Тема: У гості до магістра математичних наук. Змінна. Вирази із змінною.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «вираз зі змінною» та його значенням; учити визначати значення виразу зі змінною при заданому значенні змінної; формувати уявлення про залежність значення виразу зі змінною від того, яке значення має змінна; удосконалювати вміння розв'язувати задачі, обчислювати периметр фігури; розвивати мовлення та логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість. якості, свідоме і творче ставлення до навчання.
Обладнання: підручник, зошит, маркерна дошка, карта України, магістерки для дітей.
Попередня робота: пояснення теми уроку учню, який буде виконувати роль магістра математичних наук.
Хід уроку.
Зачитайте вирази, які ви утворили.
(Повторення додавання та віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток.)
Що ви помітили? Який доданок змінювався у першому випадку? Як від цього змінювалась сума? А в другому і третьому випадку? (відповіді дітей)
Який висновок можна зробити?
Сьогодні у нас нова і важлива тема уроку – змінна, вирази із змінною. Я пропоную вам помандрувати у країну математики, познайомитися з магістром математичних наук, який нам розкаже, що таке змінна і як розв’язувати вирази із змінною. (Одягаю на голову учню, який виконує роль магістра, шапочку-магістерку).
Дорогий магістре, маємо до тебе велике прохання: навчи нас розв’язувати вирази із змінною. Для допомоги тобі, я дозволю обрати чотирьох учнів, з якими ти будеш працювати(магістр обирає учнів, одягає їм магістерки, вони підходять до маркерної дошки, на якій підготовлене завдання, і виконуть його за допомогою пояснення магістра).
А ми всі тим часом, щоб не байдикувати, напишемо математичний диктант.
3 десятки і 8 одиниць;
4 десятки;
5 десятків 1 одиниця;
10 десятків;
Зменшуване – 68, від’ємник – 60. Різниця?
Від 95 відняли суму чисел 50 і 10.
Перевірка виконаної роботи. (діти обмінюються зошитами, перевіряють роботу однокласників і оцінюють її за допомогою смайлика)
Вчитель: А ось і наші магістри вже завершили роботу. Повертайтеся у свої групи, у вас важливе завдання: навчити своїх друзів розв’язувати вирази із змінною.( Діти працюють у групах над завданням з підручника с.156 № 2)
З двох міст Харкова, Запоріжжя, виїхали автобуси, які везли людей на курорт Буковель. У першому автобусі їхало 25 пасажирів, у другому на S пасажирів більше. Скільки пасажирів разом приїхало на Буковель? (Розв’яжи задачу якщо S=12 ).
Вчитель: А зараз давайте поглянемо на карту, де знаходятьсяі міста, про які говориться у задачі. (діти знаходять міста на карті, показують як могли рухатися автобуси).
с. 158, № 5, 8.
14. Підсумок уроку.
- Про що ви дізналися на уроці?
- Що таке змінна?
- Яке завдання сподобалося найбільше?
- Що не вдалося?
Вчитель: Дякую всім за роботу на уроці. Ви гарно попрацювали. Я знала, що з усіма завданнями ви впораєтеся, адже у вас були помічники – магістри.