть головні слова в задачі. Які числові дані відомі? Яке запитання задачі?
  • Що незвичного в умові? Що означає число 12? А число s?
  • Замініть змінну числовим даним. Які числа для цього можемо використати?
  1. Складання короткого запису задачі.
  2. Запис розв’язку.

Вчитель: А зараз давайте поглянемо на карту, де знаходятьсяі міста, про які говориться у задачі. (діти знаходять міста на карті, показують як могли рухатися автобуси).

  1. Домашнє завдання

с. 158, № 5, 8.

     14. Підсумок уроку.

          - Про що ви дізналися на уроці?

          - Що таке змінна?

         -  Яке завдання сподобалося найбільше?

         -  Що не вдалося?

Вчитель: Дякую всім за роботу на уроці. Ви гарно попрацювали. Я знала, що з усіма завданнями ви впораєтеся, адже у вас були помічники – магістри.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2023
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку