Мета: розширювати знання учнів про іменник; удосконалювати вміння визначати його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання, розрізняти назви істот і неістот, збагачувати словниковий запас; удосконалювати навички грамотного письма; сприяти розвитку аналітико-синтетичних вмінь учнів, зв'язного мовлення; виховувати інтерес до навчання, потребу в поглибленні знань; формувати інформаційно-комунікаційну компетентність. Обладнання: комп'ютер, підручник «Українська мова» (авт. Науменко), зображення сонечка з промінцями, вирізані з картону краплинки зі словами, інтерактивна дошка, навчальні матеріали та програмне забезпечення сайтів Самоучка , LearningApps.org, Міксіке.
Українська мова. 3 клас
Тема: Іменник як частина мови
Мета: розширювати знання учнів про іменник; удосконалювати вміння визначати його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання, розрізняти назви істот і неістот, збагачувати словниковий запас; удосконалювати навички грамотного письма; сприяти розвитку аналітико-синтетичних вмінь учнів, зв’язного мовлення; виховувати інтерес до навчання, потребу в поглибленні знань; формувати інформаційно-комунікаційну компетентність.
Обладнання: комп’ютер, підручник «Українська мова» (авт. Науменко), зображення сонечка з промінцями, вирізані з картону краплинки зі словами, інтерактивна дошка, навчальні матеріали та програмне забезпечення сайтів Самоучка , LearningApps.org,, Міксіке , записи на дошці.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на роботу
Кожному відомо: найкраще живеться в тому домі, де у господарів панує злагода, тепло і хороший настрій. Тож притуліться долонькою до долоньки і промовте добрі слова:
Ми - хороші школярі!
Ми – особистості творчі!
Ми – думаємо і замислюємося!
Ми – хочемо все знати!
З таким хорошим, добрим, сонячним настроєм починаємо урок.
ІІ. Актуалізація знань учнів
1) Гра «Склади план уроку» (слайд 1-2).
З’єднайте частини прислів’їв, поставте їх у такому порядку, що відображав би послідовність роботи на уроці.
Хто багато робить, половина роботи.
Зробив діло - той багато знає.
Добрий початок - гуляй сміло.
2) Перевірка домашнього завдання
- Уявіть себе вчителями. Які запитання поставите стосовно виконаного вами домашнього завдання. Вправа 246.
ІІІ. Повідомлення теми уроку
- Що дає життя всьому живому, золотим промінням гріє колосок, хороший настрій на уроці? (Сонце).
Чорний Іван, дерев’яний каптан, де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець)
Біле поле, мудрий на нім оре. (Папір).
Білий кінь по чорному полю залишає слід за собою. З кінця в кінець скаче, мовчки щось усім каже.(Крейда, дошка).
Хто мовчить, а всіх навчить? (Книжка).
- Що допомагають здобувати ці предмети?
- Як сонце світить усьому живому на землі, так знання освітлюють весь життєвий шлях людини. Сьогодні на уроці ми повторимо знання про одну із частин мови. А про яку саме, вам підкажуть промінчики сонечка. Поставте запитання до слів-відгадок. До якої частини мови належать ці слова? (До іменника). Так, сьогодні на уроці ми одержимо нові знання про іменник. Тема нашого уроку: «Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот і неістот».
IV. Вивчення нового матеріалу
- Іменник - найчисельніша частина мови. У словнику української мови 135 тисяч слів і половина з них іменники.
- Що ми вже знаємо про іменник? (Пропоную створити «смислову паутинку» до поняття «Іменник».)
2). Хвилинка каліграфії
- «Красиво писати – красу творити» - говорить народна мудрість. Повторимо з’єднання букв.
ник мен ння і зна
3). Робота з підручником. Вправа 247.
4). Формулювання правила.
VII. Фізкультхвилинка з музичним супроводом
Продовження роботи з підручником. Виконання вправи 248.
(http://miksike.net.ua/#keelemiks/en/Imtests.html?start=1&test=4428 )
VIІI. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання
Вправа 250.
ІХ. Підсумок уроку
(http://www.samouchka/com/ua/ukr/ pysmo I chytannya/61/)
Завдання: провести інтерв’ю зі своїм сусідом по парті за питаннями…