Тема. Установлюю зв’язок між членами речення
Мета. Навчити встановлювати письмово зв’язок між членами речення за допомогою запитань. Сприяти розвитку наскрізних умінь, мовлення дітей. Виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: дошка для презентації, картки для роботи в парах, групах, куб для вправи «Кубування», картки «Асоціативна хмаринка. Осінь»
Хід уроку
І. Орг. частина
- Я вам бажаю плідної праці.
- Зробити відкриття.
- Дізнатись щось цікаве.
- І зберегти свій позитивний настрій.
Займайте свої місця розпочинаємо наш урок. Сьогодні ми продовжуємо подорожувати країною Речення, а допомагатиме нам… Хто? Відгадайте загадку:
Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.
(Осінь)
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль —
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь) слайд 2
ІІ. Слайд 3 Асоціації осінь
Запишіть слово відгадку
Доберіть споріднені слова і запишіть. Які це споріднені? Слайд 4
Осінь, осінній, восени
Виділіть корінь.
Яка орфограма в слові осінній( подовження)
В якому слові букв більше, ніж звуків? Чому? (осінь)
Складемо речення зі словом осінь.
Запишіть це речення.
Золота осінь завітала у наше місто.
ІІІ Повідомлення теми уроку. Актуалізація опорних знань. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.
Вправа «Мозковий штурм»
Повернімося до нашого речення. Розберемо за членами речення Слайд 5
Що? осінь
Осінь (що зробила?) завітала.
Осінь (яка?) золота.
Завітала (куди?) у місто.
У місто (яке?) наше.
ІV Осмислення нових знань
У саду розквітли жовті хризантеми. Слайд 6
Що таке хризантеми? Слайд 7
В Японії ця квітка є символом імператорської влади, символом щастя та мудрості. Лише члени імператорської родини мають право носити одяг з зображенням цієї квітки. Стилізоване зображення у вигляді шістнадцяти пелюсткової жовтої квітки є на імператорській печатці, прапорі, різних документах.
Що? Хризантеми.
Хризантеми (що зробили?) розквітли.
Хризантеми (які?) жовті.
Розквітли (де?) у саду
Вправа «Кубування» Слайд 9
Осінь, наче чаклунка.
Осінь, як золота жарптиця.
Осінь, як художниця.
Осінь третя пора року. Триває три місяці. Перший місяць вересень – теплий, схожий на літо. Другий – жовтень – мальовничий, красивий, прохолодний. Третій – листопад – сумний, похмурий, холодний.
Можна гуляти у красивому парку, шарудіти опалим листям, збирати в лісі гриби.
Добре, бо дуже красива, не має спеки, лагідне тепло, можна шелестіти листям
Погана, бо йдуть дощі, стає холодно, дні стають короткі і рано темніє, але добре бо скоро прийде Новий рік.
V. Узагальнення і систематизація знань.
Робота в парах. Картки
Відредагуйте речення і письмово встановіть зв’язок слів у реченні.
Туман, золотій, срібний, землі, по, гуляє
Фіз хв. Слайд 10
Ви багато писали дайте відпочинок пальчикам. Візьміть цеглинки нехай пальчики відпочинуть.
Перевірка роботи в парах. Слайд 11
По золотій землі гуляє срібний туман.
Що? Туман
Туман (що робить?) гуляє.
Туман (який?) срібний.
Гуляє (де?) по землі.
По землі (якій?) золотій.
Оцініть свою роботу. Слайд 12
Дозвольте своєму напарнику оцінити вашу роботу.
Робота в групах.
Складіть за схемами речення та встановіть письмово зв’язок слів у реченні.
…. ______ ======= ….. …. . Слайд 13
VI. Підсумок уроку
VII. Рефлексія Слайд 14
Я дізнався…
Я зрозумів…
Я навчився…
Я повторив…
Я запам’ятав…
Я зацікавився…
VII. Домашнє завдання Слайд 15
Складіть речення за запитаннями.
Кожному свій варіант завдань. Картки