Конспект уроку української літератури в 7 класі. Ліна Костенко. Поезія «Дощ полив…». Уявне,фантастичне й реальне в поезії

Про матеріал

Мета моя: розвивати вміння виразно і вдумливо читати і коментувати поезію; робити висновки,висловлювати власні роздуми, що виникли під час читання поезії, культуру зв'язного мовлення, творчу уяву, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

                                                Вовчищовицький НВК

 

 

 

 

 

 

                                   Конспект уроку

              Ліна Костенко. Поезія «Дощ полив…».                                 

             Уявне, фантастичне й реальне в поезії

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            Підготувала вчитель

                                                                                    української мови та літератури

                                                                                     Полюга Олександра Іванівна

 

 

 

 

 

 

                                                                              2019 р.

 

 

Тема: Л.Костенко «Дощ полив…». Уявне, фантастичне й реальне в поезії

Мета: розвивати вміння виразно і вдумливо читати і коментувати поезію; робити висновки,висловлювати власні роздуми, що виникли під час читання поезії, культуру зв’язного мовлення, творчу уяву, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: бібліотечка творів Л. Костенко, учнівські малюнки про природу.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями:

  • З якою метою Л.Костенко у своїх творах поруч із реальними подіями, героями використовує і уявне, фантастичне?
  • Чому для поетеси вагоме значення має те, що її літературний герой відрізняється від інших своєю неповторністю, індивідуальністю?
  • Які риси, на вашу думку, цінує Л.Костенко в людині? Власну думку обґрунтуйте.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV. Вивчення нового матеріалу

                                                  Природа – книга, кожна сторінка якої повна змісту.

                                                                                                                     І.Гете.

                                                                    Без дощу і трава не росте.

                                                                                                  Народне прислів’я.

 

1.Опрацювання поезії «Дощ полив…»

Виразне читання твору.

 

 

 

 

Обговорення змісту твору за питаннями:

  • А чи стежили ви, коли йде дощ? Який настрій у вас під час дощової погоди?
  • Для чого потрібен дощ?
  • Хто може розказати про дощ як природне явище.
  • Чим цікаве довкілля після дощу (дерева, дорога, будинки…)?
  • Які відчуття зявились у тебе під час читання поезії?
  • Чи цей вірш – пейзаж?
  • Що означає вираз «поливяний  день»?
  • Що за дідок може бути у траві?
  • Чому сад схожий на парасольку?
  • Поясни, чому шлях порожній.
  • Як ти думаєш, корови знаходяться далеко? Що говорить про це?
  • Як можна  «доганяти» хмари?
  • Які рослини в поезії автор зображує живими? Який це художній засіб?

 

Словесне малювання.

Прочитайте мовчки поезію і відтворіть усний малюнок, намагаючись передати всю красу природи.

Творче завдання. Зважаючи на власний досвід, якими рядками ви б доповнили цю поезію? (Веселка, сонячна погода, спів пташок…)

Спостереження над художніми особливостями поезії:

  • Метафори: «дощ полив», «струшується сад», «розсипана квасолька доганяє», «все блищить».
  • Порівняння: «струшується сад, як парасолька».
  • Епітети: «порожній сад», «мокрі ниви».

2.Робота над виразністю читання

3.Робота в групах. Літературна гра «Скарбничка народної творчості»

Пригадайте прислів’я про дощ (І група).

 Пригадайте загадки про дощ (ІІ група)

 

 

 

 

 

Народні прислів’я про дощ:

Від дощу не уводу, від вогню не в полум’я .

Добре дивитися на дощ, стоячи під дахом.

Дощ у пору – золото.

Дощ у жнива – як п’яте колесо до воза.

Як жито косять,то дощу не просять.

Чоловік – не глина, а дощ – не дубина, не розмочить і не побє .

Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.

Загадки про дощ:

  • Коли нема – чекають,

          Коли прийду – тікають.

 

  • Мене частенько просять,ждуть,

          А тільки покажусь -

          Ховатися почнуть.

  • Довго нема мене – усе в’яне ,

          А як прийду – все оживає.

 

  • Він скрізь: у полі і в саду,

          А в дім не попаде;

         І я тоді лиш з дому йду,

         Коли вже він не йде.

 

  • Сонце вкрилося хмарками,

          Хтось невидимий в імлі

         Неба сірими нитками

         Прошиває до землі.

 

4. Цікаво знати. У бразильському місті Пара дощі впродовж дня ідуть часто в один і той же час. Тому мешканці, домовляючись про зустріч, кажуть «перед першим ранковим дощем» чи «після другого пообіднього дощу».

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Міні-тест

1.Внаслідок дощу все блищить і стають новими:

а)люди:      б)сади:   в)луки.

2. Блискавки визбирує в траві:

а) яскравий метелик;   б) дідок старенький кропивяний ;     в) чоловік із парасолькою.

3. Із парасолькою в творі порівнюється:

а) чай;   б)нива;       в) сад.

4. «Розсипаною квасолькою» у поезії «Дощ полив…»:

а) є дощові намистинки у творі;

б) стадо корів;

в) зграя птахів.

VІ.Підсумок уроку

  • Чи сподобалась тобі ця поезія? Чим? ( «Мікрофон»).
  • Яка ідея цього твору?(Уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили).

VІІ.  Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до вірша, написати етюд «Дощ».

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
3347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку