Конспект уроку "Україна - єдина країна".

Про матеріал

Урок допоможе познайомити учнів з основними державотворчими подіями становлення незалежної України; формувати правову культуру, патріотичні почуття до своєї країни, її історії та традицій; проявів негативного ставлення до дискримінації, жорстокості та насильства, засудження військової агресії; матеріал сприятиме єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні; утвердженню активної життєвої позиції школярів, їх громадянського самовизначення, прагнення до самореалізації в країні.

Перегляд файлу

 

 

Перший урок для учнів  3 класу

 

Тема. Україна – єдина країна

Мета: ознайомити учнів з основними державотворчими подіями становлення незалежної України; формувати правову культуру, патріотичні почуття  до своєї країни, її історії та традицій; проявів негативного ставлення до дискримінації, жорстокості та насильства, засудження військової агресії; 

 розвивати усвідомлення духовної єдності населення всіх регіонів, спільності культурної спадщини та майбутнього держави; почуття гордості за Україну,

виховання шанобливого ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого; основних моральних цінностей, що визначають ставлення до людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні; активної життєвої позиції школярів, їх громадянського самовизначення, прагнення до самореалізації в країні.

 

Обладнання:  карта України, Європи, мікрофон, плакат «Дерево рішень», скринька цікавих завдань, презентація, аудіозапис пісні про Україну.

 

Тип уроку: формування знань, умінь та навичок. 

 

Засоби досягнення мети:

- інтерактивні вправи: “Мозковий  штурм”,  “Незакінчене речення”,      “Мікрофон”, “Дерево рішень”,  «Кубування»

- використання комп’ютерних технологій;

- евристична бесіда, розповідь, практична робота;

- використання наочності.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення емоційно-піднесеного настрою.

У нас сьогодні справжнє свято,

гостей зібралося багато.

А ну ж, на мене подивіться

і гарненько посміхніться.

                Дозвольте відкрити скриньку гарного настрою.

Усміхніться сонечку, подаруйте усмішку друзям по парті, батькам, мені. Дякую.

- Першими за парти сядуть дівчатка – наша краса і ніжність.

                    За ними запрошую сісти наших хлопчиків – нашу силу, мужність і гордість.

- Дорогі батьки, любі діти! Я дуже  рада бачити усіх вас у нашому класі. Непомітно пролетіло літо і вересневий дзвінок знову скликав вас до школи.

      Бажаю  усім у цьому навчальному році підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів, досягти омріяної мети.

Традиційно, обов’язковою умовою свята Першого вересня є  перший урок.

Якою ж буде тема нашого уроку,спробуйте здогадатись послухавши аудіо запис відомого українського співака…

ІІ. Оголошення теми уроку. Створення проблемної ситуації.

 (Звучить пісня  «Україна»)

  • То про що на вашу думку йтиме мова на уроці?

(відповіді учнів)

  • Отже, тема сьогоднішнього уроку «Щоб у серці жила Батьківщина».
  • Для чого нам сьогодні говорити про Україну?
  • Як потрібно працювати, щоб урок минув не марно?
  • Девізом нашого уроку стануть такі слова:

    Неповторні ви і я,                        разом ми – одна сім’я,                                                                                                                                            будемо у мирі жити,                                                                                                                                            гарно вчитись і дружити,                                                                                                                              щоб батьки могли радіти,                                                                                                                              що такі в них добрі діти.

 

ІІІ.   Робота над темою уроку.

Сьогодні на уроці ми помандруємо мальовничими куточками нашої держави, і доведемо, що захід і схід, північ і південь – єдині.

Україна, як незалежна держава, дуже молода. Минуло лише 25 років з дня проголошення її незалежності 24 серпня 1991 року Верховною Радою України.

Подивіться уважно на карту України.

  • Простір землі, яку заселяють українці, є такий великий, що аби перетнути його пішки з заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.
  • Є тут і гори, і рівнини, і долини, і яри.
  • Територію держави надвоє розділяє могутній Дніпро. Наші предки називали цю славну річку Данапріс, що означає «вічна вода».
  •  Золоті пшеничні лани – гордість України.
  • У її надрах зберігаються різноманітні корисні копалини: нафта, газ, торф, залізна руда, кам’яне вугілля, мармур, кам’яна сіль.
  • Найбільші міста в Україні – це Київ, Донецьк, Одеса, Запоріжжя, Дніпро(міста-мільйонери).
  • В Україні живуть різні народи: росіяни, білоруси, поляки, чехи, молдовани, греки, татари, румуни та інші..

               Всі вони знайшли в нашому краї свою Батьківщину.

  • Україна для нас – єдина неподільна держава, це наш спільний дім.
  • Україна — одна з найбільших держав Європи.
  • * За кількістю населення Україна посідає 5 місце в Європі (після Німеччини, Італії, Великобританії, Франції) та приблизно 21 місце у світі.
  • Інтерктивною вправою «Мозковий штурм» я перевірю, а що ви знаєте про Україну…
  1. Скільки кольорів має прапор України? (Два.)
  2. Як співають і слухають Гімн? (Стоячи.)
  3. Що зображено на державному Гербі? (Тризуб.)
  4. Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське)
  5. Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня)
  6. Хто є Президентом нашої держави? (Петро Порошенко)
  7. Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот.)
  8. Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини)
  •     Історія нашої країни сягає глибини віків.

Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною.

Тут живуть працьовиті волелюбні люди. А ще наша земля багата різними талантами.

– Давайте спробуємо себе у ролі поетів.

Вправою «Незакінчене речення» підберемо риму до вірша про Україну.

  • Вправа «Незакінчене речення

 

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Сади чарівні, мальовничі села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

ІУ. Закріплення та застосування знань.

  • Гра «Примнож здобутки держави»

   – Хоч ви ще  маленькі, але ви -  майбутнє  України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками прославляйте її.

 Якими здобутками ви можете  прославити нашу державу?

(відповіді учнів)

  • Гарно діти відповідали, настав час перевірити знання наших батьків і

                  з ясувати чи є вони справжніми патріотами.

Пропоную вікторину «Так чи ні»

(батьки відповідають хором «Так», «Ні»)

- Столиця України –Варшава?

- Найбільша річка України –Дніпро?

- Президент України – Лукашенко?

- Наша Батьківщина називається  - Китай?

- Прапор України  - червоного кольору?

- День незалежності -  8 березня?

- Засновники Києва -  Щек, Хорив, Либідь?

- Головна вулиця Києва  - Харківська?

- Державні символи України:  герб, прапор, гімн?

Молодці! Поаплодуйте, діти, вашим батькам.

  • Вправа «Моя Україна»

- А тепер, діти, ми пограємо з вами.  Пропоную запитання для хлопчиків і дівчаток, відповіді на які ви повинні дати хором як це робили ваші батьки.

1. Д. Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

2. Х.  Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

3. Д. Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)

4. Х. Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

  1. Д. Скільки кольорів має прапор України? (Два.)
  2. Х. Як співають і слухають Гімн? (Стоячи.)
  3. Д. Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини).

8. Запитання для всіх: чи любите ви свою Батьківщину?

Свою відповідь аргументуйте конкретніше методом «Мікрофон»

 

  • Творча робота «Мікрофон»

- За що ви любите  свою Україну?

- П. Тичина теж любив її і написав такі слова.

 

Хоч малий я невеликий,

Зате добре знаю,

Що край рідний – Україна,

                                          Я її кохаю!                                    П.Тичина

 

А зараз ми з вами проведемо конкурс «Мовознавство для допитливих»: адже мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, бо слова мають свою енергетику, а отже – чинять вплив на нас із вами. Український народ обдарований милозвучною, солов’їною, рідною українською мовою. Вона має статус державної. Про це записано у статті 10 Конституції України. Адже кожна людина, яка проживає в Україні, повинна вміти розмовляти і добре знати державну українську мову.

Завдання: Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:

у Києві – (киянин);

в Одесі – (одесит);                               у Шепетівці – (шепетівчанин)

у Харкові -(харків’янин);                   у Львові – (львів’янин);                       у Чернігові – (чернігівець);

у Сумах – (сумчанин);                         у Полтаві – (полтавчанин).

  • А зараз ми проведемо конкурс «Дерево мудрості».

(На гілках дерева висять незакінчені прислів’я.  Пропоную закінчити їх).

«Без верби і калини.» (немає України).

«Людина без рідної землі.» (як соловей без гнізда).

«За рідний край.» (життя віддай).

«Та земля мила.» (де мати народила).

«За народ і волю.» (віддамо життя і долю).

«Жити – .» (Вітчизні служити).

  • Рефлексія   (Учитель бере скриньку на дні якої лежить дзеркало)

-         Діти, пропоную вам цікаву справу. Ми з вами зараз дізнаємося, хто в нашому спільному домі головний. Як ми дізнаємося? Нам допоможе ось ця «чарівна скринька». Кожен бажаючий зазирне до  неї і побачить найважливішу людину в нашій країні.

(Діти по черзі підходять до скриньки і з’ясовують, посміхаючись, що ця людина – це кожен із них)

Отже, головні в нашому великому, могутньому будинку, який називається Україна – це всі ми.

-         Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу…

(Казковою, квітучою, багатою, мирною…)

Пропоную заслухатися в звучання рідного слова.

(Звучить пісня «Україна – це ти»)

  • Виконання практичного завдання

“Україна – наш спільний дім”

-         Яка пташка є символом миру? (Голуб)

 - У вас на парті лежать паперові голуби, які є символами миру.

-         Зараз кожний з вас візьме на парті свою вирізану фігурку голуба і  прикріпить навколо плакату «Україна – наш спільний дім»,

 щоб наша  Батьківщина була захищена.

Мій голуб уже захищає нашу Батьківщину.

(а батьки тим часом на кожному сердечку своєї дитини, що лежить на парті поруч з дитиною напишуть побажання, слова підтримки для усіх нас на цей навчальний рік і так само при кріплять поруч з моїм серцем.)

Ми разом створили плакат «Україна – наш спільний дім». Будинок, де панує мир і злагода, де ллється українська пісня, де щасливий дитячий сміх.

(Діти сідають за парти і всі хором промовляють слова:

Ми – єдина Україна, нероздільна, красива країна,

Боже, збережи її нам! )

6. Підсумок уроку.

- Пригадайте над якою темою уроку ми сьогодні працювали?

- Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильний і мужній народ. Я впевнена, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.

- Пропоную послухати  молитву за Україну,  і побажати солдатам, які в даний час в АТО здоров’я і швидкого повернення додому.

(Звучить молитва за Україну)

Прекрасна наша українська земля, щедра, рідна, єдина.

 Але, щоб наша держава була завжди вільною, незалежною, а її громадяни - щасливими, потрібно наполегливо працювати кожному з нас, лишати після себе хороший слід на Землі, творити добро, вірити в щасливе майбутнє нашої країни, любити свою Батьківщину.

Закінчити наш урок я хотіла б такими словами:

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

 

На цьому наш 1 урок завершено. Усім дякую за гарну роботу.

 

1

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку