Конспект уроку узагальнення і систематизації знань з теми "Раціональні числа" з математики в 6-му класі

Про матеріал

Конспект містить матеріали для проведення інтерактивного уроку в групах з теми "Раціональні числа" як підсумок і узагальнення вивчення теми. Охоплює всі ключові моменти теми при застосуванні різноманітних форм і способів, що є цікавими для учнів.

Перегляд файлу

Математика 6 клас                

 

Тема:      Розв’язування задач і вправ.  Самостійна робота.

Мета:      Узагальнення і систематизація знань про раціональні числа ,

                 їх модуль , порівняння і зображення на координатній прямій .

                 Розвиток вмінь і навичок розв’язування вправ з теми.

                 Виховання чесності, толерантності, відповідальності.

Тип уроку: Узагальнення і систематизації знань і вмінь.

Обладнання: Комп’ютер, мульти-медійна дошка, картки із

                  завданнями для самостійної роботи( 4 варіанта), креслярські

                  інструменти, паперові зірочки, картки з числами (3 набори).

Хід уроку

І. Організаційний момент

       Основне завдання учня – гарно вчитись, а для цього потрібно:

               Слайд№1

  •                               запам'ятати правила
  •                               виконувати всі завдання
  •                               гарно слухати на уроках
  •                               бути наполегливим і старанним

Сьогодні ми повторимо і систематизуємо знання про раціональні числа, їх модуль , порівняння і зображення на координатній прямій. Клас поділено на три групи, в кожній є учні , які добре знають тему і ті., яким ще не все зрозуміло. Маємо нагоду допомогти товаришам заповнити прогалини і показати свої знання. Оцінка за урок складатиметься з балів - зірочок  за усні відповіді і за письмові колективні та оцінки за індивідуальні  самостійні роботи. Робота виконується на подвійному аркуші поділеному на дві сторінки:

 

Слайд№2               Двадцять сьоме січня

                  Групова робота                 Самостійна робота

                                                                          Варіант –

 

ІІ. Узагальнення і систематизація знань 

  1. 1)Мозкова атака ( «науковці»- одна група - «експерти»- інші)

 

За правильне формулювання – зірочка

 

Слайд№3               Про раціональні числа

  1.                           Які числа називаються натуральними?
  2.                           Які числа називаються протилежними?
  3.                           Які називаються числа , протилежні натуральним числам?
  4.                           Які числа називаються цілими невід'ємними?
  5.                           Які числа називаються цілими?
  6.                           Які числа називаються раціональними?
  7.                           Що тобі відомо про число нуль?
  8.                           Які числа називаються не додатними?
  9.                           Приклади використання від'ємних чисел.
  10.                       Як записують додатні і від'ємні числа?

 

 

2) « Навчаючи - вчуся ».  Групова робота.

 

Треба вибрати числа по категоріям , картки з числами на столі.

За правильне виконання кожному члену команди – зірочка

 

Слайд№4                   Із заданих чисел вибери:

                   1). Додатні;

                   2). Від'ємні ;

                   3). Цілі;

                   4). Натуральні;

                   5). Пари протилежних чисел.

 

             4,1 ;  π ;  - 5,5 ;    0 ;   - 10;  -π ;   4,11;   10

 

Перевірка з довірою( кожен, хто зробив вірно, сам бере зірочку)

 

Слайд№5                 

 1). Додатні: 4,1 ;  π ; 4,11;   10

2). Від'ємні : - 5,5 ; - 10;  -π ;

3). Цілі: 0 ; - 10; 10

4). Натуральні: 10

5). Пари протилежних чисел: π і -π ;  - 10 і 10

 

3) Самостійна  робота. Завдання №1

 

 

Варіант 1 .

Варіант 2 .

1. Серед заданих чисел

-3,3 ;  +7;  0; - 12;  -7;  ; +12; -; ;

1,02; +3

Вибери: 1) натуральні;  2) додатні;

3) від’ємні;  4) цілі; 5) дробові; 6)раціональні; 7) пари протилежних чисел.                                            

 

1. Серед заданих чисел

-3; 3,3 ;  -7;  0; - 1,2;  7;  -;  ; ; 102; +5

Вибери: 1) натуральні;  2) додатні;

3) від’ємні;  4) цілі; 5) дробові; 6)раціональні; 7) пари протилежних чисел.                                            

 

Варіант 3 .

Варіант 4 .

  1. Серед заданих чисел

-4,3 ;  +8;  0; - 16;  -8;  ; +16; -; ; 102; +3

Вибери: 1) натуральні;  2) додатні;

3) від’ємні;  4) цілі; 5) дробові; 6)раціональні; 7) пари протилежних чисел.                                            

 

1. Серед заданих чисел

3; 3,3 ;  -7;  0; - 1,2;  7;  -;  ;;1,02; +5

Вибери: 1) натуральні;  2) додатні;

3) від’ємні;  4) цілі; 5) дробові; 6)раціональні; 7) пари протилежних чисел.                                            

 

 

 

2.  1)Мозкова атака ( «науковці»- одна група - «експерти»- інші)

За правильне формулювання – зірочка

 

Слайд№5                  КООРДИНАТНА ПРЯМА

  1.                           Як можна накреслити координатну пряму?
  2.                           Яку координату має початок відліку?
  3.                           Що таке одиничний відрізок координатної прямої?

 

 2) Самостійна  робота. Завдання №2

 

Варіант 1 .  

Варіант 2 .

1. Накресли координатну пряму і познач на ній точки А( - 4 ) і В( 3). Знайди довжину відрізка АВ і координату точки М – середини відрізка АВ.         

 

1. Накресли координатну пряму і познач на ній точки С( - 4 ) і В( 3). Знайди довжину відрізка СВ і координату точки М – середини відрізка СВ.

 

Варіант 3 .  

Варіант 4 .

1. Накресли координатну пряму і познач на ній точки А( - 5 ) і В( 4). Знайди довжину відрізка АВ і координату точки М – середини відрізка АВ.          

 

1. Накресли координатну пряму і познач на ній точки С( - 3 ) і В( 4). Знайди довжину відрізка СВ і координату точки М – середини відрізка СВ.

 

 

 

3.  1)Мозкова атака ( «науковці»- одна група - «експерти»- інші)

За правильне формулювання – зірочка

 

Слайд№7    МОДУЛЬ ЧИСЛА

  1.                                   Що таке модуль числа?
  2.                           Модуль якого числа дорівнює 0?
  3.                           Чому дорівнює х, якщо | х |=6?

 

2) « Навчаючи - вчуся ».  Групова робота.

 

Треба вибрати числа по категоріям , картки з числами на столі.

За правильне виконання кожному члену команди – зірочка

 

     4 .     Обчисліть значення виразу:

      а) |-2|+|-7| ;          б) 8:|+4|-5·|-0,2| ;  

             в) 1,8·| х | - 2,7, якщо х = -3.

 

Перевірка з довірою( кожен, хто зробив вірно, сам бере зірочку)

 

Слайд№8  

 а) |-2|+|-7| = 2 + 7 = 9;  

б) 8:|+4| - 5·|-0,2| = 8 : 4 - 5 ·0,2 = 2 – 1= 1;  

в) якщо х = -3, то  1,8·| х | - 2,7 =

                           =  1,8·| -3 | -2,7=

                           =  1,8 · 3 – 2,7 =

                            = 5,4 – 2,7 = 2,7

 

 

 3) Самостійна  робота. Завдання №3

 

Варіант 1 .

Варіант 2 .

1.Обчисли значення виразу:

27 – 1,5 · . якщо х = - 4,6

1.Обчисли значення виразу:

26 +1,2 · . якщо х = - 3,6

Варіант 3 .

Варіант 4 .

1.Обчисли значення виразу:

29 – 1,4 · . якщо х = - 4,6

1.Обчисли значення виразу:

24 +1,2 · . якщо х = - 3,5

 

 

4.  1)Мозкова атака ( «науковці»- одна група - «експерти»- інші)

За правильне формулювання – зірочка

Слайд№9                        Порівняння додатних чисел

1.Як порівняти натуральні числа?

243 575 < 24 357                 24 575 < 24 675

2. Як порівняти десяткові дроби?

24,5473 > 24,5373                  0,023 > 2,023

3. Як порівнюють звичайні дроби?

Слайд№10    ПОРІВНЯННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

  1.                           Що означає порівняти два числа?
  2.                           Як порівняти два від'ємних числа?
  3.                           Що означає запис а < 0, а > 0 ?
  4.                           Як порівняти будь – які раціональні числа за допомогою координатної прямої?

 

2) « Навчаючи - вчуся ».  Групова робота.

Треба вибрати числа по категоріям , картки з числами на столі.

За правильне виконання кожному члену команди – зірочка

 

Слайд№10    Розставте числа у порядку спадання

4,1 ;  π ;  - 5,5 ;    0 ;   - 10;  -π ;   4,11;   10

                     Порівняйте числа

а)  6,3  і  0;            б)  - 25  і  0; 

 в)  27   і  - 672;           г)  - 4,7   і  - 8,3

Слайд№11    10 ;   4,11;   4,1 ;   π ; 0 ;  -π ;  - 5,5 ;  - 10;

   6,3 > 0;       - 25< 0;          27  > - 672 ;        - 4,7 > - 8,3

 

3) Самостійна  робота. Завдання №4

 

Варіант 1 .                                                                          Варіант 2 .

 

4.Порівняй числа:                                                              4.Порівняй числа:

1) 3,9 і – 9,5 ;       2) – 2,35 і – 235                                     1) -3,9 і – 9,5 ;       2) 2,35 і – 235

 

Варіант 3 .                                                                          Варіант 4 .

 

4.Порівняй числа:                                                              4.Порівняй числа:

1) 7,9 і – 13,5 ;       2) – 2,4 і – 25                                     1) -13,9 і – 9,5 ;       2) 25 і – 235

 

ІІІ.  Підсумок:   Фронтальне повторення « Мікрофон»

 

Учні передають уявний мікрофон один одному для відповіді на наступне запитання із тесту №6 із програми «Математика 6» Весь клас одержує одну оцінку за результатом із комп’ютера.

 

ІУ. Домашнє завдання.

Стор. 197-198  Тест. Типові задачі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку