Тема: «У світі цікавого»
Мета:
-
Розширити знання та уявлення учнів про цікаві факти тварин і рослин.
-
Формувати навички самостійної роботи з додатковим матеріалом.
-
Заохочувати дітей до спільної праці.
Обладнання:
-
Іллюстрації «правила поведінки на уроці».
-
Картки для завдання в група.
-
Пазли.
-
Відео-матеріал
План заняття:
1.Організація класу.
1.1.Привітання з учнями.
-
Добрий день діти! Нагадаю, що мене звати Данієла Михайлівна.Я дуже рада, що сьогодні зможу провести у вас урок, і надіюсь він вам сподобається!.
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту.
Для початку, я хочу нагадати вам деякі правила поведінки на уроці, щоб під час нашого заняття ми працювали плідно та ефективно:
Правила поведінки на уроці
-
Правила піднятої руки
-
Правило тиші
-
Правило поваги до інших
-
Я впевнена, що ви запам’ятали ці правила, тому почнемо наше заняття. Я роздам кожному із вас листочки з завданнями. Вам потрібно скласти ці пазли. Хто закінчить роботу-підіймає руку. Згадуємо про правило тиші та поваги до інших..
1.3. Проблемне питання.
-
Чи здогадалися, які це квіти? Правильно, ромашка та нарцис. Чи знаєте ви, що спільного між цими квітами?(відповідь дітей). Вони є рослинами.
2.Розкриття теми заняття.
-
Тому сьогодні, я вам розповім дещо цікаве про рослинність нашого світу.
2.1.Розповідь з елементами бесіди.
-
Напевно ви чули щось цікаве про рослин.
-
Є рослини які ловлять для себе мух, їх називають венерина мухоловка. У природі харчуються комахами та павуками. Механізм заманює комах-на запах. Тільки лист не згортається :він весь покритий травними залозами. Так що, навряд якась муха прилипне, вона одразу ж починає засвоюватися.
-
Також, що досить цікаве, на мою думку, у світі природи є дерево баобаб. Баобаб є одним з найбільш товстих дерев у світі-при середній висоті в 18-25м окружність його стовбура становить близько 10 метрів. Листя, насіння і плоди баобаба мають лікувальні властивості. Якщо в савані трапляється пожежа, баобаб не горить, так як його деревина просякнута водою.
-
Полуничне дерево. Восени покривається червоними кулястими плодами величиною з невелике яблуко, що формою нагадують гігантські ягоди полуниці.Вони їстівні. Але, звичайно, плоди полуничного дерева, не мають нічого спільного зі справжню полуницею.
-
Наступне, про що я хочу розповісти-гриби, які світяться. У Південній Америці дослідникам вдалось знайти дивний гриб. Він може світитися у темряві.Гриб світиться лише в ночі, що дає йому змогу економити енергію. А для чого вони світяться, так і не вдалось встановити.
2.2.Проведення гри «Так чи Ні»
-
А тепер провіримо вашу уважність. Я задам питання, а ви відповісте на них «Так чи Ні» (правило піднятої руки)
-
Рослина-мухоловка заманює комах запахом (ТАК)
-
Дерево баобаб тонке (НІ)
-
Дерево баобаб НЕ може згоріти (ТАК)
-
Плоди полуничного дерева є полуницею (НІ)
-
Вчені не встановили для чого святяться гриби (ТАК)
2.2.Завдання на кмітливість.
-
Оскільки, не встановлено для чого ж ці вони світяться, давайте уявимо, що ми з вами вчені, та спробуємо визначити для чого ж світяться ці гриби. Ваша думка?(відповідь дітей). Дуже цікаві відповіді!
2.3.Фізхвилинка.
-
Давайте разом встанемо з наших місць і зробимо невелику фізхилинку(демонстрація відео-матеріалу)
2.4.Робота в групах
-
Чудово! А тепер перейдем до наступного завдання. Воно досить легке. Тому розділимось на групи:дівчата і хлопці. Вам потрібно знайти слова та написати їх правильно. На це я даю вам 1 хвилину. Побачимо хто перший завершить завдання, дівчата чи хлопці? Не забуваємо про правило піднятої руки!
ЛСАТВІКА - ЛАСТІВКА
ЇЧАЖОК - ЇЖАЧОК
ВМЕДІДЬ - ВЕДМІДЬ
БКЛІА - БІЛКА
ЛЦИСИЯ- ЛИСИЦЯ
-
Молодці! Діти, як думаєте, що об’єднує ці слова(відповідають:вони є всі тварини)
Саме так, ці слова належать до групи «тварин». Тому зараз поговоримо про них.
2.5.Вправа на уважність
Перегляньте ще раз слова, та спробуйте відповісти:
-
Хто з тварин вміє полювати?
-
Чи у всіх є лапи?
-
Хто з них є хижою твариною? Чому?
-
Розкажіть, чи є тут комахи? Поясніть Свою думку.
(додатково)
-
Які казки ви знаєте з цими тварини?
-
Чи зустрічалися з ними у житті?
2.6.Перегляд відео «Світ тварин»
2.6.Гра «ПРАВДА-НЕПРАВДА»
-
Зараз ми пограємо з вами в цікаву гру «Правда-Неправда». Я називаю цікавий факт про тварину, якщо ви згідні з цим фактом і вважаєте його правдою-підіймаєте руки. Якщо думаєте, що це неправда-тихо сидите(правило тиші)
-
Крокодил з’явився на землі ще з часів динозаврів?(ПРАВДА)
-
У бурого ведмедя 3 шлунки(НЕПРАВДА)
-
У зебр молоко рожевого кольору?(ПРАВДА)
-
Кенгуру може стояти на хвості?(ПРАВДА)
-
У слонів немає зубів?(НЕПРАВДА)
-
Антилопа п’є воду шкірою?(НЕПРАВДА)
3.Підсумок заняття.
3.1.Узагальнююча бесіда
-
Сьогодні на уроці, я разом з вами дізналася, про цікаве нашого світу, а саме про рослин та тварин. Я дуже задоволена сьогоднішнім уроком, а чи сподобалось вам?
3.2Рефлексія «Продовжи речення»
-
Мені було цікаво…
-
Тепер я знаю що…
-
Мене здивувало…
-
Найбільше запам’яталось…