Урок української мови у 4 класі

Про матеріал
Розробка уроку з української мови стане в пригоді вчителям початкових класів для дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Розрізнення на слух і на письмі слів з подвоєними приголосними

Урок української мови в 4 класі

 

Мета:

  • вчити дітей розрізняти на слух і на письмі слова з подвоєними приголосними, вміти їх переносити, каліграфічно писати;
  • розвивати мислення, довільне сприйняття матеріалу, запам’ятовування його і зберігання в пам’яті;
  • збагачувати словниковий запас;
  • виховувати старанність, акуратність, любов до природи, турботливе ставлення до тварин, чуйність.

Обладнання: малюнок білочки в гамаку з градусником, малюнки Вовчика і Лиса, набір слів для речення, анаграми по темі уроку, матеріал до гри «Відчини віконце», перфокарти, прислів’я, зразки каліграфічного письма, кошики з грибами, шишками, горішками.

Хід уроку

І. Нервово-психічна підготовка дітей до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 ТЕЛЕГРАМА

« Увага! Увага! Увага!

В лісі трапилась біда –

Захворіла Білочка руда.

Йде до нас зима холодна.

Білочка буде голодна.

Небайдужість проявіть,

Білочці допоможіть!»

Вчитель:

У дуплі у соснячку

Лежить Білка в гамачку.

Встати Білочка не може.

Може, діти, допоможем?

Чи ж готові ви, малята,

Білку нашу рятувати?

Учні:

Горю зарадити можемо

Білочці ми допоможемо!!!

Вчитель:

Шлях до Білки не простий,

Шлях до Білочки складний.

Під горою густий ліс.

Живуть там Вовк і хитрий Лис.

В ліс пропустять лиш тоді,

Як справимось з завданням всі.

Шлях завдань ми як пройдем,

Швидко Білочку знайдем.

І в дуплі у комірчині

Будуть в Білки повні скрині:

І насіння, і гриби,

І горішки, і шишки.

То ж часу свого не гаймо,

До завдання приступаймо.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • А завдання Вовчик і Лис приготували на тему «Розрізнення на слух і на письмі слів із подвоєними приголосними».

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Як же на письмі позначають подовжений приголосний звук?
  2. Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки (письмо сполучень: лл, нн, ч, тт, сс, дд).
  3. Сприймання на слух подовжених приголосних:

У темному лісі, якраз на узліссі

Зібралися звірі пограти в квача.

Тут зайчика Митю вовчок догнав миттю

Й торкнувся легенько йому до плеча.

  • У яких словах м’які приголосні звуки вимовляються подовжено?
  • Як ви це позначите на письмі?
  1. Записати в зошити:

Лісі – узліссі, Митю – миттю.

Пояснити слова: узлісся, миттю.

V. Робота над загадками.

1. На вазі не зважиш, на базарі не купиш. (Знання)

2. На стелі в куточку висить сито, не руками звито. (Павутиння)

3. Цока, цока на стіні: - Не спізнись, - гука мені. (Годинник)

4. Його добувають шахтарі дуже глибоко… із-під землі. (Вугілля)

(Відгадки записати, поділивши для переносу)

VІ. Робота над реченням

  • Скласти речення з поданих слів: останній, на клена, листочок, гілочці, дрімає.
  1. Аналіз речення
  2. Головні слова в реченні
  3. Знайти прикметники
  4. Встановити зв’язок слів у реченні за запитаннями.
  5. Зробити звуко-буквенний аналіз слова: дрімає.

VІІ. Бачу, треба вже спочити,

Фізкультпаузу зробити.

Лапки вбоки, вгору вушка

Скачуть білочки подружки.

1-2-3-4-5 – по гілках вони летять.

Кожен ранок на галяві

Роблять білки вільні вправи:

1-2-3-4-5 – люблять білочки стрибать.

Піднялися, потягнулись,

До роботи повернулись.

VІІІ. Творча робота

  1. До слів першого рядка дібрати слова з другого рядка:

завдання  колосся  взуття  життя

кам’яне  шкіряне  шкільне  цікаве

  1. Робота з підручником: завдання 12, стор. 49

ІX. Робота з перфокартками: вставити пропущені букви.

X. Гра «Відчини віконце»: дібрати потрібні букви у віконця зі словами

XІ. Прочитай анаграми:

  • Инначтя, ояколсс, яллзі

XІІ. Робота над прислів’ями (із слів, які знаходяться в конвертах скласти прислів’я)

  • Вчення – світ, а невчення – тьма.
  • Яке коріннячко – таке й насіннячко.
  • Пташка красна пір’ям, а людина – знанням.
  • Пшениця колоситься – життя веселиться.

XІІІ. Домашнє завдання

 Завдання 18, стор. 52 (подані слова поділити для переносу)

XІV. Підсумок уроку

  • Всі етапи ми пройшли.

Дупло, де Білочка знайшли.

Чай з малиною зробили,

М’яку постіль постелили.

Поскладали всі припаси.

Хай частує Білка ласо!

Ну, що ж, не будем заважати,

Час додому вирушати.

Ми у казці побували,

Білочку порятували.

І скажіть мені, будь ласка,

Чи сподобалась вам казка?

docx
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку