Урок допоможе познайомити учнів з основними державотворчими подіями становлення незалежної України; формувати правову культуру, патріотичні почуття до своєї країни, її історії та традицій; проявів негативного ставлення до дискримінації, жорстокості та насильства, засудження військової агресії; матеріал сприятиме єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні; утвердженню активної життєвої позиції школярів, їх громадянського самовизначення, прагнення до самореалізації в країні.
Перший урок для учнів 3 класу
Тема. Україна – єдина країна
Мета: ознайомити учнів з основними державотворчими подіями становлення незалежної України; формувати правову культуру, патріотичні почуття до своєї країни, її історії та традицій; проявів негативного ставлення до дискримінації, жорстокості та насильства, засудження військової агресії;
розвивати усвідомлення духовної єдності населення всіх регіонів, спільності культурної спадщини та майбутнього держави; почуття гордості за Україну,
виховання шанобливого ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого; основних моральних цінностей, що визначають ставлення до людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні; активної життєвої позиції школярів, їх громадянського самовизначення, прагнення до самореалізації в країні.
Обладнання: карта України, Європи, мікрофон, плакат «Дерево рішень», скринька цікавих завдань, презентація, аудіозапис пісні про Україну.
Тип уроку: формування знань, умінь та навичок.
Засоби досягнення мети:
- інтерактивні вправи: “Мозковий штурм”, “Незакінчене речення”, “Мікрофон”, “Дерево рішень”, «Кубування»
- використання комп’ютерних технологій;
- евристична бесіда, розповідь, практична робота;
- використання наочності.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Створення емоційно-піднесеного настрою.
У нас сьогодні справжнє свято,
гостей зібралося багато.
А ну ж, на мене подивіться
і гарненько посміхніться.
Дозвольте відкрити скриньку гарного настрою.
Усміхніться сонечку, подаруйте усмішку друзям по парті, батькам, мені. Дякую.
- Першими за парти сядуть дівчатка – наша краса і ніжність.
За ними запрошую сісти наших хлопчиків – нашу силу, мужність і гордість.
- Дорогі батьки, любі діти! Я дуже рада бачити усіх вас у нашому класі. Непомітно пролетіло літо і вересневий дзвінок знову скликав вас до школи.
Бажаю усім у цьому навчальному році підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів, досягти омріяної мети.
Традиційно, обов’язковою умовою свята Першого вересня є перший урок.
Якою ж буде тема нашого уроку,спробуйте здогадатись послухавши аудіо запис відомого українського співака…
ІІ. Оголошення теми уроку. Створення проблемної ситуації.
(Звучить пісня «Україна»)
(відповіді учнів)
Неповторні ви і я, разом ми – одна сім’я, будемо у мирі жити, гарно вчитись і дружити, щоб батьки могли радіти, що такі в них добрі діти.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Сьогодні на уроці ми помандруємо мальовничими куточками нашої держави, і доведемо, що захід і схід, північ і південь – єдині.
Україна, як незалежна держава, дуже молода. Минуло лише 25 років з дня проголошення її незалежності 24 серпня 1991 року Верховною Радою України.
Подивіться уважно на карту України.
Всі вони знайшли в нашому краї свою Батьківщину.
Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною.
Тут живуть працьовиті волелюбні люди. А ще наша земля багата різними талантами.
– Давайте спробуємо себе у ролі поетів.
Вправою «Незакінчене речення» підберемо риму до вірша про Україну.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у …. (світі!)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)
Сади чарівні, мальовничі села,
Моя Україна – це пісня … (весела.)
Її обереги верба і калина,
Найкраща у світі – …( моя Україна.)
ІУ. Закріплення та застосування знань.
– Хоч ви ще маленькі, але ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками прославляйте її.
– Якими здобутками ви можете прославити нашу державу?
(відповіді учнів)
з ясувати чи є вони справжніми патріотами.
Пропоную вікторину «Так чи ні»
(батьки відповідають хором «Так», «Ні»)
- Столиця України –Варшава?
- Найбільша річка України –Дніпро?
- Президент України – Лукашенко?
- Наша Батьківщина називається - Китай?
- Прапор України - червоного кольору?
- День незалежності - 8 березня?
- Засновники Києва - Щек, Хорив, Либідь?
- Головна вулиця Києва - Харківська?
- Державні символи України: герб, прапор, гімн?
Молодці! Поаплодуйте, діти, вашим батькам.
- А тепер, діти, ми пограємо з вами. Пропоную запитання для хлопчиків і дівчаток, відповіді на які ви повинні дати хором як це робили ваші батьки.
1. Д. Яке місто є столицею нашої держави? (Київ) 2. Х. Який кущ вважають народним символом України? (Калина) 3. Д. Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України) 4. Х. Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
8. Запитання для всіх: чи любите ви свою Батьківщину? Свою відповідь аргументуйте конкретніше методом «Мікрофон» |
|
- За що ви любите свою Україну?
- П. Тичина теж любив її і написав такі слова.
Хоч малий я невеликий, Зате добре знаю, Що край рідний – Україна, Я її кохаю! П.Тичина |
|
А зараз ми з вами проведемо конкурс «Мовознавство для допитливих»: адже мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, бо слова мають свою енергетику, а отже – чинять вплив на нас із вами. Український народ обдарований милозвучною, солов’їною, рідною українською мовою. Вона має статус державної. Про це записано у статті 10 Конституції України. Адже кожна людина, яка проживає в Україні, повинна вміти розмовляти і добре знати державну українську мову.
Завдання: Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:
у Києві – (киянин);
в Одесі – (одесит); у Шепетівці – (шепетівчанин)
у Харкові -(харків’янин); у Львові – (львів’янин); у Чернігові – (чернігівець);
у Сумах – (сумчанин); у Полтаві – (полтавчанин).
(На гілках дерева висять незакінчені прислів’я. Пропоную закінчити їх).
«Без верби і калини.» (немає України).
«Людина без рідної землі.» (як соловей без гнізда).
«За рідний край.» (життя віддай).
«Та земля мила.» (де мати народила).
«За народ і волю.» (віддамо життя і долю).
«Жити – .» (Вітчизні служити).
- Діти, пропоную вам цікаву справу. Ми з вами зараз дізнаємося, хто в нашому спільному домі головний. Як ми дізнаємося? Нам допоможе ось ця «чарівна скринька». Кожен бажаючий зазирне до неї і побачить найважливішу людину в нашій країні.
(Діти по черзі підходять до скриньки і з’ясовують, посміхаючись, що ця людина – це кожен із них)
Отже, головні в нашому великому, могутньому будинку, який називається Україна – це всі ми.
- Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу…
(Казковою, квітучою, багатою, мирною…)
Пропоную заслухатися в звучання рідного слова.
(Звучить пісня «Україна – це ти»)
“Україна – наш спільний дім”
- Яка пташка є символом миру? (Голуб)
– - У вас на парті лежать паперові голуби, які є символами миру.
- Зараз кожний з вас візьме на парті свою вирізану фігурку голуба і прикріпить навколо плакату «Україна – наш спільний дім»,
щоб наша Батьківщина була захищена.
Мій голуб уже захищає нашу Батьківщину.
(а батьки тим часом на кожному сердечку своєї дитини, що лежить на парті поруч з дитиною напишуть побажання, слова підтримки для усіх нас на цей навчальний рік і так само при кріплять поруч з моїм серцем.)
Ми разом створили плакат «Україна – наш спільний дім». Будинок, де панує мир і злагода, де ллється українська пісня, де щасливий дитячий сміх.
(Діти сідають за парти і всі хором промовляють слова:
Ми – єдина Україна, нероздільна, красива країна,
Боже, збережи її нам! )
6. Підсумок уроку.
- Пригадайте над якою темою уроку ми сьогодні працювали?
- Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильний і мужній народ. Я впевнена, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.
- Пропоную послухати молитву за Україну, і побажати солдатам, які в даний час в АТО здоров’я і швидкого повернення додому.
(Звучить молитва за Україну)
Прекрасна наша українська земля, щедра, рідна, єдина.
Але, щоб наша держава була завжди вільною, незалежною, а її громадяни - щасливими, потрібно наполегливо працювати кожному з нас, лишати після себе хороший слід на Землі, творити добро, вірити в щасливе майбутнє нашої країни, любити свою Батьківщину.
Закінчити наш урок я хотіла б такими словами:
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
На цьому наш 1 урок завершено. Усім дякую за гарну роботу.
1