Урок української мови. 2 клас. НУШ.
Тема: Голосні та приголосні звуки.
Мета: закріплення знання учнів про звуки і букви; повторити чим відрізняються звуки від букв, розвивати мову, мислення, виховувати любов до мови.
І.Організація класу.
Побажання: «Усім гарно, дружно працювати, мову рідну добре знати!»
ІІ. 1. Артикуляційні вправи:
2. Чистомовки.
Ду - ду - ду - я по воду іду.
Лен - лен - лен - пожовтів клен.
Ни - ни - ни - гарно восени.
3. Повторення скоромовки.
Ворона проворонила вороненя.
Росте липа біля Пилипа.
4. Опитування
- Із чого складається мовлення? (із речень)
- З чого складається речення? ( зі слів)
- Скільки в реченні може бути слів? (1 і більше)
- На що ми ділимо слова? (на склади)
- Скільки складів може бути у слові? (1 і більше)
- Як називається склад, що ми вимовляємо з більшою силою?
(Наголошений)
ІІІ. Сьогодні ми познайомимося із звуками. Вони зовсім різні. В українській мові 38 звуків - 6 голосних і 32 приголосних.
Голосні звуки - це звуки, що творяться за допомогою голосу й шуму, або лише шуму. При їх вимові струмінь видихуваного повітря натрапляє на різні перепони ( язик, зуби, губи).
Робота над загадкою.
Часом гарні криві, від народження німі.
А стануть у ряд - враз заговорять. (букви)
Вивчення нового матеріалу. Робота за підручником (стор. 7-9)
Вправа 13. Учні читають вірш Н. Становської «Звуки і букви».
Склади вірш. Постав рядки у вірному порядку. Прочитай.
Щасливо й дружно, як сім’я,
їх 33- від А до Я
Це місто алфавітом звуть.
Усі тут літери живуть.
Словникова робота .
Абетка (алфавіт) - сукупність літер, перейнятих у писемності якої - небудь мови і розуміння у певному порядку.
IV. Узагальнення і систематизація знань.
лось - ліс
джміль - джем
Групова робота «За складом - слово»
Учні придумують слова за складом.
се - село
не - небо
Підсумки уроку. Рефлексія.
Назвіть алфавіти які складаються з шести літер ( азбука, абетка).
V. Домашнє завдання.
сторінка 9, вправа 15, вивчити алфавіт.