Конспект уроку
української мови та читання
3 клас
Тиждень 11. Перетворення у природі
Урок 52 за підручником
Інтегрованого курсу
«Українська мова та читання»
авторка Ганна Остапенко (ст. 89)
Вчитель початкових класів
Балаховицької гімназії
Сергійчук Ольга Володимирівна
З чого складається слово?
Тиждень 11 “Перетворення у природі”,
Урок 52 Будова слова:
основа, закінчення, корінь, префікс, суфікс
Завдання уроку: навчитись добирати спільнокореневі слова, визначати спільну частинку споріднених слів; ознайомитись з префіксом та суфіксом, збагачувати словниковий запас ; розвивати мовлення .
Очікувані результати: розрізняє частини слова;
визначає спільну частинку споріднених слів; розуміє роль префікса та суфікса у словах;
Вже ми трішки відпочили
До роботи нам пора.
Хай звучить у нашім колі
Знов Тарасові слова:
«Вчітесь, читайте
Чужому научайтесь
Свого не цурайтесь!»
Бажаю плідної праці
Прислів’я: Без кореня, як риба без води, слово не може існувати.
Завдання уроку: дізнаємось які ще частинки може містити слово, яка їх роль у словах; прослухаємо як різні герої навчились утворювати спільнокореневі слова;
Завдання “Визначаємо частини слова”.
Попрацюйте над визначенням вивчених частин слова в такій послідовності:
визначте закінчення поданих слів, змінивши їх форму;
виділіть основу;
підберіть спільнокореневі слова та визначте корінь
Перегляд відео «Частини слова»
https://www.youtube.com/watch?v=f_HMXDQYMI0
Завдання: визначити частини слова, дібравши спільнокореневі слова.
підсніжник
сніжок
сніг
снігова
Текст «З чого складається слово?»
Розуміння прочитаного:
Які частинки слова належать до основи, а які – ні?
Додаткова інформація Учені вважають, що слів без кореня не буває. На їхню думку, такі слова, як в, у, на і подібні, складаються з одного лише кореня. Підраховано, що в українській мові близько 15000 коренів
Спробуйте за допомогою префіксів (під-, ви-, пере-, над-, с-, за-, роз-, при-, про-, о-, від-) змінити відтінки значення слова писати.
Утворіть і запишіть споріднені слова з різними лексичними значенням.
Продовжіть речення:
Сьогодні на уроці я навчилась …
Мені було цікаво …
Я не знав, а тепер знаю…
Найбільше мені сподобалось…..
ст.. 89, вправа 10 письмово.