Тема місяця: «Вартість і цінність»
Тема уроку: Що таке цінності? Якими бувають цінності?
Мета: допомогти учням визначити і назвати власні цінності; дати можливість дізнатися про цінності однокласників; допомогти учням виділити свої головні цінності; показати, що головні цінності у різних людей можуть збігатися; дати змогу учням висловлювати власну думку про цінності; створити умови для самопізнання, пошуку нової інформації; стимулювати розвиток творчої уяви, фантазії; сприяти згуртуванню учнів через залучення до колективної творчої справи.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Очікувані результати навчання
учень:
розпізнає ключові фрази в усному висловлюванні;
виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні;
підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;
передає інформацію в таблицях;
презентує результати своєї діяльності за допомогою малюнків або текстів;
Методи і форми роботи: вправа «Долоньки», вправа «Цінності», робота в групах, робота в парах, метод «Кросворд», вправа «Закінчи речення».
Обладнання: кросворд, малюнки, цеглинки LEGO, таблиця «Цінності», руханка «Веселе сонечко».
Перебіг заняття
І. Організаційний момент. Створення робочого настрою.
1. Емоційне налаштування учнів.
Вправа «Долоньки»
- Продзвенів дзвінок, починається урок. Я посміхнуся вам, а ви посміхніться один одному і подумайте, як добре, що ми сьогодні усі разом. Ми спокійні, добрі, привітні, ласкаві. Ми усі здорові. Глибоко вдихніть і видихніть вчорашню образу. Вдихніть в себе тепло сонячних променів, свіжість ранку. Я бажаю вам гарного настрою і дбайливого ставлення один до одного. Поділіться гарним настроєм з товаришем. Тримаючись відкритими долонями скажіть один одному щось приємне.
II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Пропоную в гру пограти і її розшифрувати.
Завдання: розгадати кросворд і прочитати ключове слово.
- Тема нашого уроку « Що таке цінність?».
III. Робота за темою уроку.
1. Робота з тлумачним словником.
- Як ви розумієте, що це – цінність? (Відповіді дітей)
Цінність - це те, що має певну матеріальну або духовну вартість. Цінність – це те, що важливе для людини.
У кожної людини є свої цінності. У багатьох людей цінності можуть збігатися з цінностями інших.
Завдання:
https://www.youtube.com/watch?v=W7aqsZILjR0
У дворі на лавці під старою розлогою липою сиділи Андрійко з Юлею. До них підбіг радісний Богданчик.
— Подивіться, яка книжка і портфелик (малюнки книжки, портфелика) у мене є. Мені їх купили для школи, щоб я навчався і зростав розумним. Це найпотрібніші для мене речі.
— А для мене найціннішими є моя родина (малюнок родини), любов і злагода, Батьківщина (малюнок) і рідний край. Це робить мене щасливою, — відповіла Оля.
— Я вважаю, — підвівся з лавки Андрійко, — що найціннішими є життя і здоров'я людини, це — найважливіші речі.
— Що з названого можна купити за гроші, до чого можна доторкнутися і чим можна помінятися?
— Такі цінності називають матеріальними.
— А чого не можна купити, поміняти чи потримати у руках?
— Родина, життя, здоров'я, успіх, добро — це духовні цінності, що «живуть» усередині нас.
Завдання: заповнити таблицю «Цінності», розподілити слова подані на дошці за колонками.
( Життя, сім’я, солодощі, каблучка, здоров’я, телефон, природа, мир, сукня, іграшки, тварини, комп’ютер)
Духовні цінності |
Матеріальні цінності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.Вправа «Закінчи речення»
- Під час уроку я дізнався… зрозумів… навчився…
- Найбільше мені сподобалося…
- На уроці найкраще в мене виходило…
- Я мав (-ла) труднощі з…
- Я хотів би ще дізнатися про…