Інтегрований урок ЯДС і читання
Тема. У яких країнах живуть твої улюбленні казкові герої.
Мета: поглибити знання дітей про нашу планету, країни, народи та культуру європейських країн; розширити знання учнів про казки народів світу,їх авторів, збагатити словниковий запас, формувати вміння виступати перед аудиторією, виражати свої ємоції, виховувати у дітей толерантність, вміння дружити, помічати й наслідувати хороші якості і вчинки у людей.
Обладнання: підручник ЯДС, мультимедійний комплект, презентація, костюми казкових героїв, музичний супровід, цеглинки Lego, сконструйована Lego машина часу.
Тип уроку: формування та вдосконалення умінь і навичок.
Вид уроку: інтегрований.
Інтеграція: українська мова (читання), ЯДС.
Хід уроку
I.Організація класу
Пролунав уже дзвінок –
Починаємо урок!
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 2 класі
Діти просто молодці!
-Сьогодні на урок я не прийшла, а прилетіла на машині часу. Ось вона. Я пропоную з цеглинок Lego кожному сконструювати свій корабель, адже ми скоро відправився в подорож.
II.Актуалізація опорних знань.
1.Фронтальне опитування.
-Яку форму має наша планета?
-Скільки на землі сторін світу( північ, південь, захід, схід)?
-Які країни є на Землі?
-Які народи населяють нашу планету?
2.Гра “Країна-нація”. Робота на картках ( попрацюємо в парах).
Від назви країни утворити, як називають її жителів.
Україна-українці, Китай-китайці,
Італія-італійці, Індія-індійці,
Англія-англійці, Польща-поляки,
Швеція-шведи, Німеччина-німці.
Чому назви країн пишемо завжди з великої літери?
III.Повідомлення теми і мети уроку
Усі народи на землі мають власні традиції, вірування, звичаї та культуру. До культурної спадщини усіх народів належить і література, а саме казки. Тому сьогодні на своїх кораблях ми помандруємо нашою планетою. Познайомимося у яких країнах живуть наші улюблені казкові герої і хто їх автор.
Нумо всі в свої кораблі, рушаймо разом (музичний супровід).
Зупинка №1 “Мауглі”
Увесь світ захоплюється історією дитини, яка потрапила у джунглі і була вихована вовчою зграєю. Про це розповів у своїй книзі “Мауглі” відомий англійський письменник Редярд Кіплінг. Разом з Мауглі ми пізнаємо закони джунглів і розуміємо, що вони багато в чому корисні людям. Наприклад:
- поважати закони кожного товариства,
- шанувати того, кого зустрінеш на своєму шляху,
- зважати на науку та поради старших,
- бути вірним у дружбі, сміливим і чесним,
- поважати тих, хто дав життя і виховав.
Кіплінг народився і жив в Індії і події, які описуються в казці відбувалися саме в цій країні.
Цікаві факти про Індію:
Вправа “Пригадай і розкажи”
Діти, ми з вами разом дивилися мультиплікаційний фільм “Мауглі”, багато хто з вас читав книгу Р.Кіплінга “Книга джунглів”
-Які рослини та яких тварин із джунглів Індії ви запам’ятали?
-Хто був другом для Мауглі?
-Які труднощі пізнав Мауглі в джунглях?
-Що вас найбільше вразило?
-Що означає вислів “Ми с тобою однієї крові”?
Фізхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=B7ZNzZUd7zM
Зупинка №2 “Карлсон”
Карлсон - літературний персонаж, вигаданий письменницею Астрід Ліндгрен зі Швеції. Веселунчик Карлсон живе на даху одного з будинків Стокгольма, столиці Швеції. Його найкращим другом стає хлопчик Сванте, якого всі називають просто Малюк.
Ми з вами завітаємо у Швецію, де жив цей невгамовний, примхливий герой. Який вічно вимагав смачної їжі. І кожну мить готовий весело пустувати, порушуючи будь-які правила. Але не тільки пустощі спадають на думку Малюкові, коли він спілкується з Карлсоном. Малюк, як у дзеркалі бачить свої власні недоліки і розуміє, що так поводитися не можна.
Ця велика книга вчить нас любові і терпимості до тих, кого любити не завжди просто.
Цікаві факти про Швецію:
Вправа “Придумай та розіграй”
Сценка “Діалог Карлсона та Малюка”
-Привіт, маєш місце для паркування.
-Ой, як ти так вмієш літати.
-О, це мені зовсім не складно! Мені літати, що по дорожці стрибати. Я найкращий у світі авіатор! Тебе як звати?
-Мене Малюк!
-А мене звати Карлсон! Карлсон, який живе на даху. Малюче, скільки тобі років?
-Мені сім. А тобі скільки?
-Я красень у самому розквіті сил. Глянь на мене, очей не відведеш! Я розумний і сміливий! Прошу любити мене і чимось смачненьким пригостити!
Діти, нам час повертатися до класу. Нумо в свої кораблі!
Зупинка №3 Рідна школа.
Гра “Мікрофон”
-У яких країнах живуть герої згаданих казок?
-Порівняй чим відрізняються хлопчики Мауглі та Малюк?
-Яку цінність для тебе має справжня дружба?
-Що з вивченого тобі сподобалося найбільше?
Використаний матеріал:
“Я досліджую світ” Ірина Грущинська, Зоя Хитра,
Фізхвилинка - https://www.youtube.com/watch?v=B7ZNzZUd7zM
https://www.ukrlib.com.ua/tvory-zl/printit.php?tid=7017