Конспект уроку української мови 2 клас "Закріплення знань учнів про речення та його види"

Про матеріал
Конспект містить завдання для закріплення та систематизації знань учнів з теми "Речення".
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань учнів про речення та його види.

Мета. Закріпити  і узагальнити знання учнів з вивченої теми «Речення». Формувати навички правильного інтонування та вміння ставити логічний наголос у реченнях, різних за метою висловлювання та інтонацією. Розвивати уміння зв’язно висловлювати думки, формулювати твердження та доводити їх, уміння працювати самостійно та в групі. Розвивати усне мовлення, культуру писемного мовлення. Виховувати інтерес до вивчення мови, любов до книги.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, цеглинки LEGO, картки для групової роботи, куб.

Хід уроку

  1. Організація класу
  •    Хто сьогодні прийшов у школу в гарному настрої – сядьте.
  •    Хто хоче дізнатися багато нового і цікавого – сядьте.
  •    Допитливі і активні – сядьте.
  •    Усім, хто залишився стояти, я хочу побажати гарного настрою і цікавого уроку. І теж запрошую вас сідати.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

- Упродовж уроку ми будемо пригадувати усе, що вивчили про речення.  

Будемо вчитися будувати речення, висловлювати твердження та доводити  

їх, визначати види речень за метою висловлювання та інтонацією,

пояснювати орфограми. Отож, часу не гаймо. Працювати починаймо!

ІII. Повторення вивченого матеріалу

 1. Лінгвістична казка

 

- Послухайте казку і визначте її головних героїв.

 

Одного разу зібрала Мати Мова своїх дітей, це були речення, і запитала:

- Скажіть, діти мої, яку користь людям ви приносите?

- Залежно від потреби - промовили речення, що стояли справа. – Ми,

наприклад, потрібні, коли людина хоче щось повідомити, розповісти.

- А ми допомагаємо людині запитати про все, що її цікавить – сказали ті,

що стояли посередині.

- А без нас не обійтись – гукнули ті, що зліва. – Коли треба попросити про

щось, а то й наказати .

- Тепер я спокійна, - сказала Мати Мова. – Ви вірно служите людям.

 

 - Яка мета розповідних, питальних і спонукальних речень?

 

2. Метод «Кубування».

  Що таке речення?

  Які бувають речення за метою висловлювання?

  Які бувають речення за інтонацією?

  Які розділові знаки можуть стояти в кінці розповідного речення?

  Які знаки ставляться в кінці окличних речень?

  • Чи буває речення зі знаком питання і оклику одночасно?

3. Робота з загадками

Маленька, менша від мачини,

Ні з ким не стану на борню.

А при читанні, коли треба,

Й людини мову зупиню.

                                 (Крапка)

  •         Де ставиться крапка?
  •         У кінці яких речень вона ставиться?

Що за знак — стрункий, мов спис,

Він над крапкою завис,

Спонука до поклику.

Хто ж бо він?

                               (Знак оклику)

  •         У кінці яких речень ставиться знак оклику?
  •         Для чого вживаються в мовленні окличні речення?

Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам — ні пари з уст, мовчок.

                         (Знак питання)

  • В кінці якого речення він ставиться?
  • Які речення називаються питальними?
  • Для чого потрібно знати питальні речення?
  •  Коли, у яких ситуаціях ви користуєтеся питальними реченнями?

IV. Каліграфічна хвилинка.

ьо  дз  нн  ня  ав

Бад…ро   …воник   пролунав.

Для   навча…я   час  (на) став!

— Поясніть орфограми у словах?

  Прочитайте кожне речення.

  Як пишуться слова в реченні?

  З якої букви пишеться перше слово?

  Поясніть розділові знаки у кінці речень?

 

Фізкультхвилинка – розминка

 

Якщо я повідомляю – кожен крильцями махає.

Якщо я про щось питаю – кожен чемно присідає.

А якщо наказ дається – кожен тричі повернеться!

Я читаю. Хто малює? Хто мене тепер почує? Я стою. А ти сідай!

Волю ніжкам не давай! Скільки пальців на руці? Відпочили? Молодці.

 

V. Закріплення та систематизація знань учнів

1. Індивідуальна робота з цеглинками LEGO (побудова речень):

 

 

 

 

 

 

2. Робота в групах

1) Побудова речень

Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а навчає. (Книга)

  Відгадайте загадку.

  Зі словом – відгадкою складіть речення:

  1. а група – розповідне неокличне
  2. а група – питальне неокличне
  3. а група – спонукальне неокличне
  4. а група – питальне окличне
  5. а група – спонукальне окличне

(відповіді дітей по групах за планом:

— Зачитайте речення;

— Яке це речення за метою висловлювання?

— Яке це речення за інтонацією?

  Що стоїть у кінці речення?)

 

2) Робота з деформованим текстом (поділ на речення і підбір відповідних розділових знаків).

  •              На партах кожної групи лежить деформований текст. Ви можете швидко його відновити, якщо дружно працюватимете в групах.

       Сталося так, що з нього зникли усі розділові знаки. Вам потрібно поділити цей текст на речення і поставити у кінці кожного з них відповідний розділовий знак.

   У мене сьогодні радість мама купила мені нову книжку хочеш знати про що вона у ній розповідається про підводне царство давай читати її разом

(діти ділять текст на речення, ставлять розділові знаки, кожна група правильно інтонаційно зачитує одне речення і пояснює, яке воно за метою висловлювання, за інтонацією і який розділовий знак ставиться у кінці цього речення)

VI. Підсумок уроку

   1. Вправа «Трихвилинне все»

 

 - Розкажіть у парах один одному усе, що запам’ятали з теми «Речення» та наведіть власні приклади.

 

     2. Самоаналіз

                                        - мені усе зрозуміло з теми

                                        - я у дечому трішки невпевнений

                                        - мені ще потрібно попрацювати

                                        - нажаль, я нічого не запам’ятав

 

                                          

 

 

docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
2054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку