Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів в межах 100, уміння розв’язувати задачі, систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини, вправляти у заміні одиниць вимірювання, розвивати увагу, математичне мовлення, виховувати взаєморозуміння під час спільної діяльності.
Робота в групах. Танграм Побудуйте дім для своєї сімʼї. З яких геометричних фігур складається твій дім?Порахуй трикутники. Скільки кутів у трикутнику?Порахуй чотирикутники. Скільки кутів у чотирикутнику?На скільки більше трикутників, ніж чотирикутників?Назви кольори геометричних фігур. Назви теплі і холодні кольори, основні і похідні. До якої спільноти належать персонажі цих завдань?покупціпасажирисімʼя учніглядачівідпочиваючі
Завдання 2 (для вежі). Практичне завдання. «В магазині». Один учень продавець, інші покупці. У кожного учня є картка із зображенням товару, який потрібно купити, і гроші. Необхідно купити в магазині продукти. Якими банкнотами будете розраховуватись? Якщо в покупця немає необхідних банкнот, то продавець дає решту.13 грн 36 грн 78грн16 грн 27 грн- До якої спільноти ви відноситесь, перебуваючи в магазині?покупціпасажирисімʼя учніглядачівідпочиваючі
Завдання 3 (для вежі). Лялькова вистава розпочнеться о 17 годині. О котрій годині треба вийти з дому, якщо дорога до театру займає 2 години? Намалюй стрілки, о котрій потрібно вийти з дому. Коли ти в театрі дивишся лялькову виставу, до якої спільноти ти належиш?покупціпасажирисімʼя учніглядачівідпочиваючі
З якою величиною працювали звірі?Як вони вимірювали довжину удава?Чому дорівнювала довжина удава в папугах?Чи змінилась справжня довжина удава?Що б ви йому порадили? ( скористатися математичними одиницями вимірювання) Які одиниці довжини ви вже знаєте?Пригадайте, що таке 1 см, 1дм, 1 м. Порівняйте їх. Яка одиниця довжини найбільша? Яка найменша? Якими приладами можемо вимірювати довжину?(лінійка, метр, рулетка..)Які вимірювання можна провести за допомогою лінійки? (мм, см, дм)Що ми можемо виміряти міліметрами?(мурашку..)Що вимірюється сантиметрами?( зошит, підручник, парта…)Що вимірюється метрами?
Хвилинка-цікавинка. У давнину люди могли вимірювати і порівнювати довжини, не користуючись ніякими предметами. Мірами довжини були органи тіла людини:сажень — відстань між кінцями середніх пальців рук, розведених у різні боки на рівні плечей,верста (миля) — це тисяча подвійних кроків. Раніше різні народи мали свої одиниці вимірювання довжини. Сьогодні у різних країнах користуються міжнародними одиницями такими, як і ми. Як ви думаєте, яка одиниця довжини є основною? Чому?
Щоденні 3. Математика з другом. Робота в парах. Практичне виконання завдання.1. Виміряйте довжину парти. Порівняйте результати з іншими парами. З якою одиницею довжини ви працювали? ( см)Як по-іншому ми можемо записати ці результати? (в дм)Запишіть результати в зошит в сантиметрах і дециметрах. Накресліть таку геометричну фігуру в зошиті, яка відповідає поверхні вашої парти.
Виміряти і записати довжину і ширину підручника. Виміряти і записати довжину кроку свого друга. Виміряти і записати довжину гумки. Виміряти і записати довжину дошки. Якими одиницями вимірювання ви користувалися — однаковими чи різними? Чому?Порівняти довжини дошки та парти, довжини кроку та підручника, довжину і ширину підручника, довжини гумки та підручника.