Тема: Україна – незалежна держава.
Мета: формувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу, розвивати творчу діяльність учнів та образне мислення, прищеплювати любов до своєї Батьківщини, виховувати почуття гордості за рідну державу.
Обладнання: державні символи України, карта України, малюнки дітей про рідний край, демонстраційні таблиці, ілюстративний матеріал, мікрофон.
Хід уроку
І. Організація класу:
Доброго ранку! Доброго дня!
Ми посміхаємось людям щодня!
Ми всім бажаємо щастя й добра.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу:
А зараз ви домашнє завдання пригадайте,
І відповіді точні у тестах відшукайте.
Тест (індивідуальні картки):
1. Суспільство — це:
а) група людей, які пов’язані родинними зв’язками;
б) група людей, які проживають разом;
в) об’єднання людей, які взаємодіють одне з одним.
-
Суспільство не може існувати без…
а) віросповідування;
б) людей;
в) праці.
-
Щоб у суспільстві був лад потрібно…
а) вміти домовлятися;
б) відстоювати свою думку;
в) надавати перевагу окремим думкам.
-
Толерантна людина…
а) завжди прийде на допомогу;
б) ніколи не зрадить;
в) поважає право бути іншим.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні про країну ми будем говорити,
Яка є найрідніша для кожного у світі.
Для нас – це Україна, це наша Батьківщина.
Здобула незалежність вона уже давно
І на Майдані взимку відстояла його –
це право бути вільною державою у світі.
-
Робота з картою України.
-
Подивіться уважно на карту України і пригадайте, з якими державами межує наша країна (відповіді дітей).
-
Найблищим і найкращим сусідом для нас завжди була Росія, але найбільше болю завдає ця країна нам зараз. Наші відважні воїни, із здроєю в руках, захищають нашу незалежність на сході України. І ми повині шанувати і поважати цих героїв сьогодення.
-
Робота з ілюстрацією у підручнику (с.82)
-
Розгляньте ілюстрацію і назвіть свою космічну адресу (відповіді дітей).
-
Що ви знаєте про свою Батьківщину?
-
Бесіда за дитячими малюнками.
-
Чому саме так ви зобразили свою країну?
-
Якою ви бачите Україну в майбутньому? (відповіді дітей).
-
Опрацювання віршів В.Симоненка та В.Новомирової «Україна»
-
Як ви розумієте слова Василя Симоненка?
-
До чого закликає поетеса у вірші «Україна»? (відповіді дітей).
ІV. Робота над темою уроку:
-
Розповідь учителя:
-
Ви вже знаєте, що живете в …(відповіді дітей). Народ, що проживає в Україні називають…(відповіді). Країна, що має свою політичну владу називається державою. Люди, які постійно проживають на території своєї держави є громадянами країни. Громадяни України мають свої права та обов’язки, які записані у Конституції України. Також у Конституції зазначено, що Україна є суверенна та незалежна держава.
-
Як ви розумієте слова «суверенна» та «незалежна»? (відповіді дітей).
-
Так, це означає «вільна» країна, що має право сама обирати свій шлях розвитку. І Україна обрала його в європейському напрямку. Ми повині вірити у те, що колись наша Україна стане розвиненою європейською країною.
-
Керує нашою державою Президент України. Він гаран додержання Конституції України та прав людини.
-
Назвіть Президента України (відповіді дітей).
-
Джерелом влади в Україні є народ. Народ обирає народних депутатів до Верховної ради України. Верховна рада приймає закони, а Кабінет Міністрів України забезпечує їх виконання. Для того щоб у державі був лад, громадяни повинні дотримуватися закону. Порушників закону притягують до відповідальності через суд. Суд також захищає права та свободи громадян.
-
Фізкультхвилинка
Україна – це наш край, ( розводять руки в сторони)
Поле, річка, зелен гай. (показують руками)
Любо стежкою нам йти, (крокують на місці)
Тут живемо я і ти. (показують руками на себе і товариша).
-
Робота над ілюстраціями у підручнику с.84:
-
Чи бачили ви такі будівлі?
-
Де знаходяться ці будинки?
-
Хто з вас був у Києві? Що найбільше сподобалось? (відповіді дітей).
-
Опрацювання вірша Лесі Вознюк «Я маю право».
-
Про що говорить поетеса у вірші?
-
Які права мають громадяни України? (відповіді дітей).
-
Гра «Павутинка».
На дошці у центрі вивішено напис «Мої права». У кожного на парті лежать карточки із правами та обов’язками дітей. Діти один за одним утворюють на дошці «павутинку» із запропонованого.
-
Читання віршів про Україну (заздалегіть підготовлені окремими учнями).
-
Бесіда з дітьми про Державні символи ( демонстраційні таблиці).
-
Які Державні символи України ви знаєте?
-
Чому прапор України жовто-блакитний?
-
Що символізує Тризуб?
-
Хто написав Гімн України? Коли він звучить, як потрібно стояти?
(відповіді дітей).
-
Робота в зошитах з друкованою основою (самостійно, з опорою на текст підручника).
9 . Гра « Склади прислів’я про Україну» (індивідуальні картки):
Без верби і калини життя віддай.
За рідний край – немає України.
Та земля мила, як соловей без пісні.
Людина без Вітчизни, за неї можна і життя віддати.
Україна – мати, немає другого Дніпра.
Немає другої Вкраїни, де мати народила.
V. Підсумок уроку. Оцінення учнів.
Давайте пригадаєм про що ми говорили,
Що нового дізнались, що нового навчились.
-
Відповіді дітей.
-
Гра «Мікрофон»:
-
Для мене Батьківщина це…(діти передають мікрофон і називають одним словом, що для них Батьківщина).
Добре на уроці усі ви працювали,
І тому оцінки хороші всі дістали.
VІ. Домашнє завдання. с. 82 – 85